مرکزی

دستگیری عوامل برگزاری تورهای غیر مجاز در محلات

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اراک به نقل از  اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات مهدی لعل بار اظهار کرد: این تور غیرمجاز که بدون رعایت ضوابط و مقررات و مجوزهای قانونی اقدام به برگزاری تور به سراسر کشور می‌کرد شناسایی و از  فعالیت آن  جلوگیری شد و پرونده فرد متخلف به مراجع قانونی برای پیگیری ارسال شد.

وی ادامه داد: پس از اعتراض و شکایت مسافران از نحوه برگزاری نامناسب تور مشخص شد که تور‌ غیر مجاز برگزار شده و بلافاصله پس از بازگشت تور، تعدادی از متخلفان بازداشت شدند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات بیان کرد: متاسفانه بسیاری از مردم با دیدن تبلیغات تورهای گردشگری با قیمت‌های ارزان، اطلاعات کافی در خصوص احتمال تخلف در این تورها را  کسب نمی‌کنند.

لعل بار تصریح کرد: از تمام گردشگران درخواست داریم برای حفظ سلامت خود، تورهای گردشگری غیرمجاز را همراهی نکنند.

وی با بیان اینکه عوامل برگزاری تورهای گردشگری مذکور فاقد پروانه فعالیت بودند  و پس از شناسایی به اداره اماکن و پلیس فتا معرفی شدند، اظهار داشت: این تورها اغلب از طریق فضاهای مجازی اقدام به تبلیغ و فعالیت دارند و این تور تاکنون چند برنامه بدون مجوز نیز برگزار کرده‌ بود و با معرفی به مراجع قانونی، تذکر کتبی داده شده است و متاسفانه مجددا اقدام به برگزاری تور داشته است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات با تاکید بر اینکه همشهریان برای استفاده از خدمات مسافرتی فقط به دفاتر مجاز مراجعه کنند گفت: دفاتر مجاز شهرستان محلات به نامهای دفتر خدماتی ریوکان، دفتر خدمات مسافرتی گلگشت و دفتر خدمات مسافرتی آریانا نیم ور، دارای مجوز  از وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هستند.

لعل بار افزود: به منظور جلوگیری از بروز هرگونه مشکل، لازم است متقاضیان به این دفاتر مراجعه و علاوه بر ثبت نام و استفاده از خدمات قانونی، قرارداد مربوطه را تکمیل کنند و با انجام قرارداد مسافر تحت پوشش بیمه و تحت نظارت‌های ارگان‌های مرتبط قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا