اخبار ورزشی

دستیار: به هدف‌مان در بازی‌های پاراآسیایی نرسیدیم/ اتفاقی محال در تیم ما رخ داد

دستیار: به هدف‌مان در بازی‌های پاراآسیایی نرسیدیم/ اتفاقی محال در تیم ما رخ داد

– اخبار ورزشی –

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برگزیده های ایران، کسب رتبه سوم در رقابت‌های جام جهانی به میزبانی امارات و همچنین حضور به عنوان مدافع عنوان قهرمانی در بازی‌های پاراآسیایی، باعث شده بود همگان از تیم ملی بسکتبال با ویلچر مردان ایران به عنوان مدعی شماره یک قهرمانی در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو نام ببرند، اما شرایط در چین آنگونه که مد نظر بود، پیش نرفت و ملی‌پوشان با شکست ناباورانه در نیمه نهایی مقابل ژاپن، در نهایت به مقام سوم رسیدند.

نوبت ادای دِین فرا رسیده/ آقایان مسئول! ورزشکاران توان‌یاب را دریابید

کسب مدال برنز، رتبه‌ای نبود که ملی‌پوشان و کادر فنی را راضی کند. با این وجود آنها هنوز رویداد مربوط به کسب سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس را پیش‌رو دارند و همگان امیدوارند یکبار دیگر شاهد این رشته در بزرگترین رویداد ورزشی توان‌یابان دنیا باشیم.

محمدرضا دستیار سرمربی جوان تیم ملی بسکتبال با ویلچر با بیان اینکه این تیم به هدف‌گذاری خود در بازی‌های پاراآسیایی نرسید، درباره شکست مقابل ژاپن و رقم خوردن اتفاقی غیر منتظره در مرحله نیمه نهایی به خبرنگار برگزیده های ایران گفت: انتظار ما هم شکست ژاپن بود، نه به خاطر باخت آن تیم به کره جنوبی در مرحله گروهی، بلکه به خاطر قدرت بسکتبال خودمان. آن روز، بسکتبال روز بدش را به ما نشان داد. هفت دقیقه نتوانستیم امتیاز کسب کنیم، ولی در مجموع آنالیز بازی ما خیلی خوب بود و نفر به نفر بازیکنان ژاپن را آنالیز کرده بودیم. متأسفانه امتیازهای اول بازی به ثمر ننشست. بازیکنان ما از روی استرس رسیدن به فینال و شکست ژاپن، توپ‌های زیر حلقه را گل نمی‌کردند؛ به طوری که از مجموع ۶٨ پرتاب فقط ١٩ پرتاب ما موفق بود که این در تیم ما جزو اتفاقات محال بود.

بسکتبال با ویلچر ایران , تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران , بازی‌های پاراآسیایی 2022 هانگژو , بازی‌های پاراآسیایی ,

وی در پاسخ به این سؤال که کسب رتبه سوم در بازی‌های پاراآسیایی برای او و بازیکنان راضی کننده بود یا خیر؟ گفت: این مدال برنز برای من و تیمم ارزشمند نبود و اصلاً از این نتیجه راضی نیستم؛ چرا که ما فقط به دنبال قهرمانی بودیم و تنها کسب مدال طلا، ما را راضی می‌کرد.

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر درباره رقابت‌های قهرمانی آسیا-اقیانوسیه و همچنین مسیر کسب سهمیه پارالمپیک عنوان کرد: انتخابی پارالمپیک در دو بخش انجام می‌شود؛ یکی در قاره‌ها و دیگری در مسابقات شانس مجدد. در مسابقات آسیا-اقیانوسیه فقط یک تیم به پارالمپیک راه پیدا می‌کند که آن تیم در این رویداد که ۱۴ ژانویه به میزبانی تایلند آغاز می‌شود، باید به مقام قهرمانی برسد. پس از مشخص شدن نمایندگان هر قاره، یک رقابت شانس مجدد با حضور تیم‌هایی از قاره‌های مختلف در فرانسه برگزار خواهد شد و ۴ تیم برتر جواز صعود به پارالمپیک را کسب خواهند کرد. باید ابتدا به مسابقات قهرمانی آسیا برویم که رقبایی همچون استرالیا، کره جنوبی، ژاپن حضور دارند. اگر به فینال برسیم، اما قهرمان نشویم، می‌توانیم در رویداد شانس مجدد نیز حضور داشته باشیم.

بسکتبال با ویلچر ایران , تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران , بازی‌های پاراآسیایی 2022 هانگژو , بازی‌های پاراآسیایی ,

دستیار درباره برنامه‌ریزی پیرامون حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و کسب سهمیه پارالمپیک گفت: شرایط حضور در این دوره از بازی‌های پارالمپیک با دوره‌های قبل فرق دارد و بسیار سخت‌تر است، چون تعداد تیم‌ها به ٨ تیم کاهش پیدا کرده است. برنامه‌ریزی ما فعلاً برگزاری اردو با بازیکنان داخلی، تغییرات در برخی از پست‌ها و بازیکنان، رفع ایرادات مسابقات گذشته، آنالیز بهتر رقبا و رصد بازیکنان لژیونر برای حضور در ترکیب ١٢ نفره است.

وی خاطرنشان کرد: مقصر باخت مقابل ژاپن من هستم. بازیکنانم همه توان خودشان را گذاشتند که اتفاقات خوبی رقم زده شود. نتیجه در رشته ما ۲ حالت دارد؛ یا برد یا باخت، در واقع حالت وسط نداریم. در این دوره نیز ژاپن با یک باخت اول شد، کره جنوبی با یک باخت در رتبه دوم ایستاد و تیم ما با یک باخت در رده سوم قرار گرفت، آن هم با اختلاف نزدیک. توان و پتانسیل بازیکنان ما بالاتر از این رویدادهاست و من باید از این توانایی‌ها بهتر استفاده می‌کردم. ضمن اینکه روز بد بسکتبال ما با مصدومیت محمدحسن سیاری هم مصادف شد و شکستگی دنده‌های این بازیکن اجازه نداد که بتوانم از ترکیب اولم استفاده کنم و در واقع اَرنج مهم و قوی خودم را از دست دادم. محمدحسن بازیکن ستاره تیم ماست که از او بیشتر خواهیم شنید.

بسکتبال با ویلچر ایران , تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران , بازی‌های پاراآسیایی 2022 هانگژو , بازی‌های پاراآسیایی ,

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا