Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
دشمنان همواره در حال تلاش برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان هستند - خبرگزاری برگزیده های ایران
اصفهان

دشمنان همواره در حال تلاش برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان هستند

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد روز چهارشنبه در گردهمایی مسؤولان و مدیران اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان اظهار کرد: دوری از تفرقه و وحدت با مذاهبی که مشترکات عقیدتی دارند، عقلی، عقلایی و شرعی است، تلاش برای تفرقه انداختن در بین مسلمانان توطئه‌ای است که از صدر اسلام تاکنون وجود داشته است و دشمنان همواره در تلاش بودند تا با ایجاد تفرقه بین مسلمانان به اهداف شوم خود برسند.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: مبنای شیعه آن است که نباید زیر پرچم ظلم رفت و بنابراین امروز تنها جریانی که در مقابل دشمن ایستاده‌ است، شیعه است و این فهمی است که به برکت تعالیم امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب حاصل شد و ملت عزیز ایران نیز به آن عمل کرده است.

وی با اشاره به در پیش بودن ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، خاطرنشان کرد: این روزهای بزرگ را باید زنده نگاه داشت که تا امروز نیز حضور مردم در صحنه حضور با شکوهی بوده است.

امام جمعه اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره وظایف مسجد در حوزه دینی، فرهنگی، اجتماعی و معیشتی تصریح کرد: روحانیونی برای امامت جماعت مساجد انتخاب شوند که فعال باشند.

وجود ۵ هزار مسجد در سطح استان

در بخش دیگری از این نشست، حجت‌الاسلام سید محمدصادق ابطحی با اشاره به پیشینه مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان گفت: این مرکز از سال ۷۵ فعالیت خود را در اصفهان آغاز کرد.

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان ادامه داد: در زمان حاضر ۵ هزار و ۲۰۰ مسجد در استان وجود دارد که ۳ هزار و ۳۵۰ امام جماعت این مساجد را اداره می‌کنند و از مجموع مساجد استان، ۴ هزار مسجد آباد محسوب می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت هیأت امنای مساجد بیان کرد: ۵۰ درصد هیأت امنای هر مسجد باید جوان باشد تا بتوان از ظرفیت چهره‌های جوان در مسجد استفاده کرد. 

به گزارش برگزیده های ایران؛ گردهمایی مسؤولان و مدیران اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان با حضور رئیس شورای شهر، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر، مدیریت حوزه علمیه اصفهان، ائمه جمعه و جماعات برگزار شد.

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/آ/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا