اصفهان

دشمن تلاش می‌کند جای ظالم و مظلوم را عوض کند/خسارت‌های سازش در مقابل نتایج مقاومت تبیین شود

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اصفهان، سیدرضا مرتضوی در جلسه هماهنگی ویژه‌ برنامه‌های ۱۳ آبان و ۲۵ آبان، ضمن تبریک فرا رسیدن اعیاد ماه ربیع‌الاول و هفته وحدت، بر برگزاری باشکوه این دو ویژه برنامه تاکید کرد و اظهار داشت: باید به سمتی حرکت کنیم که با برنامه‌های تبیینی برای نسل جوان بتوانیم ماهیت استکبار جهانی را روشن کنیم و اگر در این زمینه کوتاهی کنیم، طرف مقابل با ابزار رسانه‌ای که در اختیار دارد، جای ظالم و مظلوم را عوض می‌کند.

استاندار اصفهان گفت: فعالیت‌های تبلیغی در این ایام باید در کنار برنامه‌های تبیینی باشد و در این راستا باید از مولفه‌های هویت‌بخش در سطوح مختلف بهره‌مند شد.

وی با اشاره به ۲۵ آبان روز بزرگداشت حماسه و ایثار مردم اصفهان اظهار کرد: گلستان شهدای اصفهان ظرفیت فوق‌العاده‌ای برای این‌گونه برنامه‌ها است و لازم است با برنامه‌ریزی‌های متنوع در طول سال از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کرد.

خسارت‌های سازش در مقابل نتایج مقاومت تبیین شود

در ادامه محمدعلی احمدی رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با اشاره به رویدادهای آبان ماه اظهار داشت: در این ماه مناسبت‌های مهمی در پیش رو داریم که لازم است جهت برپایی هرچه باشکوه این برنامه‌ها اقدامات ویژه صورت پذیرد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان ادامه داد: ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز است و در همین ماه نیز ۲۵ آبان روز حماسه و ایثار مردم اصفهان در پیش است که افتخاری برای مردم شهید پرور اصفهان محسوب می‌شود زیرا که در یک روز ۳۷۰ شهید در میدان امام خمینی(ره) تشییع شدند.

وی با اشاره به اهمیت بزرگداشت روز ۱۳ آبان به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی گفت: امام خمینی(ره) با اعتقاد به اصول خود یعنی خدا‌باوری و اعتماد به خدا تسخیر لانه جاسوسی را انقلاب دوم عنوان کردند و رهبر انقلاب نیز در تبیین این موضوع می‌فرمایند که در انقلاب اسلامی شاه از کشور بیرون شد و در تسخیر لانه جاسوسی که همان انقلاب دوم بود آمریکا از کشور خارج شد و این اهمیت این رویداد را نشان می‌دهد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: به مناسبت این روز باید به چرایی مبارزه ملت ایران با دشمنی‌های آمریکا پرداخت و برای مردم خسارت‌های سازش را در مقابل نتایج مقاومت تبیین کرد.

وی اظهار داشت: شهادت تعدادی از دانش‌آموزان در این روز به دست عوامل رژیم پهلوی می‌تواند الگویی برای ظلم‌ستیزی و عزت‌خواهی برای مسلمانان باشد و لازم است با برنامه‌های متنوع دانش‌آموزان با این الگوهای برجسته بیشتر آشنا کنیم.

احمدی بیان کرد: ۱۳ آبان حقیقتا یادآور مبارزات امام خمینی(ره) با رژیم پهلوی و آغاز نهضت اسلامی است که در سال ۱۳۵۷ با استقلال طلبی و عزت خواهی مردم ایران به انقلاب اسلامی منجر شد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان با تشکر از کمیته‌های مختلف ۱۳ آبان گفت: در این راستا کمیته‌های مختلفی تشکیل شده است و هریک به صورت جداگانه با تشکیل جلسات مختلف برنامه‌های متنوع تبلیغی و تبیینی را برنامه‌ریزی کرده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به مناسبت ۲۵ آبان، روز حماسه و ایثار مردم اصفهان عنوان کرد: ۲۵ آبان سال ۶۱ حادثه عظیمی در اصفهان رخ داد و ۳۷۰ شهید در یک روز تشییع شد و این افتخار برای همیشه نصیب مردم اصفهان شد.

احمدی گفت: فردای تشییع کمک و نیروهای اصفهانی به جبهه اعزام شدند که امام راحل(ره) در این زمینه فرمودند هیچ جایی نمی‌توان مانند اصفهان پیدا کرد که یک روز تشییع و روز دیگر اعزام به جبهه‌ها داشته باشند؛ در بین شهدای این روز از چندین خانواده دو برادر، پدر و فرزند در این عملیات شهید شدند و این موضوع وظیفه ما را درباره گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا دوچندان می کند.

۲۵ آبان، الگویی برای آینده

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان با تأکید بر اینکه باید ۲۵ آبان الگویی برای آینده  شود، تصریح کرد: بزرگداشت ۲۵ آبان نشان از این است که اصفهانی‌ها همچنان در خط انقلاب و در مسیر ولایت بوده و جوانان اصفهانی مانند دهه ۶۰ پای کار انقلاب هستند و با همین هدف برنامه‌های مختلفی در فضای حقیقی و مجازی بر مبنای محله‌محوری برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد.

وی از تولید یک فیلم مستند ۱۱۰ دقیقه‌ای توسط جوانان انقلابی اصفهان با موضوع شهدای ۲۵ آبان خبر داد و گفت: این فیلم با همت جوانان مومن اصفهانی و سایر نهادهای استان تولید شده و در شبکه سه صدا و سیما پخش خواهد شد.

احمدی هم چنین از پیگیری‌های صورت گرفته جهت ثبت این واقعه مهم در تقویم رسمی کشور خبر داد و ابراز امیدواری کرد: امید است این روز به یاد ماندنی در تقویم رسمی کشور ثبت شود تا منجر به معرفی هرچه بیشتر شهدای این روز شود.

در ادامه این برنامه مسوولان کمیته‌های مختلف ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نیز برنامه‌های مختلف خود را تشریح کردند و نظرات و پیشنهاداتی را با هدف برگزاری باشکوه این دو رویداد عنوان کردند.

طرح‌ها و برنامه‌های اصفهان به مناسبت ۱۳ آبان

تدوین طرح نامه‌ای از سوی ستاد نماز جمعه با موضوع ۱۳ آبان، تهیه آلبومی با موضوع ۹ هزار شهید توسط بسیج دانش‌آموزی و خود دانش‌آموزان، تقدیم بسته‌های کمک تحصیلی به دانش آموزان توسط سپاه پاسداران در قالب کمک‌های مومنانه، تشکیل کمیته‌های تبیینی و روشنگری با موضوع استکبار جهانی از سوی نهادهای دانشجویی، پوشش گسترده رسانه‌ای این دو رویداد و پخش ویژه‌برنامه‌های مختلف از سوی صداوسیمای مرکز اصفهان، فضاسازی شهر و آذین‌بندی محله‌های شهدا با رویکرد محله‌محوری توسط شهرداری اصفهان، تهیه و رونمایی سرودی زیبا با موضوع شهدا و اصفهان از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران از جمله برنامه‌هایی بود که مسوولان کمیته‌های مختلف این ایام به آن اشاره کردند.

در این جلسه همچنین برنامه‌هایی نظیر نواختن زنگ استکبارستیزی در مدارس استان و استفاده از تمامی ظرفیت آموزش و پرورش، معرفی شهدای ۲۵ آبان در قالب یک کنگره از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نصب تصاویر شهدا و همچنین شعارهای مرتبط با ۱۳ آبان بر روی خودروهای نیروی انتظامی مطرح شد.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/آ/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا