اصفهان

دعا برای رفع بیماری ۲۵ میلیارد ریال آب خورد/ زن رمال دستگیر شد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران به نقل از پایگاه خبری پلیس، حسین ترکیان، رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: در پی وصول پرونده کلاهبرداری به دادخواهی یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری یک زن رمال از خانواده وی موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته، مشخص شد پدر شاکی به دلیل بیماری قلبی به بیمارستان مراجعه و بستری می‌شود که به دلیل طولانی شدن بستری خانواده وی به یک زن رمال و فالگیر متوسل می‌شوند که ادعا می‌کرد، می‌تواند با دعا کردن مشکل بیماری پدرش را رفع کند.

ترکیان گفت: زن رمال با این ترفند موفق شده بود به صورت تدریجی در مدت ۲ سال ۵ میلیارد ریال طلاجات و ۲۰ میلیارد ریال وجه نقد از خانواده شاکی کلاهبرداری کند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان کرد: کارآگاهان پس از تکمیل تحقیقات خود متهمه را تحت تعقیب هوشمندانه خود قرار داده و پس از شناسایی محل سکونت وی در یکی از محله‌های شهر اصفهان طی هماهنگی با مقام قضایی او را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.

وی ادامه داد: این زن که در ابتدا منکر ارتکاب هر گونه جرمی بود در نهایت پس از مشاهده مدارک و مستندات پرونده به کلاهبرداری از این خانواده معترف و گفت که مدت‌ها قبل با آن‌ها آشنا بوده و به منظور گرفتن فال قهوه به خانه آن‌ها رفت و آمد داشته و پس از اطلاع از بیماری پدر خانواده فرصت را غنیمت دانسته و با ادعای اینکه می‌تواند با دعا کردن مشکل بیماری او را رفع کند هر بار مبالغ هنگفتی را از این بابت دریافت کرده است.

ترکیان با بیان اینکه با اعتراف صریح متهمه به جرم خود، وی به همراه پرونده تحویل مرجع قضایی شد خاطرنشان کرد: شهروندان باید بدانند که رمالان و دعانویسان قادر به حل مشکلات آنان نیستند و اگر واقعاً می‌توانستند مشکلی را حل کنند اول مشکل خود را حل می‌کردند و نیاز نداشتند که در ازای دعا کردن مبالغ کلان از مشتریانشان دریافت کنند، پس توصیه اکید ما این است که به این افراد اعتماد نکرده و مشکلات‌شان را با توکل بر خدا، توسل بر ائمه اطهار و از راه‌های علمی، منطقی و قانونی پیگیر شوند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ی


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا