کرمان

دعوت امام جمعه رفسنجان از مردم برای تزریق «واکسن کرونا»

به گزارش برگزیده های ایران از رفسنجان، حجت‌الاسلام اصغر عسکری امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر رفسنجان با گرامیداشت هفته اولیاء و مربیان و اهمیت موضوع تعلیم و تربیت و جایگاه آن اظهار کرد: واگذارکردن این امر مهم فقط به مدرسه و آموزش و پرورش کفایت نمی‌کند، اولیاء و مربیان باید دست‌به‌دست هم دهند و تلاش کنند که دانش‌آموزان به کمال مطلوب برسند.

امام جمعه رفسنجان واکسیناسیون را ضروری دانست و گفت: علی‌رغم اینکه واکسن به وفور است و شبانه‌روز کار می‌شود، اما برخی سرباز می‌زنند یا مخالفت می‌کنند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان امروز مدیران آینده این کشور هستند، ادامه داد: دشمنان برای سرگرمی و انحراف دانش‌آموزان برنامه دارند، ما هم باید برنامه داشته باشیم، جامعه هدف اول دشمن همین قشر و سرمایه‌های آینده هستند. سعی کنید وقت آنها به بطالت نگذرد.

حجت‌الاسلام عسکری با اشاره به اوضاع منطقه تصریح کرد: بیست سال آمریکایی‌ها در افغانستان جا خوش کردند و در عراق هم؛ جهان اسلام دچار این محنت‌هاست و راه برون‌رفت وحدت و همدلی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: سلامتی یک سرمایه است، برای تامین و حفظ سلامتی نیاز به ورزش داریم، ورزش باید در برنامه زندگی همه باشد و از همه خیران تقاضا می‌کنم تا بسترهای لازم را برای ورزش‌های همگانی فراهم کنند.

حجت‌الاسلام عسکری خاطرنشان کرد: ورزش در جامعه ما دچار افراط و تفریط شده است، یک عده ورزش را ارزش می‌دانند و یک عده ورزش را بازی و سرگرمی و لهو و لعب می‌دانند.ورزش ضرورت زندگی است؛ همچون آب، غذا و اکسیژن، در جهت سلامت جسم و روح و پیشگیری از بسیاری از ناهنجاری‌ها لازم است.

امام جمعه رفسنجان متذکر شد: در رفسنجان نیاز به مسجد نداریم؛ اما نیاز به سالن‌های ورزشی و کتابخانه داریم که خیران در این زمینه‌ها هم ورود کنند.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ب


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا