کهگیلویه و بویراحمد

دعوت امام جمعه یاسوج از مردم جهت همکاری در یک اقدام فرهنگی بزرگ/۱۵ آذر روز ویژه برای کهگیلویه و بویراحمدی‌ها

به گزارش برگزیده های ایران از یاسوج؛ آیت الله سید نصیر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج اظهار کرد: اگر انسان خوب تربیت نشود زبان او خوب کار نمی‌کند به همین خاطر امام معصوم می‌فرماید گوش انسان بام قلب و درب ورودی است که باید مراقب واردات صحیح باشیم چون قلب تحت تاثیر این واردات بوده و اگر مطالب درست شنیده نشود انسان منحرف خواهد شد.

وی گفت: باید از گوش و زبان و دست و دهان و همه اعضا و جوارح خود مراقبت کنیم و اگر چنین نشد در روز قیامت جلوی ما را خواهند گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان یادآور شد: حق گوش این است که صدای تلاوت قرآن و حرف‌های خوب بشنویم و به کار بندیم غیبت و تهمت و دروغ نشویم تا از راه راست منحرف نشویم.

حسینی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته مرکز استان به مناسبت های هفته اشاره کرد و گفت: امروز جمعه ۱۲ آذر مصادف با تصویب قانون اساسی در سال ۵۸ توسط خبرگان قانون اساسی است که آن را در ۱۷۷ است تصویب و وظایف قوا را در آن تعریف کردند.

امام جمعه یاسوج در ادامه افزود: این یک قانون جامع کامل و منطبق بر مکتب اهل بیت است وقتی خداوند خالق جهان است باید قانون نیز همان قانون خدا باشد این قانون بهترین قانون و برگرفته از قانون الهی است مسیرهای اجتماعی-اقتصادی عدالت اجتماعی رفاه و حقوق انسانها را نشان می‌دهد قانونی که دفاع از مظلومان و مبارزه با ظالمان در آن گنجانده شده این قانون چیزی کم ندارد اما متاسفانه در اجرا می لنگیم.

نماینده ولی فقیه در استان به سه‌شنبه ۱۶ آذر روز دانشجو اشاره کرد و آن را به دانشجویان تبریک گفت و افزود: دانشجو سرمایه و عنصر محوری جامعه است دانشجو می‌تواند جامعه را از مشکلات نجات دهد و در همه ابعاد اثر گذار باشد امروز دانشجویان سرمایه این کشور بوده و انقلاب با جانفشانی و مبارزه دانشجویان به پیروزی رسیده در دوران پیروزی انقلاب هم دانشجویان در میدان حضور داشتند در سازندگی نیز نقش خوبی ایفا کردند و باید تلاش کنیم دانشگاه به فرموده امام راحل کارخانه انسان سازی باشد.

حسینی تاکید کرد: امروز همه دنیا از ظالمین گرفته تا مظلومین به این انقلاب نگاه می‌کنند امروز مظلومان جهان از ما توقع حمایت دارند و باید دانشجویان ما با رشد علمی کشور ایران اسلامی را در برابر تهاجم دشمنان مسلح کرده و به یاری مظلومان عالم بشتابند.

وی در ادامه به یک اقدام در حوزه فرهنگ دینی و مذهبی اشاره کرد و گفت: روز دوشنبه از محل تیپ ۴۸ فتح یکی از درب های حرمین شریفین عسگریین به سمت سازمان تبلیغات اسلامی استان حرکت داده خواهد شد با تمهیدات انجام شده این درب باید در مدت یک سال ساخته شود و نیاز است همه هم‌استانی‌ها در این راه بزرگ قدم خیر بردارند و هر نذر و مساعدتی داشته باشند در این راه بگذارند تا ذخیره الهی برای آنها باشد.

حسینی در پایان خاطرنشان کرد: این درب قریب به چند میلیارد تومان هزینه دارد که بخشی از آن توسط خیرین پرداخت شده و بخشی دیگر نیز نیاز به نذورات مردمی دارد؛ همه باید کمک کنند تا این اتفاق به صورت شایسته ای رقم بخورد.

انتهای پیام/ع


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا