Categories: مرکزی

دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی به یک فرهنگ تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اراک آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در نشست گام دوم ستاد کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی با موضوع برگزاری دومین اجلاسیه طلاب و روحانیون اظهار کرد: ‌امام خمینی(ره) با تشکیل انقلاب اسلامی و احیای فرهنگ ایثار و شهادت فصل جدیدی در تاریخ بشریت گشود و انقلاب اسلامی در امتداد حماسه عاشورا است که حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری پرچم‌دار نهضت عاشورا در عصر حاضر هستند و دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی به برکت هدایت‌های امامین انقلاب اسلامی است.

وی افزود: جهاد، ایثار و شهادت ویژگی برجسته مدیریت حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری است و اقتدار و سربلندی امروز ایران اسلامی به برکت وجود این ویژگی شاخص در انقلاب اسلامی است که روز به روز باید تقویت و گسترش پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تأکید بر اینکه استان مرکزی با برگزاری کنگره امام خمینی(ره) و ۶۲۰۰ شهید در حوزه فعالیت‌های دفاع مقدس در کشور الگو است، گفت: برنامه‌هایی که در ذیل کنگره برگزار شده الگوهای ماندگاری در کشور به ماندگار گذاشته که قابل تقدیر است.

دری‌نجف‌آبادی ادامه داد: نقطه قوت فعالیت‌های کنگره شهدای استان مرکزی استمرار فعالیت‌ها است که از تأکیدات مقام معظم رهبری نیز می‌باشد و این کنگره نمونه یک اقدام جهادی و انقلابی در حوزه ایثار و شهادت است.

 

وی تأکید کرد: کنگره شهدای استان مرکزی با راه‌اندازی نهضت خدمت‌رسانی و تولید محتوا، «ما می‌توانیم» را به طور عملی نشان داد و به معنای واقعی فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه احیا کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه اساس انقلاب اسلامی قرآن، مکتب اسلام ناب محمدی، اهل بیت، ولایت و مردم است، گفت: امروز دفاع از دین، اسلام و انقلاب اسلامی باید به یک فرهنگ تبدیل شود چراکه دشمنان با تهاجم فرهنگی و عملیات روانی به دنبال زیر سؤال بردن ارزش‌ها و توطئه علیه فرهنگ‌های ارزشی هستند.

دری‌نجف‌آبادی افزود: در گام دوم انقلاب به‌کارگیری همت و تفکر جهادی برای رفع مشکلات یک ضرورت و اولویت است و باید فرهنگ ایثار و شهادت در تمام بخش‌های کشور حاکم شود و این نیازمند مشارکت همه‌جانبه و عزم ملی است.

وی برگزاری دومین اجلاسیه شهدای طلاب و روحانیون استان مرکزی به همت ستاد کنگره شهدای استان مرکزی را لبیک به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر ادامه مسیر ارزشمند کنگره خواند و گفت: همه باید این مسیر را با قوت و پای کار آوردن ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها ادامه دهند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: همان‌گونه که کنگره شهدای استان مرکزی در حوزه تولید محتوا و چاپ کتاب‌های فاخر خوش درخشید و اقدامات ماندگاری انجام داد در دومین اجلاسیه طلاب و روحانیون تهیه تولید محتوا در حوزه نقش طلاب و روحانیون در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی مورد توجه باشد.

تشکیل جریان اصیل فرهنگی در استان مرکزی به برکت کنگره شهدا

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی نیز در این نشست گفت: دفاع مقدس به عنوان یک حماسه ملی متعلق به همه ملت ایران است و امروز این گنج گران‌بها باید به خوبی حفظ شود و لازمه آن پای کار آمدن همه مردم می‌باشد و لازمه فعالیت در حوزه دفاع مقدس اخلاص در نیت و تقوای در عمل است که باید به آن توجه داشت.

 

محسن کریمی بیان کرد: دفاع مقدس الگوهای ماندگاری در بخش‌های مختلف به ماندگار گذاشت و در طول ۴۲ سال گذشته با الگوگیری از فرهنگ دفاع مقدس در بسیاری از حوزه‌ها دارای رتبه برتر هستیم و دستاوردهای بسیاری در حوزه‌های مختلف به ماندگار مانده است.

وی تأکید کرد: به برکت برگزاری کنگره شهدای استان مرکزی یک جریان فرهنگی قوی در سطح استان شکل گرفته که بیش از ۳ هزار فعال فرهنگی، هنری و اجتماعی در این جریان سازمان‌دهی شده‌اند و در طول این سال‌ها برای اجرای برنامه‌ها نقش‌آفرینی مؤثر داشته‌اند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: ۱۹ اجلاسیه تخصصی با محوریت تبیین نقش اقشار مختلف مردم در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در ذیل کنگره شهدای استان مرکزی برگزار شد و بسیاری از اقداماتی که در کنگره شروع شده همچنان با قوت در حال انجام است و برگزاری اجلاسیه ها پایان کار نبود و این در طی ۳ سال گذشته به‌وضوح نمود دارد.

کریمی اضافه کرد: بیش از ۶۰ هزار دانشجو در سطح استان در قالب ۲ واحد درسی دفاع مقدس در طرح شهید مجید ایزد پناه به طور تخصصی با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا می‌شوند که محوریت آن آشنایی با سیره امام و مقام معظم رهبری و نقش استان مرکزی در دفاع مقدس است.

وی بیان کرد: بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ نفر از دانشجویان و اساتید استان مرکزی در قالب اردوهای هفت‌اقلیم با سیره شناسی امام خمینی(ره) آشنایی پیدا کردند و سعی داریم بعد از ریشه‌کنی بیماری کرونا این اردوها را برای اقشار مردم استان و در نهایت برای سایر کشور برگزار کنیم.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تهیه و چاپ بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب در حوزه‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را از دستاوردهای دیگر کنگره شهدای استان مرکزی خواند و افزود: نهضت تولید محتوا در قالب کارگروه‌ها و کمیته‌های تخصصی کنگره با قوت ادامه دارد.

کریمی گفت: بیش از ده‌ها عنوان اقدامات زیرساختی از جمله راه‌اندازی موزه دفاع مقدس، احداث دهکده مقاومت بسیج برای گذراندن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، جمع‌آوری بیش از یک‌میلیون سند در حوزه دفاع مقدس و تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی انجام شده که باب فعالیت را برای بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، علمی و پژوهشی باز کرده است.

وی با تأکید بر اینکه با تلاش‌های ستاد کنگره شهدای استان مرکزی و به برکت هم‌افزایی‌ها و مشارکت همه‌جانبه در استان بسیاری از دستاوردهای کنگره به جریان و گفتمان تبدیل شده‌اند، ادامه داد: کنگره شهدای استان مرکزی در امر فرهنگ‌سازی در بخش‌های مختلف موفق عمل کرده که مهمترین عامل این موفقیت نقش مردم در کنگره بود و باید این نقش روز به روز در فعالیت‌های کنگره تقویت شود.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: دومین اجلاسیه طلاب و روحانیون با هدف پرداختن بیشتر به نقش جامعه روحانیت در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در دستور کار ستاد کنگره شهدای استان مرکزی قرار گرفته است.

کریمی اظهار داشت: روحانیت در دفاع مقدس علمدار بود و نقش بسیار مهمی را در حوزه‌های تبلیغی، تبیینی و رزمی ایفا نمود و حضور روحانیت در انقلاب اسلامی همواره چشمگیر و اثرگذار بوده و روحانیت به معنای واقعی پرچم‌دار دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی بوده است و اجلاسیه طلاب باید این علمداری را برای نسل جوان تبیین کند.

برگزاری دومین اجلاسیه طلاب و روحانیون کنگره شهدای استان مرکزی با ۲۲ عنوان راهبردی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان نیز گفت: یکی از تأکیدات مهم مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای ستاد کنگره شهدای استان مرکزی ادامه راه کنگره و استمرار فعالیت‌ها بود که ستاد کنگره هم از ۷ سال گذشته بر این مسئله تأکید فراوان داشته و این مسئله مورد توجه است.

 

غلامرضا کریمی اظهار کرد: بعد از برگزاری کنگره شهدای استان مرکزی فعالیت ستاد، کارگروه‌ها و کمیته‌های کنگره با قوت در حال انجام است که اجرای پروژه‌های خدمت‌رسانی به نام شهدا، چاپ کتاب، تولید محتوا در قالب مستند، فیلم و سریال و سایر تولیدات هنری و اقدامات علمی و پژوهشی در حوزه دفاع مقدس از جمله برنامه‌های مهم است.

وی افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های کنگره برگزاری اجلاسیه های تخصصی بود که بیش از ۱۹ اجلاسیه در راستای تبیین نقش اقشار مختلف مردم در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی برگزار شد که اجلاسیه طلاب و روحانیون یکی از آنها بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به نقش پررنگ جامعه روحانیت در مقاطع مختلف انقلاب بیان کرد: حضور روحانیت و طلاب در همه صحنه‌های انقلاب اسلامی از خدمت‌رسانی به مردم تا دفاع از مکتب اسلام ناب محمدی و ارزش‌های اسلامی چشمگیر است که آخرین نقش‌آفرینی مؤثر آنها در کنترل و کاهش آسیب‌های کرونا بود که خوش درخشید.

کریمی افزود: در راستای گرامیداشت یاد و خاطر بیش از ۱۱۰ شهید روحانی و طلبه در استان مرکزی و تبیین نقش روحانیت در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی اجلاسیه طلاب و روحانیون در حال برنامه‌ریزی است و محوریت برگزاری این اجلاسیه خود عزیزان طلاب در سطح استان هستند و بسیج طلاب در کنار حوزه‌های علمیه و سایر دستگاه‌های دیگر با هدایت‌های ستاد کنگره شهدای استان مرکزی این اجلاسیه را برگزار می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: تهیه کتاب با موضوع نقش طلاب و معرفی شهدا و رزمندگان روحانی در استان مرکزی در دستور کار اجلاسیه طلاب و روحانیون است و بیش از ۲۲ عنوان اقدام مهم و راهبردی در این اجلاسیه هدف‌گذاری شده است.

انتهای پیام/


admin

Recent Posts

نیاز آذربایجان‌غربی به ۵۰۰۰ کلاس درس برای رسیدن به استاندارد کشوری

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی، نیاز استان را برای رسیدن به استاندارد کشوری، احداث ۵۰۰۰…

2 ساعت ago

کوتاه قدترین سلبریتی های زن هالیوود چه کسانی هستند؟

در ادامه با کوتاه قدترین زنان هالیوود آشنا خواهیم شد.

3 ساعت ago

تکلیف پخش سریال جدید کارگردان «مست عشق» مشخص شد

این روزها «مست عشق» حسن فتحی روی پرده سینماست؛ فیلم سینمایی تولید مشترک ایران و…

3 ساعت ago

دلیل عجیبی که پیکان را ۴۲ سال پیش تیتر یک اخبار کرد/ عکس

موضوع کیفیت بد خودروهای ایرانی یک مبحث پرچالش است و در طول سال‌ها به یکی…

3 ساعت ago

نامه سرگشاده محمد قوچانی به سازمان تامین اجتماعی

سازمان تامین اجتماعی با اعزام بازرس به صورت مکرر ما را کنترل می‌کند که مبادا…

3 ساعت ago

داریوش کاردان: تلویزیون نمی‌بینم، رادیو هم گوش نمی‌دهم

داریوش کاردان معتقد است سطح سلیقه در جامعه بسیار کاهش پیدا کره و متاسفانه «سال…

3 ساعت ago