سیاسی

دفاع حدادعادل از سیاست خارجی دولت رئیسی /بازار ارز تلاطم‌های خارج از کنترل ندارد

دفاع حدادعادل از سیاست خارجی دولت رئیسی /بازار ارز تلاطم‌های خارج از کنترل ندارد

غلامعلی حداد عادل در نشست شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به حضور بیش از چهار میلیون ایرانی در مراسم راهپیمایی اربعین امسال و شرکت قریب به ۱۴ میلیون نفر در مراسمات جاماندگان اربعین در سراسر کشور، اظهار کرد: این حضور مردم که در کمال امنیت و آرامش و بدون بروز هیچ حادثه و رخدادی برگزار شد، نمادی از مدیریت و کار اجرایی ارزشمند جوانان انقلابی بود.

وی افزود: مهم‌ترین اثر راهپیمایی اربعین، تأثیر روحی و معنوی این رفت و برگشت بود که نزدیک به ۲۰ میلیون نفر جمعیت آمدند و اعتقاد دینی و انقلابی خود را نشان دادند؛ این یک رزمایش مردمی بود که باید جزو دستاوردهای جمهوری اسلامی در نظر گرفت.

حداد عادل در ادامه با قدردانی از اقدامات فراجا در مقابله با عناصر ضدانقلاب تصریح کرد: از ماه‌ها قبل دیدید که چه آواری از تبلیغات و تحریکات از ماهواره‌ها و شبکه‌های اجتماعی و … انجام شد تا عده‌ای را فریب دهند و در روز ۲۵ شهریور به خیابان بکشانند. حتی وزیر خارجه و رئیس جمهور آمریکا و مقامات رژیم صهیونیستی نیز شخصا از مردم ایران دعوت کردند تا به خیابان‌ها بروند؛ اما شاید ۵ درصد آن چیزی که اینها انتظارش را داشتند هم رخ نداد.

حاشیه های پررنگ تر از متن سفر رئیسی به آمریکا؛ از حضور خانواده رئیس جمهور در نیویورک تا سوغاتی برای ایرانی ها

وی افزود: طبق آماری که دادند، از تعداد تجمعات در هیج جا بیش از ۵۰ نفر در تجمع شرکت نکردند که نشان می‌دهد فراجا و دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی، بسیار خوب و با تدبیر عمل کردند.

حدادعادل در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش‌های موثر دستگاه دیپلماسی و سیاست خارجی دولت سیزدهم اشاره و با قدردانی از اقدام دولت در آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران در کشورهای خارجی گفت: گرفتن حق ایران از کشورهای غربی و آمریکا سیلی محکم به بیچاره‌هایی بود که مدام به آمریکا و اروپا التماس می‌کنند که ایران را تحریم کنید؛ این کار خیلی معنا و پیام داشت.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در بیان چهارمین دستاورد جریان انقلابی در مدت اخیر به ثبات در بازار کالاهای اساسی و بهبود روند شاخص‌های کلان اقتصادی کشور اشاره کرد و اظهار کرد: خوش‌بختانه شاهد این هستیم که در مجموع، اقتصاد و بازار هم التهاب شدید نداشته است. بازار ارز تلاطم‌های خارج از کنترل ندارد و تنها در چند کالا نیاز به اهتمام بیشتر برای کنترل قیمت وجود دارد که وعده‌هایی نیز برای کاهش قیمت آن‌ها داده شده است.

حداد عادل افزود: طرح کالابرگ الکترونیکی هم به خوبی در حال اجرا است و تاثیر به سزایی در بهبود معیشت و تامین نیازهای غذایی خانوارهای کم برخوردار داشته است که باید هم از برنامه‌ریزان این طرح و هم از مجریان آن، تشکر کرد.

در ادامه این نشست، گزارش سفر عبدالحسین روح‌الامینی رابط شورای ائتلاف استان خوزستان از سفر به این استان و دیدار با اعضای شورای استان و مسئولین استانی مطرح شد و سپس فاطمه قاسم‌پور، معاون بانوان شورای ائتلاف نیز توضیحاتی در خصوص عملکرد و برنامه‌های معاونت مطرح کرد.

۲۷۲۷

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا