قزوین

دفتر امور خاک سازمان جهادکشاورزی قزوین راه اندازی شد

دفتر امور خاک سازمان جهادکشاورزی قزوین راه اندازی شد

به گزارش خبرگزاری برگزیده از قزوین؛ دفتر امور خاک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین روز پنجشنبه با حضور صالحی معاون فنی دفتر خاک معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، محمد حسین عطایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، معاونین و مدیران ستادی جهاد کشاورزی استان، مدیر روابط عمومی معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی راه اندازی شد.

در این مراسم سید اسماعیل صالحی، معاون فنی دفتر معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در این مراسم گفت: اداره خاک با هدف حفاظت از خاک و در راستای قانون حفاظت خاک و شناسایی مسائل و مشکلات آن ایجاد شده است.

صالحی با بیان اینکه قزوین از دیر باز اقدامات خوبی در زمینه مطالعات خاک انجام داده افزود: برنامه های کشت محصولات کشاورزی بر اساس مطالعات خاک شناسایی بایستی انجام شود.

وی اظهار کرد: دشت قزوین، خاک حاصلخیزی برای کشاورزی دارد و بایستی از این پتانسیل استفاده کرد.

معاون فنی دفتر معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی بر لزوم اهمیت توجه به خاک و همچنین جایگاه ان در تولید محصولات کشاورزی تاکید کرد.

اقدامات لازم برای جلو گیری از آلودگی خاک انجام شود

محمد حسین عطایی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین هم در این مراسم گفت: یکی از آلودگی رایج متاسفانه ورود پساب صنعتی و شهری به اراضی کشاورزی است که باید با اقدامات انجام شده مانع از گسترش این نوع آلودگی در اراضی کشاورزی شد.

عطایی افزود: داشتن اطلاعات پایه و دقیق از خاک می تواند شرایط خوبی را برای توسعه بخش کشاورزی فراهم کند.

وی اظهارکرد: ایجاد و راه اندازی دفتر خاک در مدیریت آب و خاک نشان می دهد که صیانت از این ماده ارزشمند ضروری است.

عطایی بیان کرد: اوضاع و احوال آب و مسائل مربوط به منابع آبی به گونه‌ای بوده که توجه ما از خاک دور شده است چرا که اصلاح و تصفیه آب آسانتر از اصلاح خاک است ، لذا حفاظت از خاک بایستی در اولویت طرح ها باشد .

وی با بیان اینکه در کوتاه مدت باید شمایی از آلودگی خاک را داشته باشیم‌ افزود: توجه به خاک یاید جزو اولویت ها باشد و اقدامات لازم برای جلو گیری از آلودگی خاک انجام شود.

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا