قزوین

دفتر هنر مردمی انقلاب اسلامی در قزوین افتتاح می‌شود/ انعقاد تفاهم‌نامه میان حوزه هنری و سپاه پاسداران

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از قزوین، محمدرضا امامقلی، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان قزوین در نشستی که امشب در محل معراج شهدای استان برگزار شد، ضمن تبریک هفتهٔ بسیج اظهار کرد: شجرهٔ طیبهٔ بسیج به‌عنوان یک عنصر هویت‌ساز، یکی از وجوه تمایز ما از سایر ملت‌هاست.

وی ادامه داد: امام‌خمینی(ره) فرمودند تنها هنری مورد قبول است که صیقل‌دهنده‌ٔ اسلام ناب محمدی باشد؛ ایشان خط‌مشی مشخصی برای هنر تعریف کردند.

امامقلی اظهار کرد: چیزی جز مبارزه در هنر مطرح نیست و انضمام هنر و مبارزه به ما می‌آموزد که تا مبارزه هست، ما نیز هستیم.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان قزوین عنوان کرد: هنر را می‌توان به‌عنوان یک ابزار در راستای آگاهی‌بخشی جامعه استفاده کرد.

این مسؤول بیان کرد: تعبیر مقام معظم رهبری این است که حوزه مرزبان فرهنگ است، با توجه به این‌که ما از طرف مرزها مورد تهدید قرار گرفته‌ایم و باید سلاح در دست داشته باشیم.

امامقلی خاطرنشان کرد: تلاش و تلاقی مبارکی است که حوزه هنری با تشکیلات بسیج و سپاه تفاهم‌نامه‌ای را مبنی بر هنرگردانی امضا کند و این نخستین اتفاقی است که در استان‌ها بین حوزه هنری و سپاه پاسداران رخ می‌دهد.

وی تصریح کرد: اتفاقی که می‌افتد این است که ما در حوزهٔ تولید و توزیع به‌سمت خوبی در حال پیشروی هستیم، اما در حوزهٔ ترویج باید کار جدی انجام شود، مقام معظم رهبری نیز در این‌باره می‌فرمایند ما در جنگ نامتوازن و نابرابر هستیم که از همه‌سو مورد حمله هستیم و لازم است برای ترویج کار جدی و نامتوازن کنیم، به این معنا که کوچه به کوچه، محله به محله و خانه به خانه کار کنیم و هنر انقلاب را در دل مساجد، محله‌ها و خانه‌ها ببریم و از میان مردم رسول‌سازی کنیم تا آثار هنری تبدیل به جریان هنر و در نهایت تبدیل به گفتمان هنری شود، شبکه‌ای مورد وثوق‌تر از شبکهٔ بسیج برای این کار نیست و ما می‌توانیم خون تازه‌ای در رگ‌های این شبکه تزریق کنیم.

وی عنوان کرد: این تفاهم‌نامه منشأ اتفاقات خوبی در قزوین خواهد بود که به یک تبعیض ترویجی پایان خواهد داد و پیش‌بینی ما نیز این است که این کار به‌سرعت رشد خواهد کرد و البته قابل توسعه نیز هست، با انعقاد این تفاهم‌نامه زمینهٔ افتتاح دفتر هنر مردمی حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین فراهم خواهد شد.

امامقلی در پایان اظهار کرد: این تفاهم‌نامه ظرفیتی جهت گسترش فضای اکران‌ها است، زیرا ما در آبان و آذر ۱۴۰۰ در ۳۵ نقطهٔ استان اکران داشته‌ایم و بیش از ۱ هزار و ۵۰۰ نفر در این اکران‌ها در محله‌های مختلف حضور داشته‌اند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا