اخبار روز

دلال اسلحه ملک عبدالله از دست بن سلمان گریخت

دلال اسلحه ملک عبدالله از دست بن سلمان گریخت

سایت فرانسوی اینتلیجنس آنلاین روز سه‌شنبه گزارش داد، بازپرسان وابسته به بن سلمان هنوز در حال تعقیب صلاح فستق، مذاکره‌کننده اصلی قراردادهای تسلیحاتی با گارد ملی در دوره پادشاهی عبدالله بن عبد العزیز هستند.

طبق گزارش اینتلیجنس آنلاین، این مزدور فراری از اسرار قراردادهای تجاری شرکت‌های دفاعی غربی در عربستان مطلع است.

در سال گذشته نیز این سایت فرانسوی فاش کرد که ریاض حکم بازداشت صلاح فستق، تاجر سعودی را صادر کرد و او به پناهگاهش در لبنان گریخت.

اینتلیجنس آنلاین در ادامه گزارش داد، تیم‌های مبارزه با  فساد وابسته به بن سلمان هنوز در حال تعقیب او بوده و امیدوار هستند که اسرار باقی‌مانده از قراردادهای مالی هیئت همراه ملک عبدالله، پادشاه فقید عربستان را به دست آوردند.

طبق گزارش این سایت فرانسوی، فستق که در دوره پادشاه فقید عربستان، ناظر اصلی قراردادهای دفاعی بود، دایی متعب بن عبدالله، پسر عبدالله بن عبد العزیز است که تا سال ۲۰۱۷ که بن سلمان ولیعهد شد، فرمانده گارد ملی بود. متعب بن عبدالله نیز از جمله چهره‌هایی بود که در طرح مبارزه با فساد که نوامبر آن سال در عربستان آغاز شد، بازداشت شد و هنوز هم ممنوع الخروج است.

همچنین این سایت اعلام کرد، اگرچه بیروت در حال حاضر پناهگاهی امن برای فستق است؛ اما وضعیت به این شکل باقی نمی‌ماند و به دنبال نزدیک شدن روابط ریاض و تهران، احتمال همکاری حقوقی میان لبنان و عربستان رو به افزایش است و اگر بیروت به خواسته‌های ریاض عمل کند، خانواده فستق ممکن است به لندن یا پاریس که در آنجا منافع مالی و شبکه‌ای ارتباطی دارند، نقل مکان کنند.

سایت یاد شده در ادامه گزارش داد، فرانسه و انگلیس پناهگاه بسیاری از شاهزادگان سعودی هستند که یا تبعید شده بودند و یا منتظر بازگشت به ریاض در شرایطی مناسب‌تر هستند. تنها یک مشکل وجود دارد و آن هم این است که پاریس و لندن امیدوار هستند که صنایع دفاعی‌شان قراردادهای جدیدی را در عربستان با تیم‌های محمد بن سلمان امضا کنند.

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا