کهگیلویه و بویراحمد

دلایلی بر صاحب مکتب بودن شهید سلیمانی و علامه مصباح

به گزارش برگزیده های ایران از باشت، حجت‌الاسلام امید گنجه در خطبه های نماز جمعه ۱۰ دیماه ۱۴۰۰ به مناسبت‌های هفته اشاره کرد و گفت: در این هفته سالگرد شهادت بی‌بی فاطمه زهرا و رحلت حضرت آیت الله محمدتقی مصباح یزدی در روز ۱۲ دی ماه و سالگرد شهادت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در پیش است که همگی دارای مکتب بودند.

امام جمعه باشت گفت: در کلام بزرگان و امامین انقلاب آیت الله مصباح یزدی فردی منحصر به فرد بوده و صاحب مکتب است مکتب نه به معنای یک کلاس درس بلکه به معنای یک خط سیر فکری است برای مثال در حوزه علمیه مکتب قم و مکتب نجف داریم آن عالم ربانی هم صاحب مکتب بود و رهبری انقلاب در مورد ایشان تعبیراتی دارند که از جمله آنها تشبیه آن عالم ربانی به آیت الله مطهری است.

وی گفت: این تعبیرات نشان می دهد آیت الله مصباح یزدی وجهه و عناصر یک مکتب را در خود دارد حضرت امام هم در مورد ایشان فرمودند آقای مصباح ذو شهادتین است یعنی شهادت دادن وی به اندازه دو شهادت است و همچنین علامه طباطبایی می گفت فکر او به هیچ وجه دور ریختنی نیست.

امام جمعه باشت در ادامه به مکتب حاج قاسم اشاره کرد و گفت: دومین مکتب مربوط به حاج قاسم سلیمانی است که این اصطلاح را اولین بار مقام معظم رهبری به کار بردند یعنی خود حاج قاسم صاحب سبک بود انسان باید خصوصیاتی داشته باشد تا بتواند صاحب مکتب شود.

گنجه به این خصوصیات اشاره کرد و گفت: اول اینکه باید خود فرد انقلابی در درونش صورت گرفته باشد تا بتواند در درون دیگران انقلاب ایجاد کند حاج‌قاسم ابتدا در درون خود انقلاب ایجاد کرده بود برای همین است که در کنگره سرداران شهید استان گیلان می‌گوید برای اینکه به شهادت برسید اول باید شهید شده باشید.

وی افزود: انقلابی بودن به همین معناست انقلابی بودن در عمل و حفظ اصول و خدمت به مردم است انقلابی بودن یعنی از آنچه به دست تو رسیده سوء استفاده نکنید.

این خطیب جمعه گفت: خصوصیت دوم  کسی صاحب مکتب می‌شود که با تفکر خود به دنبال انقلابی کردن جامعه باشد شهید سلیمانی هم در درون و هم در عمل انقلابی بود.

حجت‌الاسلام گنجه در پایان با یادی از شهید سردار سجاد احمدی گفت: این شهید والامقام در وصیت نامه خود تعابیر بسیار مهمی دارد که ای دنیا با تمام متعلقاتت از تو خداحافظی می کنم و گواهی می دهم شهدا از همه چیز خود گذشتند خدایا تو را شکر می‌کنم که امام امت را حجت برای ما قرار دادی خدایا مرا نه یک بار بلکه صدها بار پروانه‌وار دور شمع ولایت بسوزان.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا