قزوین

دلایل سولفاته شدن باتری چیست؟

به گزارش گروه تبلیغات و آگهی خبرگزاری برگزیده های ایران از قزوین، به واکنش گاز هیدروژن آزاد شده از باتری با مواد زائد و آلاینده های خارجی مانند گرد و غبار منجر به تشکیل رسوبات در اطراف سر باتری می شود؛ به این جرم و رسوبات جمع شده به اصطلاح سولفاته می گویند.

سولفاته شدن باتری ماشین هنگامی اتفاق می افتد که سولفات سرب نتواند به مواد شارژ شده تبدیل گردد. این اتفاق زمانی رخ می دهد که باتری های دشارژ شده برای مدتی طولانی درهمین حالت باقی بمانند یا مقدار زیادی آب از دست داده باشند.

عوامل زیادی مثل شارژ ناقص، رانندگی های مکرر در مسافت های خیلی کم، شارژهای مکرر و بیش از حد و… موجب سولفاته شدن باتری می شود. البته توجه داشته باشید معمولا سولفاته شدند قطبی اتفاق می افتد که از دینام برق می گیرد. به عنوان مثال در باتری ال۹۰ اگر موارد پیشگیری از سولفاته شدن رعایت نشود قطب راست زودتر سولفاته می زند.

در صورت سولفاته شدن باتری خودرو چه کنیم؟

 می توانیم با شستشو مداوم سربلاتری ها با محلول آب و جوش شیرین از سولفاته شدن باتری جلوگیری کنیم. یا میتوانیم دقیقا همان جایی که با درپوش در تماس است یعنی پایه قطب های منفی و مثبت باتری را با گریس چرب کنیم و پس از آن کمی مایع ظرف شویی ریخته تا از این اتفاق جلوگیری کنیم؛ ولی در صورت سولفاته شدن میتوانید با نمایندگی رسمی صبا باتری به شماره ۳۳۳۶۱۱۳۶ تماس حاصل فرمایید.

باتری ups چیست؟

باتری های یو پی اس از نوع سیلد اسید ( VRLA) و اسیدی ( OPZS ) می باشند . تکنولوژی ساخت و کاربرد این دو نوع باتری اساسا باهم تفاوت های زیادی دارند امروزه از باتری های یو پی اس استفاده های فراوانی می شود خوب است بدانیم باتری های یو پی اس برعکس باتری های ماشین باید در جای ثابتی قرار گیرند. باتری های ماشین عموما به باتری های معلق در آب نیز معروف هستند زیرا معمولا نیروی الکتریسیته در این باتری ها از راه واکنش اسید سولفوریک بر روی صفحه ای سربی که در مایع ملق است تهیه می شود. اما بکارگیری این فناوری در باتری های یو پی اس سبب ایجاد مشکلات خطرناک و آسیب های جدی می گردد.  باتری ۲ ولت صبا باتری از جمله باتری های vrla می باشد.

در برخی مواقع اسید سولفوریک موجود در باتری می تواند به بیرون نشت کند علاوه بر این هنگام شارژ باتری گاز قابل اشتعال هیدروژن تولید می گردد که این دو امر ممکن است باعث ایجاد حوادث خطرناکی گردد.

اما از ویژگی های مفید باتری یو پی اس این است که برای فضاهای بسته مناسب بوده و مشکلاتی به این شکل ایجاد نمی کند.

درپوش باتری های یو پی اس برای ممانعت از هر گونه از نشتی به شکل کامل پلمپ و پرس شده است و به همین دلیل با نام باتری سیلد ساکن نیز نامیده  می شوند. جهت ممانعت از نشتی های احتمالی اسید، محفظه اسید یا جعبه باتری با لایه هایی از نمد و فیبر که آن را سپریتور باتری می نامند می پوشانند؛ باتری ups 100 آمپر صبا  نمونه ای از انواع باتری هایی است که با این روش ایمن شده است.

وجه تمایز باتری های ups   سیلد اسیدی چیست؟

اگر به دنبال خرید یک یو پی اس هستید، متوجه خواهید شد که محدوده قیمتی نسبتاً زیادی وجود دارد. در اینجا چند فاکتور وجود دارد که باید قبل از خرید در نظر بگیرید:

خروجی:

هنگامی که به دنبال خرید یک منبع تغذیه اضطراری یا UPS هستید، که دستگاهی است که نه تنها برق دستگاه های مختلف مانند لپ تاپ یا روتر بی سیم را تامین می کند، بلکه به عنوان محافظ برق نیز عمل می کند. بسته به اینکه یو پی اس شما چقدر قدرتمند است، می توانید از آن برای تامین انرژی پشتیبان باتری برای بسیاری از دستگاه های مختلف استفاده کنید. با این حال، باید مطمئن شوید که منبع شما دارای توان خروجی کافی برای کار است. به طور کلی، بهترین باتری های پشتیبان می توانند حداقل ۴۰۰ وات خروجی داشته باشند.

اینورتر موج سینوسی:

مدل‌های یو پی اس دارای ویژگی‌های مختلفی هستند، اما بسته به چیزی که می‌خواهید پشتیبان بگیرید، می‌خواهید روی یک زوج تمرکز کنید. یک اینورتر موج سینوسی به یک یو پی اس اجازه می دهد تا یک شکل موج سینوسی تمیز تولید کند که بهترین نوع برای خروجی برق است. در مقابل، برخی از مدل‌های ارزان‌قیمت، فرم موج سینوسی شبیه‌سازی شده را تولید می‌کنند که می‌تواند برای برخی از لپ‌تاپ‌های بازی رده بالاتر و تجهیزات صوتی مشکل‌ساز باشد. یکی دیگر از ویژگی‌های کلیدی این است که به دنبال توپولوژی تعاملی خطی باشید که در برخی از مدل‌های UPS از تنظیم‌کننده ولتاژ خودکار برای جبران افت‌ها و جهش‌های کوچک در برق اکتیو وارد خانه شما استفاده می‌کند. بنابراین، این ویژگی به عنوان یک محافظت در برابر افزایش سرعت برای رایانه و سیستم شما عمل می کند.

استقامت و خروجی:

طول عمر یک واحد به قدرت UPS شما و همچنین نحوه پیکربندی آن بستگی دارد. برای مدل‌های ارزان قیمت یا ارزان‌قیمت یو پی اس، فقط می‌توانید دستگاه‌هایی را تغذیه کنید که چندان قدرتمند نیستند. همچنین، مدل‌های پایین‌رده UPS به شما اجازه نمی‌دهند رایانه‌ها و سایر تجهیزات خود را به مدت طولانی کار کنید. (این «زمان اجرا» نامیده می‌شود و برخی از تولیدکنندگان این اطلاعات را در بخش‌های محصولات وب‌سایت‌های خود درج می‌کنند.) حتماً تحقیق کنید که برای راه‌اندازی دستگاه‌هایتان در صورت وجود نسخه پشتیبان به چه مقدار انرژی نیاز دارید.

دلایل سولفاته شدن باتری های ups چیست؟

سولفاته شدن در باتری های ups زمانی اتفاق می افتد که الکترولیت های باتری شروع به شکستن می کنند و یون های سولفور تبدیل به بلورهای تشکیل دهنده آزاد می شوند. این بلورهای یون سولفور به صفحات سربی باتری رفته بنابراین کریستال های سولفات سرب تشکیل می دهند. شرکت امداد باتری  نمایندگی رسمی صبا باتری است که در صورت نیاز به هرنوع باتری خودرویی یا ups می توند این اطمینان را به شما بدهد که در کمترین زمان ممکن نیاز شما را تامین کند. این شرکت دارای گواهی  باتری یو پی اس صبا است.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا