Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
دلخوش: باید تعارض برخی قوانین را از بین 11 هزار قانون با تنقیح اصلاح کنیم - خبرگزاری برگزیده های ایران
سیاسی

دلخوش: باید تعارض برخی قوانین را از بین ۱۱ هزار قانون با تنقیح اصلاح کنیم

به گزارش خبرنگار پارلمانی برگزیده های ایران، سیدکاظم دلخوش نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۶ آبان) و در جریان بررسی طرح مدیریت تعارض منافع و در مخالفت با آن اظهار داشت: متاسفانه برخی طرح ها در برخی موارد مشکل زا می شوند. به عنوان مثال مجلس به طرح نظارت بر رفتار نمایندگان که دارای نواقصی بود، رأی نداد و معنی آن این نبود که مجلس نسبت به نظارت بر رفتار نمایندگان بی توجه است.

وی افزود: ما در قانونگذاری بیش از ۱۱ هزار قانون داریم که در تنقیح، برخی از آنها به دلیل شباهت ها و عدم تاثیرگذاری در حال برچیده شدن هستند.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با تاکید بر اینکه قوانین مشابه این طرح را داریم، گفت: با چند ماده نمی توان به مدیریت تعارض منافع فردی و عمومی دسترسی پیدا کرد؛ در طرح تعاریف هدیه ذکر شده که این موضوع در تمامی قوانین عمومی مشخص است. همچنین پیش بینی بستگان افراد در این طرح بچه ربطی به خود شخص دارد؟ ما از نظر دینی و اخلاقی در جایگاهی نیستیم که برای منافع افراد تعریف هایی را داشته باشیم؛ این طرح در قانون مدیریت خدمات کشوری، برخی از همترازان را مشخص کرده و براساس اصل ۴۰ قانون اساسی، نباید قانونگذاری موجب ضرر و زیان برای کشور شود.

دلخوش گفت: در اصل ۴۴ قانون اساسی اختیاراتی برای بخش خصوصی پیش بینی شده که ما در این طرح داریم آن اختیارات را از بین می بریم؛ تعارض منافع استثنائاتی دارد که باید دیده و می طلبد این طرح به کمیسیون ارجاع شود تا بر روی آن کار کارشناسی شده و منافع همه را در نظر بگیریم.

انتهای پیام/ 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا