سیاسی

دلسوزان حوزه فرهنگ و علم نسبت به تغییر رویه ها با شجاعت اقدام کنند

دلسوزان حوزه فرهنگ و علم نسبت به تغییر رویه ها با شجاعت اقدام کنند

– اخبار سیاسی –

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری برگزیده های ایران، مجمع دانشگاهیان انقلاب اسلامی در بیانیه ای با اشاره به مسائل اخیر کشور نکاتی را درباره مسائل اقتصادی و فرهنگی و علمی کشور مطرح کرد.

در این بیانیه آمده است:

در حوزه اقتصاد کارهای فراوانی صورت پذیرفته و هنوز تدبیرهای فراوانی باقیست که باید در اسرع وقت و با هماهنگی و قوت عمل دولت و سایر قوا اجرایی شود. همزمان با گسترش دیپلماسی منطقه‌ای و اتخاذ رویکردهای متوازن در ارتباطات بین‌الملل، کنترل‌های خوبی روی بخشی از شاخصه‌های اقتصادی رخ داده و با اجرای برخی طرح‌های مفید در قسمت‌هایی از اقتصاد نظیر اصلاح نظام مالیات‌ستانی، چابک‌سازی مجوزهای اقتصادی، تسویه بدهی‌های دولت و آزادسازی منابع ارزی ایران و نظایر آن نویدهای خوبی پدید آورده است اما بی‌تردید اقدامات گسترده و هماهنگ‌تری در برخی حوزه‌های مهم اقتصادی لازم است؛ بخش‌هایی نظیر: تولید مسکن، و اصلاح نظام حمل و نقل، اصلاح نظام بانکداری، کنترل تورم و رونق تولید، باید در نیمه پایانی عمر دولت مورد توجه و برنامه ریزی و اقدام واقع شود.خصوصی سازی در حوزه های اقتصادی باید با برنامه دقیق انجام شده و نظام مالیاتی طوری اصلاح شود که باعث اعمال فشار همه جانبه بر بخش خصوصی مولد و فعال و نابودی آن نشود. هنوز در بخش های مختلف اجرائی تصمیم گیری به صورت سعی و خطا و بدون انجام مطالعات دقیق کارشناسی انجام می شود و ایده شور و مشورت با متخصصان دلسوز مورد توجه نیست.

در حوزه علم و فناوری توسعه اقتصاد دانش بنیان، انجام تحقیقات کاربردی و مؤثر جهت رفع نیاز بخش های مختلف صنعت و خدمات و بکارگیری یکپارچه پتانسیل مراکز علمی و تحقیقاتی برای توسعه همه جانبه کشور در قالب یک برنامه جامع تحولی هنوز در باور مسئولین امر قرار نگرفته و به مورد اجرا گذاشته نشده است لذا مراکز علمی و بخش های اجرائی و صنعتی هر یک راه خود را بطور جداگانه و مستقل طی می نمایند.

اما در زمینه علم و فرهنگ به نظر می‌آید حجم کارهای نکرده و اقدامات روی زمین مانده فراوان است و هنوز نقشه روشنی از دولت محترم در زمینه‌های فرهنگی، علمی و هنری نمایش داده نشده است.

دولت محترم و نهادهای سیاست گذار و اجرایی فاقد ایده تحولی در حوزه فرهنگ بخصوص فرهنگ عمومی و حوزه  علم می باشند.  کالبد شکافی حوادث و وقایع سال گذشته حوزه فرهنگ  عمومی و حوزه علم و آموزش و تعلیم و تربیت ما را در معرض تکانه چند وجهی قرار داده است که از یک طرف پیامد فقدان سیاست گذاری و برنامه تحولی ترجیحی را به تصویر می کشاند واز طرف دیگر در اجرای پروژه جنگ ترکیبی شیطان بزرگ و عناصر اقماری آن علیه انقلاب اسلامی ، نظام جمهوری اسلامی  و اسلام ناب، جوانان و دانشجویان  و زنان و دختران در معرض  تهاجم همه جانبه پروژه جنگ ترکیبی دشمنان قرار گرفته و دانشگاه مرکز ثقل و هسته مرکزی این جنگ می باشد.

متولیان سازمانی هریک از سه عرصه مذکور در ظرفیت  سازی و توانمند سازی عموم مردم بخصوص نوجوانان و جوانان برای مواجهه با جنگ پیچیده و ترکیبی ناتوان و فاقد هرگونه ایده و عمل مقاومتی  و توانمند ساز بوده‌اند.  وسعه و ترویج بی بند و باری و کم توجهی به امر حجاب و عفاف مبانی اعتقادی مردم مسلمان را مورد تهاجم قرار داده و برخورد غیرفعال سران قوا باعث نگرانی اقشار مختلف مردم معتقد و علاقمند به نظام شده است. 

  از این جهت لازم است ریاست محترم جمهور، شورای عالی انقلاب فرهنگی با تهیه یک نقشه راه جامع و عملیاتی، مجلس شورای اسلامی و همه دلسوزان حوزه فرهنگ و علم، نسبت به تغییر رویه‌ها با شجاعت و صلابت بیشتری اقدام نمایند و بیش از این اجازه ندهند حل مسائل بغرنج دانشگاهی فرهنگی به گذر زمان سپرده شود و ظرفیت تاریخی دولت انقلابی به ناکارآمدی و بی‌اثری متهم گردد.

در پایان و در آستانه ماه عزای حضرت سید الشهداء (علیه السلام) برای همه خادمان ملت و مجاهدان راه انقلاب، توفیق و نصرت الهی را آرزو می کنیم.

 

 

 
سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا