اصفهان

دلیل بوی نامطبوع در شمال شهر اصفهان مشخص شد

دلیل بوی نامطبوع در شمال شهر اصفهان مشخص شد

به گزارش برگزیده از اصفهان، شب گذشته حدود ساعت ۲۱ با برقراری تماسهای متعدد با مرکز آتش نشانی و ۱۳۷ از سوی شهروندان خانه اصفهان، ملک‌شهر، رهنان و خیابان امام خمینی اعلام شد.

به گفته منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، در این ارتباط اظهار کرد: بررسی‌ها نشان داد که این بو به دلیل تخلیه ته مانده مواد شیمیایی یک تانکر در فاضلاب در خیابان رهنان منتشر شده استوبا همکاری نیروهای آب و فاضلاب شست‌وشوی فاضلاب انجام شده است اما تا صبح امروز نیز بوی نامطبوع آن در منطقه استشمام می‌شد.

در این ارتباط حمیرا صفی قلی معاون فنی و محیط‌زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان با اشاره به اینکه کارشناسان محیط‌زیست برای بررسی آلودگی و علت انتشار بوی نامطبوع به محل اعزام شدند، اظهار داشت: این موضوع هم اینک در حال بررسی توسط کارشناسان بوده و گزارش هنوز مستند نشده است.

وی ادامه داد: بر اساس گزارشات اولیه و شفاهی همکاران ما، بوی نامطبوع از فاضلاب نبوده بلکه مواد تخلیه شده آلوده به ادورانت مرکاپتان (ماده‌ای که برای تشخیص نشت گاز طبیعی می‌زنند) بوده است.

معاون فنی و محیط‌زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان افزود: طبق گزارش‌های اولیه، باقی مانده مواد داخل تانکری خالی شده است و نیروهای آتش‌نشانی آن را شستشو دادند و همین امر سبب وارد شدن این ماده به منهول فاضلاب و انتشار بوی بسیار نامطبوع در منطقه شده است.

صفی قلی خاطرنشان کرد: ادورانت در یک نقطه بوی شدیدی ایجاد می‌کند اما ترکیبی ناپایدار است و زمانیکه در جریان فاضلاب قرار می‌گیرد با توجه به سیال بودن آب، بو در منطقه وسیعی منتشر می‌شود.

وی با بیان اینکه ادورانت خطر بیماری زایی ندارد اما بوی آن آزار دهنده است، اظهار داشت: انتشار بوی این ماده تهدیدی برای سلامتی ندارد و شهروندان از این بابت نگران نباشند.

معاون فنی و محیط‌زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان اضافه کرد: با توجه به اینکه تخلف در محدوده شهری بوده قرار است شهرداری اصفهان خود برای شناسایی متخلف یا متخلفان پیگیری کند اما تاکنون متخلفی در این باره به محیطزیست معرفی نشده است.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا