لرستان

دلیل کمبود حجم آب سدهای لرستان سوء‌مدیریت است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از پل‌دخترحجت الاسلام سید محسن موسوی در خطبه‌های نماز جمعه به بحران آب اشاره و اظهار کرد: کم‌آبی و بحران آب در دنیا جدی است،به طوری که کارشناسان در سال‌های گذشته نیز در مقاله‌هایی، این موضوع را مطرح کردند.

وی افزود: بنابراین کمبود آب تنها مختص ایران نیست ،بلکه مدیریت منابع آب در ایران از سال‌ها پیش مورد تاکید بوده اما برخی‌ها آن را نمی‌پذیرفتند.

امام جمعه پل‌دختر گفت: کشور ایران نیز باتوجه به موقعیت جغرافیایی خود و به علت کاهش نزولات جوی، باکمبود آب مواجه است و این واقعیت انکارناپذیر می‌باشد و مقدار منابع آبی موجود در کشور نیز نیاز به مدیریت صحیح دارد.

وی افزود: مدیریت آب محدود به برخی استان‌ها نیست ،بلکه این مدیریت باید در سراسر کشور به خوبی و در سطح ملی اجرا شود.

موسوی با بیان این‌که بیشترین آب‌های سطحی و روان آب‌ها در لرستان است، یادآورشد: با وجود اراضی مرغوب اما این آب‌ها دراستان رها شده است ونیاز به مدیریت دارد.

وی افزود: مدیریت عادلانه و صحیح منابع آب، مطالبه مردم استان لرستان است که لازمه آن هم‌صدایی و هماهنگی مسئولان استان است.

امام جمعه پل‌دختر گفت: نمایندگان مردم لرستان در مجلس شورای اسلامی در زمینه حقابه استان مصاحبه دادند که قابل تحسین است اما مجمع نمایندگان برای تحقق این مطالبه، ابتدا باید در اتاق فکر خود مشکلات و گره‌های درون استانی را باز کنند و سپس مطالبات را از وزرا مربوطه داشته باشند.

وی افزود: باید مطالبات مردم در نقاط مختلف در شهرستان‌های استان جمع‌بندی و حل وفصل شود، که اگر در این زمینه در درون استان اتحاد نباشد و حرف‌ها یکی نشود، نگاه به استان از بالا دست نمی‌تواند نگاه سازنده‌ای باشد.

موسوی به اهمیت آب‌خیزداری اشاره کرد و یادآورشد: اهمیت این امر به حدی است که مقام معظم رهبری اجازه برداشت از صندوق ذخیره ارضی صادر کردند واداره منابع طبیعی در استان و شهرستان پل‌دختر در زمینه آب.خیزداری موفق عمل کرده و مردم راضی هستند اما کافی نیست.

وی افزود: تجمیع آب سدهای مخزنی استان لرستان یک سوم حجم آب کرخه نیست که علت این امر عدم و سوء مدیریت صحیح است.

امام جمعه پل‌دختر گفت: مردم استان لرستان به تجمع و جمع شدن در خیابان‌ها نیاز ندارند چرا که این امر واضح است و حقابه لرستان روی میز هیات دولت موجود وبه این قضیه اشراف دارند و مردم نیاز به تجمع و اعلام آن به بیگانگان ندارند.

وی به مسائل بین‌المللی اشاره کرد و افزود: شروع به سم‌پاشی و فضا‌سازی در منطقه برای انحراف افکار عمومی شده تا آژانس اتمی در رفع تحریم‌های ظالمانه کوتاه نیاید، فشار حداکثری به ایران وارد و تمرکز تیم مذاکره کننده ایران آشفته شود.

موسوی یادآورشد: وزیر دفاع ایالات متحده در سفر خود به غرب آسیا با برخی از سران کشورهای حوزه خلیج برگزیده های ایران نشست داشته که آنها در این نشست بیانیه مبنی بر اینکه ایران عامل بی‌ثباتی در منطقه خلیج برگزیده های ایران است صادر کردند.

وی افزود: مدیرکل دم‌دمی مزاج آژانس اتمی دنیا پس از سفر خود به ایران گزارشی مغرضانه و کذب را صادر کرده و به خورد طرف‌های مقابل داده است.

امام جمعه پل‌دختر گفت: وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز چند شهروند و یک شرکت ایرانی را به اتهام دخالت در انتخابات سال ۲۰۲۰ آنها تحریم کرده است.

وی افزود: چرا دارند دست به کاری می‌زنند که مجدد مذاکرات به سمت بن‌بست برود ودراین رابطه دست به کارهای سخیف می‌زنند تا افکار عمومی را منحرف کنند؟ دست آنها برای دنیا رو شده است.

موسوی یادآورشد:غربی‌ها می‌دانند که موضع دولت انقلابی ما شفاف و محکم است و شرط تیم دیپلماسی ایران رفع همه تحریم‌های ظالمانه به صورت عملی بوده و فشار آنها تنها به خاطر این است که این امر محقق نشود اما ایران از موضع خود کوتاه نمی‌آید.

وی افزود: علت این‌که کشورهای حوزه خلیج برگزیده های ایران که این روزها بیانیه صادر و ایران را عامل بی‌ثباتی در منطقه می‌دانند، این است که خود در باتلاق یمن گیر افتاده‌اند، زیرا فکر نمی‌کردند که هوسه‌های یمن با دست خالی آنها را به زانو در آورند.

امام جمعه پل‌دختر گفت: بنابراین آنها دنبال فرصتی برای برون‌رفت از این منجلاب هستند واعلام می‌کنیم ایران تنها کشوری است که دنبال ثبات محکم و مستحکم در حوزه خلیج برگزیده های ایران و قدرت اول و هسته‌ای منطقه است و از مواضع خود کوتاه نمی آید و آمریکا هر غلطی می‌خواهد بکند.

وی به پنجم آذر سال‌روز تشکیل بسیج اشاره کرد و افزود:بسیج شبکه در هم تنیده، پاک، مطهر، یادگار امام، شهدا وجبهه و جنگ است که ۲ مولفه مهم اسلامی و انقلابی دارد.

موسوی یادآورشد:نماد بسیج در استان لرستان ، ۶۳۰۰ شهید است و نگاه به بسیج به عنوان یک تفکر، مکتب، اندیشه اسلامی و مدرسه حماسه‌ساز است. 

وی به اجتماع شکوه و اقتدار به مناسبت هفته بسیج در پل‌دختر اشاره کرد و با تقدیر از فرمانده سپاه ناحیه و بسیجیان افزود: نیروهای بسیجی از پل‌دختر و پل‌تنگ تا معمولان و افرینه در این اجتماع بزرگ برای تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل شرکت کردند.

امام جمعه پل‌دختر گفت: بسیجیان این شهرستان به این همایش آمدند تا با لبیک به ندای مقام معظم رهبری، ولایت مطلقه فقیه و فرماندهی معظم کل قوا، واقعیت رهبرا از تو به یک اشاره از ما به سر دویدن را اعلام کنند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا