اخبار روز

دهمین روز «طوفان الأقصی»| تل‌آویو و فرودگاه بن گورین بار دیگر هدف قرار گرفت/ حماس: آتش‌بس چند ساعته صحت ندارد

دهمین روز «طوفان الأقصی»| تل‌آویو و فرودگاه بن گورین بار دیگر هدف قرار گرفت/ حماس: آتش‌بس چند ساعته صحت ندارد

– اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برگزیده های ایران، دهمین روز حملات هوایی رژیم اسرائیل به غزه از اولین دقایق بامدادی با بمباران مناطقی در نوار غزه آغاز شد و وزارت بهداشت این منطقه اعلام کرد که ۲۷۵۰ نفر در این حملات شهید و ۹۷۰۰ تن درگیر زخمی شده‌اند که عمدتا زنان و کودکان هستند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همچنان در حال بمباران محله‌های مسکونی و مناطق اطراف بیمارستان‌ها و مدارس هستند که خسارت زیادی به این مراکز غیرنظامی وارد می‌کند. «فرنچسکا آلبایز» گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل این تجاوزات وحشیانه رژیم اشغالگر را کشتار جمعی و توطئه این رژیم برای تخلیه غزه از ساکنان آن را پاکسازی قومی خواند.

جنایت‌های اشغالگران در نوار غزه صرفا محدود به بمباران مراکز غیرنظامی نیست؛ بلکه حمله به خبرنگاران و اصحاب رسانه، نیروهای دفاع شهری، آمبولانس‌ها و تجهیزات بهداشتی و تیم‌های پزشکی و … نیز همچنان در دستور کار صهیونیست‌ها بوده و درواقع این‌ها بانک اهداف اسرائیل در غزه به شمار می‌روند!

رژیم صهیونیستی در تجاوزات خود متمرکز بر آسیب رساندن به مراکز حیاتی از جمله بیمارستان‌های غزه بوده و به بمباران مناطق اطراف بیمارستان الشفا و بیمارستان قدس ادامه می‌دهد.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که آمبولانس‌ها به دلیل شدت بمباران نمی‌توانند در مقابل ساختمان بیمارستان قدس حرکت و امدادرسانی کنند. تاکنون در بیمارستان قدس شهر غزه ۱۱۴ فلسطینی بر اثر شدت جراحات به شهادت رسیده‌اند که شامل ۳۷ کودک و ۴۴ زن است و ۱۲۹ نفر نیز مجروح هستند که همه آنها زن و کودک می‌باشند. ده‌ها شهید نیز به این بیمارستان منتقل شده‌اند که اجساد آنها تکه تکه شده یا سوخته و قابل تشخیص نیست.

وزارت کشور فلسطین در غزه اعلام کرد که اشغالگران نیروهای دفاع شهری غزه را که در تلاش برای نجات شهروندان فلسطینی از زیر آوار بودند مورد حمله عامدانه قرار داده و آنها را قتل عام کردند.

نهمین روز «طوفان الاقصی»| شلیک چهارمین موشک از لبنان به فلسطین اشغالی/ تل آویو هدف قرار گرفت /هشدار کوبنده جهاد به اسرائیل

 

مخاطبان گرامی‌ می‌توانند تحولات روز دهم عملیات طوفان الاقصی را در این خبر دنبال کنند:

آژیر خطر در راضی اشغالی به صدا در آمد/ تل آویو و فرودگاه بن گورین بار دیگر هدف قرار گرفت

 منابع محلی فلسطینی گزارش دادند که آژیر خطر در منطقه «مودیعین» بین بیت المقدس و تل آویو مرکز سرزمین اشغالی به صدا درآمد.

شبکه خبری المیادین  امروز دوشنبه گزارش داد  از ساعت ۹ صبح چندین فروند موشک از نوار غزه به سمت اراضی اشغالی  شلیک شده است که مهم‌ترین آن‌ها حمله موشکی به تل آویو بود.

گردان‌های القسام هم اعلام کرد که فرودگاه بن گوریون را در واکنش به حملات مستمر به غیرنظامیان در نوار غزه هدف قرار داده است.

۱۱:۲۱- سخنگوی وزارت کشور فلسطین: همچنان پیکرهای صدها شهید زیر آوار است

سخنگوی وزارت امور داخلی فلسطین در نوار غزه گفت آمار شهدای اعلام شده مربوط به مواردی است که از سوی بیمارستانها ثبت شده است و همچنان صدها پیکر در زیر آوار است.

۱۱:۰۹- آنروا ویرانی‌های غزه را بی سابقه خواند

سخنگوی آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی موسوم به «آنروا» امروز دوشنبه در مصاحبه با شبکه خبری «الجزیره» به ویرانی بی سابقه غزه در حملات هوایی و توپخانه‌ رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: ویرانی در غزه بی سابقه است و نیازهای آوارگان فراتر از توانایی‌های ما است.

پیش‌تر آنروا اعلام کرده بود: نیم میلیون فلسطینی در پی حملات اسرائیل از غزه آواره شده‌اند.

۱۱:۰۸- سخنگوی حماس: رژیم صهیونیستی بیش از هزار کودک را به قتل رسانده است

حازم قاسم سخنگوی جنبش  مقاومت اسلامی فلسطین (حماس ) اعلام کرد رژیم  اشغالگر و جنایتکار صهیونیستی در تجاوزات مداوم خود به نوار غزه بیش از هزار کودک را  با اقدامات نازیستی و ارتکاب جنایتهای جنگی تمام عیار به قتل رسانده  که  این مسئله ، مستلزم موضعگیری‌های روشن و شفاف همه نهادهای بین المللی است.

۱۱:۰۴-  حماس: آتش‌بس چند ساعته یا باز شدن گذرگاه صحت ندارد

عزت الرشق، عضو دفتر سیاسی جنبش  حماس اعلام کرد: آنچه برخی از رسانه‌ها به نقل از منابع (اسرائیلی) و غربی مبنی بر آتش‌بس چند ساعته یا باز شدن گذرگاه رفح منتشر می‌کنند، صحت ندارد.

۱۰:۴۵- اختلافات میان سران رژیم اسرائیل درباره غزه

« ایتمار بن‌گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به نتانیاهو گفته است که هر تصمیمی در خصوص غزه از جمله باز کردن آب و یا ورود کمک‌ها باید با موافقت کابینه صورت بپذیرد.

۱۰:۳۹- اختلافات آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره باز شدن گذرگاه رفح

المیادین گزارش داد که گذرگاه رفح(در مرز نوار غزه و مصر) تاکنون باز نشده و رسانه‌های اسرائیلی از اختلافات میان تل آویو و واشنگتن سخن می‌گویند.

۱۰:۳۷- شهدای فلسطین از مرز ۲۷۰۰ نفر گذشت

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که از آغاز عملیات طوفان الاقصی ۲۷۵۰ نفر شهید و بیش از ۹۷۰۰  نفر هم مجروح شدند.

بر اساس آمار وزارت بهداشت فلسطین، در کرانه باختری نیز در همین بازه زمانی ۵۸ نفر شهید و بیش از ۱۲۵۰ نفر زخمی شدند.

۱۰:۲۷- گزارش مقام سازمان ملل از وضعیت وخیم انسانی در غزه

رئیس آژانس پناهندگان سازمان ملل شامگاه یکشنبه گزارشی از وضعیت وخیم انسانی در نوار غزه ارائه داده و گفته همکارانش در غزه دیگر قادر به ارائه کمک‌های انسانی در این منطقه نیستند.

«فیلیپه لازارینی»، رئیس آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنروا) در یک کنفرانس مطبوعاتی در شرق قدس اشغالی گفت: «غزه دارد خفه می‌شود و دنیا انسانیتش را از دست داده است.»

۱۰:۱۶– نتانیاهو خبر توافق این رژیم با مصر و آمریکا برای آتش بس موقت را انکار کرد

خبرگزاری رویترز به نقل از دفتر نتانیاهو گزارش داد: در حال حاضر هیچ توافقی در مورد آتش‌بس یا ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه در ازای خروج افراد دو تابعیتی وجود ندارد.

پیش از رسانه‌های صهیونیستی از برقراری آتش بس ۵ ساعته در غزه خبر دادند که از ساعت ۹ به وقت محلی قابل اجراست.

۹:۵۵- صهیونیست‌ها: نمی‌خواهیم به خاطر ماندن نتانیاهو در قدرت، بمیریم

دان شیلون یکی از خبرنگاران و تولیدکنندگان تلویزیون رژیم صهیونیستی: درنگ نکنید، فورا نتانیاهو را محاکمه کنید، او جنایتکار جنگی است.

از سوی دیگر شماری از صهیونیستها با برگزاری تظاهرات علیه کابینه رژیم صهیونیستی شعار دادند: ما نمی پذیریم که یهودیان به خاطر بقای نتانیاهو در قدرت بمیرند.

۹:۴۶- حزب الله فیلم لحظه انهدام تانک مرکاوای اسرائیل را منتشر کرد

حزب الله فیلم لحظه هدف قرار دادن تانک‌های مرکاوای ارتش رژیم صهیونیستی در پایگاه حانیتا را منتشر کرد، اقدام قاطعی که در پاسخ به تجاوزات اشغالگران به جنوب لبنان صورت گرفت.

.

 

حزب ‌الله همچنین فیلمی از هدف قرار دادن چندین موضع نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در مزارع اشغالی شبعای لبنان با موشکهای هدایت شونده و خمپاره خبر داد و  افزود در این حملات تلافی جویانه تلفاتی به اشغالگران وارد شده است.

.

 

۹:۴۵- تشکیلات خودگردان اظهارات ابومازن علیه حماس را پس گرفت

ریاست‌ تشکیلات خودگردان اظهارات ابومازن رئیس این نهاد را پس گرفت که در آن گفته بود سیاست‌ها و اقدامات جنبش حماس نماینده مردم فلسطین نیست.

۹:۴۱- نخست وزیر مالزی: با فشارهای غرب برای محکوم کردن حماس مخالفیم

انور ابراهیم نخست وزیر مالزی گفت: فشارهای غرب برای محکومیت جنبش حماس در غزه را نمی‌پذیریم.

۹:۴۰- دولت فلسطین در غزه: مصر ما را در جریان بازگشایی گذرگاه رفح قرار نداد

دفتر اطلاع رسانی فلسطین در نوار غزه امروز دوشنبه اعلام کرد که درباره باز شدن گذرگاه رفح هیچ تماس یا تاییدیه‌ای از مقامات مصری دریافت نکرده‌ایم.

بر اساس توافق یکجانبه مصر با آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار است افراد دوتابعیتی از غزه خارج شده و کامیون‌های حامل کمک‌های غذایی و پزشکی وارد غزه شود.

آمریکا، مصر و رژیم صهیونیستی موافقت کردند که گذرگاه رفح  تا ساعت ۱۷ به وقت محلی باز باشد.

۹:۲۳–  رویترز: توافق یکجانبه مصر با  اسرائیل و آمریکا برای آتش بس موقت در جنوب غزه

خبرگزاری رویترز از توافق مشترک مصر، اسرائیل و آمریکا برای برقراری آتش موقت در جنوب غزه  خبر داد که این آتش بس از ساعت ۹ به وقت محلی قابل اجراست.

بر اساس این آتش بس، نوافق شده است که افراد دوتابعیتی از غزه خارج شده و کامیون‌های حامل کمک‌های غذایی و پزشکی وارد غزه شود.

پیش از این رسانه‌های فلسطینی از بازگشایی گذرگاه رفح در روز دوشنبه از ساعت ۹ صبح برای خروج اتباع خارجی و نیز ورود کمک‌های انسانی به نوار غزه خبر داده بودند.

۹:۱۴- اذعان ارتش رژیم اسرائیل به هلاکت یک نظامی دیگر در مرز لبنان

ارتش رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه اذعان کرد که یک افسر اسرائیلی به نام «امیتای جرانوت» دیروز در مرز لبنان به وسیله موشک‌های ضد تانک حزب الله در مرز لبنان به هلاکت رسیده است.

۸:۵۹- اخبارضدونقیض از برقراری آتش بس چند ساعته در غزه

رسانه های صهیونیستی از برقراری آتش بس ۵ ساعته در غزه خبر دادند که از ساعت ۹ به وقت محلی قابل اجراست.

این در حالی است که دفتر اطلاع رسانی دولت حماس اعلام کرد: هیچ اطلاعی از برقراری آتش انسانی امروز در اختیار ندارد.

۸:۲۴- آماری جدید از تلفات ارتش رژیم صهیونیستی در نبرد طوفان الاقصی

ارتش رژیم صهیونیستی اسامی دو نظامی دیگر را که در نبرد طوفان الاقصی به هلاکت رسیدند منتشر کرد.

بر اساس این ادعا، شمار کشته‌های ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ در غزه تا این لحظه به ۲۹۱ نفر رسیده است.

مهم ترین اخبار بامدادی دهمین روز عملیات «طوفان الاقصی»

افزایش شمار شهدای غزه به ۲۶۷۰ شهید و ۹۶۰۰ زخمی

🔹وزارت بهداشت نوار غزه در تازه‌ترین آمار خود از قربانیان حملات هوایی رژیم اسرائیل به این منطقه اعلام کرد که ۲۶۷۰ نفر در این حملات شهید و ۹۶۰۰ تن درگیر زخمی شده‌اند که عمدتا زنان و کودکان هستند.

نوار غزه , فلسطین , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , طوفان الاقصی ,

گوترش: ما در خاورمیانه در لبه پرتگاه هستیم

🔹آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل از اوضاع غرب آسیا به ویژه در سرزمین های اشغالی فلسطین ابراز نگرانی کرد و گفت که «ما هم اکنون در لبه پرتگاه قرار داریم.»

🔹 دبیرکل سازمان ملل از رژیم صهیونیستی خواست که اجازه دسترسی سریع و بدون مانع را به نیروهای امدادی برای کمک به غیرنظامیان در نوار غزه بدهد. او همچنین گفت: آزادی گروگان‌ها و ورود کمک‌های انسانی به غزه نباید به ابزاری برای معامله میان طرفین تبدیل شود.

👈 تحولات آنی فلسطین اشغالی را می‌توانید در کانال تلگرامی «جهان برگزیده های ایران» دنبال کنید.

🔹دبیر کل سازمان از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس خواست گروگان‌ها را فورا و بدون قید و شرط آزاد کند.

تبادل تیراندازی در شهرک مسعاف عام

🔹دقایقی بعد از آنکه رسانه های رژیم اسرائیل از وقوع انفجار و شلیک منور در نزدیکی الجلیل اشغالی خبر دادند، ویدیوئی از تبادل تیراندازی در شهرک مسعاف عام منتشر شد. هنوز صهیونیستها در چرایی این تیراندازی توضیحی نداده‌اند، ولی احتمال نفوذ نیروهای مقاومت فلسطینی یا لبنانی وجود دارد و هر لحظه اوضاع مرزهای شمالی متشنج‌تر میشود.

گذرگاه رفح در مرز با مصر دوشنبه بازگشایی می‌شود

🔹 رسانه‌های فلسطینی از بازگشایی گذرگاه رفح در روز دوشنبه از ساعت ۹ صبح برای خروج اتباع خارجی و نیز ورود کمک‌های انسانی به نوار غزه خبر دادند.

سازمان ملل: بیمارستان‌های غزه برای ۲۴ ساعت سوخت دارند

🔹دفتر هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل در نوار غزه اعلام کرد که سوخت ذخیره در همه بیمارستان‌های نوار غزه فقط برای یک روز کفایت می‌کند و در صورت اتمام این مقدار، جان هزاران نفر در خطر خواهد بود.

اولین روز «طوفان الاقصی»| افزایش آمار هلاکت صهیونیست‌ها به ۳۰۰ نفر/ تعطیلی کابینه نتانیاهو از بیم موشک‌های مقاومت
دومین روز «طوفان الاقصی»|اسارت گروه جدیدی از اسرائیلی‌ها/ شمار تلفات صهیونیست‌ها از ۷۰۰ نفر گذشت
سومین روز «طوفان الاقصی»| اسرائیل پناهگاه‌ها را آماده می‌کند / تلفات صهیونیست‌ها از مرز ۱۰۰۰ کشته گذشت
چهارمین روز «طوفان الاقصی»| فرود موشک‌های مقاومت در عسقلان/ سفر پنجشنبه بلینکن به تل آویو
پنجمین روز «طوفان الاقصی»| حملات موشکی مقاومت به تل آویو و «عسقلان»/ تنها نیروگاه برق غزه از کار افتاد/ فرودگاه «بن گوریون» هم هدف قرار گرفت
ششمین روز «طوفان الاقصی»|شمار شهدای غزه از ۱۵۰۰ نفر فراتر رفت/ مشارکت آمریکا در بمباران‌های غزه/انگلیس ناو جنگی به مدیترانه می‌فرستد
هفتمین روز «طوفان الاقصی»| آمار شهدا در غزه به ۱۹۰۰ نفر رسید/ اعتراف رسانه عبری به انهدام بالگرد حامل ۵۰ نظامی صهیونیست
هشتمین روز «طوفان الاقصی»| شلیک ده‌ها موشک‌ به تل‌آویو/ جنایت هولناک صهیونیست‌ها در جبالیا / رژیم اسرائیل ۹ اسیر خود در غزه را کشت

 

این خبر در حال بروز رسانی است …

 
 
سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا