سلامت

دهم آبان و آخرین اخبار کرونایی استان ها

قابل توجه اینکه در شبانه روز گذشته، یک‌میلیون و ۴۹ هزار و ۱۵۳ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شد.

به گزارش گروه استان ها، همزمان با ورود واکسن ها به کشور ، واکسیناسیون هم به سرعت در کشور در حال انجام است و امروز امیدواریم هر چه زودتر به میزان ۹۹ درصدی واکسیناسیونی برسیم که مردم سیمرغ مازندران بدان رسیده اند . خبر تزریق این میزان واکسیناسیون را رییس شبکه بهداشت و درمان سیمرغ روز دوشنبه به برگزیده های ایران داد، البته منظور از ۹۹ درصد ، جمعیتی است که دستکم یک نوبت واکسن زده اند که باز هم در حد خود ، غنیمت است.

به گفته محمد رضا احمدی بیش از ۶۵ درصد از جمعیت هدف این شهرستان تاکنون ۲ دُز واکسن را گرفته اند.

امروز رییس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از تزریق یک میلیون و ۴۰۳ هزار دُز واکسن کرونا در استان اردبیل از بهمن سال گذشته تا کنون خبرداده است. شهرام حبیب زاده با اشاره به تداوم فرآیند واکسیناسیون کرونا در استان اردبیل و افزایش سرعت واکسیناسیون در این استان با اختصاص محموله‌های پرتعداد واکسن کرونا به استان ابراز امیدواری کرده است که با ادامه همین روند، تا آخر همین ماه، تمام گروه‌های سنی و بسیاری از گروه‌های شغلی واکسینه شوند.

و اما از همدان به نقل از رییس مرکز بهداشت این شهرستان خبر رسیده است که ۹۰.۴ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال شهرستان همدان علیه کرونا واکسینه شده و دُز نخست واکسن را زده اند.به طور کلی در همدان  بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار دُز واکسن کرونا تاکنون در استان همدان تزریق شده است.

به جز همدان از شهرستان آشتیان اراک هم این خبر رسیده است که ۸۰ درصد جمعیت شهرستان آشتیان واکسن کرونا دریافت کردند.

همچنین رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد از تزریق دُز اول واکسن کرونا به ۸۰ درصد جمعیت و دُز دوم به ۵۰ درصد جمعیت زیر پوشش علوم پزشکی مشهد خبر داده است. البته قابل توجه اینکه بیش از پنج میلیون نفر زیر پوشش خدمات رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند.

دکتر محمد پهلوان روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار برگزیده های ایران افزوده است: تا پایان آبان ماه امسال، جمعیتی که دُز دومشان را دریافت کرده اند بایستی به بیش از ۷۵ درصد برسند که در آن صورت می توانیم انتظار ایمنی زایی در مقابل کرونا را داشته باشیم.

 از دیلم واقع در استان بوشهر هم خبر رسیده است که ۶۱ درصد جمعیت ۱۸ سال به بالای دیلم واکسن کرونا در هر ۲ نوبت را دریافت کرده اند.اگر بخواهیم از واکسیناسیون دانش اموزان دیلمی خبری هم داشته باشیم باید به نقل از معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان دیلم بگوییم که تاکنون ۷۱ درصد دانش آموزان متوسطه اول و دوم این شهرستان نوبت اول واکسیناسیون کرونا و ۲۰ درصد آنها نیز هر دو نوبت انجام داده اند.

اگر بخواهیم از کاشان نیز در خصوص میزان واکسیناسیون خبری داشته باشیم می توانیم به اظهارات معاون بهداشت و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی این شهر اشاره کنیم که امروز از  تزریق ۴۸۲ هزار و ۹۱۲ دُز واکسن کرونا از ابتدای طرح ملی واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل خبر داد.

مهدی دلاوری این را نیز اضافه کرده است که  ۲۹۲ هزار و ۴۹۹ دُز از این تعداد مربوط به نوبت نخست و ۱۹۰ هزار و ۴۱۳ دُز مربوط به نوبت دوم بوده است.

می توانیم از لرستان هم این خبر را داشته باشیم که رییس دانشگاه علوم پزشکی این استان گفته است ۴۵ درصد افراد ۱۲ سال به بالا هر ۲ دُز واکسن را تزریق کرده اند یعنی ۴۵ درصد گروه های هدف در این استان.

دکتر محمدرضا نیکبخت با توجه به این شرایطی که لرستان دارد ، وضعیت واکسیناسیون استان را رضایت بخش ارزیابی نکرده است و این استان را از نظر تزریق واکسن در رده پانزدهم کشوری معرفی می کند.

به گفته نیکبخت در مجموع تاکنون یک میلیون و ۷۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در لرستان تزریق شده است .

دیگر آن که تزریق بیش از ۲۴ هزار دُز واکسن در قصر شیرین و ۵۸ درصد جمعیت اندیکا در خوزستان و واکسیناسیون بیش از ۷۵ درصد اصناف شاهرود در استان سمنان از جمله خبرهای مربوط به واکسیناسیون استان ها برای  دهم آبان بود.

دهم آبان و آخرین اخبار کرونایی استان ها

از واکسن زده ها گفته شد بد نیست به کسانی که واکسن نزده اند هم اشاره ای کنیم و می توانیم خبر رشت را در این خصوص داشته باشیم که علی فتح اللهی ، فرماندار رشت روز دوشنبه به برگزیده های ایران گفته است : ۸۱ هزار نفر در شهرستان رشت دُز اول واکسن کرونا را دریافت نکرده اند.

فرماندار رشت از این شمار هموطن اهل رشت خواسته است تا به سرعت برای تزریق واکسن اقدام کنند تا از پیک ششم کرونا در امان باشند.

البته ناگفته نماند که تاکنون یک میلیون و ۱۷۲ هزار و ۴۶۹ دُز واکسن در شهرستان رشت تزریق شده که از این تعداد ۶۸۲ هزار و ۷۶۰ نفر دُز یک و  ۴۸۹ هزار و ۷۰۹ نفر دُز ۲ واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

همچنین بر اساس اظهارات فتح اللهی ۵۷ هزار و ۶۴۶ دانش آموز شهرستان رشت دُز نخست و ۱۸ هزار و ۲۷۹  دانش‌آموز نیز دُز ۲ واکسن کرونا را دریافت کرده اند به عبارت دیگر ۸۷ درصد دانش آموزان دُز اول و ۳۱ درصد نیز دُز دوم را دریافت کرده اند.

از شادگان خوزستان هم خبر رسیده است که کمتر از ۴۰ درصد فرهنگیان این شهرستان واکسینه شده اند . این را نوراله طاهری ، مدیر شبکه بهداشت و درمان شادگان گفت.ارزیابی طاهری این است که متاسفانه جامعه فرهنگی شادگان همراهی مناسبی در اجرای طرح واکسیناسیون کرونا ندارد.

از طرفی دیگر اظهارات رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود را داریم که عنوان کرده است :عادی انگاری و کم توجهی به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در بازگشایی مدارس، کسب و کارها و فعالیت های اجتماعی، آموزشی، فرهنگی موجب افزایش نسبی مبتلایان به کرونا و قرمز شدن وضعیت شهر شد.

بیژن سلیمان پور که معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار قم است نیز این نکته را بیان کرده است: عده‌ای عالمانه یا عامدانه سعی در انکار آثار مثبت واکسن کرونا دارند و واکسن هراسی را به هر شیوه و برنامه‌ای در گروه‌ها و فضای مجازی ترویج می‌کنند.

سوال این است که در قم چند درصد مردم واکسن زده اند. محمد تقی سلطانی مدیرگروه آموزش و ارتقا سلامت مرکز بهداشت قم اظهارداشته است که  ۳۵.۳ درصد از مردم قم ۲ دُز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که اصلی‌ترین علت آمار پایین واکسن هراسی است.

ساعت اجرای طرح ترافیک پایتخت از امروز تغییر کرد

برای پایتخت نشینان تغییر ساعت اجرای طرح ترافیک تهران خیلی مهم است و خبر جدید در این خصوص اینکه ساعت اجرای طرح ترافیک پایتخت از امروز(۱۰ آبان) از ۸:۳۰ به ۷:۳۰ برای ورود و ۱۶ به ۱۷ برای خروج تغییر کرد.

به گفته  معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران ،جمع بندی بر این شد که این ساعات تغییر کند و در گام بعدی از روز بازگشایی مراکز آموزشی بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا بلافاصله در همان روز محدودیت از ۷:۳۰ به ساعت ۶:۳۰ صبح و از ۱۷ به ۱۸ تغییر خواهد کرد.

به طور معمول ۲ طرح «ترافیک» و «کنترل آلودگی هوا» یعنی زوج و فرد سابق و حلقه دوم طرح ترافیک در محدوده مرکزی شهر تهران اجرا می‌شود و شرط ورود به این محدوده‌ها و جلوگیری از جریمه مالکان خودروها، ثبت‌نام مالک و مشخصات خودرو در سامانه «تهران من» و شارژ حساب شهروندی است.

از تغییراتی که بزودی در استان ها انجام می شود می توانیم به خراسان رضوی اشاره کنیم که قرار است تمام مراکز دانشگاهی خراسان رضوی به زودی آموزش حضوری را از سر گیرند.این را محمد کافی ،نماینده عالی وزارت علوم در استان خراسان رضوی گفته است.

البته در وانفسای بازگشایی مراکز آموزشی خبری آمد که مراکزی هم به دلیل رعایت نکردن دستور العمل های بهداشتی تعطیل شده اند مثل یک خبر از فسا که آن را معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فسا (استان فارس) اعلام کرد مبنی بر اینکه سه دبستان در فسا به دلیل رعایت نشدن دستورالعمل بهداشتی تعطیل شد

جلال کریمی اظهارداشته است که این سه دبستان به علت برگزاری کلاس های حضوری برای پایه های بالاتر از اول و دوم ابتدایی و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، توسط بازرسان بهداشت پلمب شد.

 مصاحبه برگزیده های ایران درباره آسیب های روانی ناشی از کرونا

آسیب‌های روانی ناشی از کرونا گاهی اوقات از ابتلا یک فرد به آن هم خطرناک تر است که باید با انجام اقدامات مراقبتی و کنترلی این موضوع را به بهترین شکل ممکن مدیریت کرد.خبرگزاری جمهوری اسلامی در قزوین در این خصوص با روانشناس تربیتی گفت و گویی ترتیب داده است که شما می توانید در اینجا در جریان این مصاحبه قرار گیرید.

در این مصاحبه می توانید پاسخی برای سوال هایی همچون “چرا ویروسی مانند کرونا استرس زاست؟”، ” برای مقابله با استرس و اضطراب کرونا چه اقداماتی را باید انجام داد؟” و ” هنگام ابتلا یک فرد به ویروس کرونا چه نکات روانشناسی مدنظر است؟” را  داشته باشید.

فوتی ها و مبتلایان به کرونا در اخبار استان ها

شرکت در تجمعات، دورهمی‌ها ، رفتن به سفرهای غیرضروری و مکان‌های پر خطر مثل مراکز بهداشتی و درمانی، آرامستان ها، بوستان‌ها و بازار توسط شماری از هموطنان انجام می شود که باعث ابتلای تعدادی از آنان به کرونا و متاسفانه فوت تعدادی دیگر می شود.کسانی  هم که تاکنون واکسن نزده اند باید هر چه سریع‌تر به مراکز واکسیناسیون استان مراجعه کنند تا چنانچه گرفتار کرونا شوند شدت بیماری در آن‌ها کمتر، احتمال بستری کاهش یافته و مرگ و میر کرونا در استان به حداقل برسد.

متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته بر اساس اعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج،چهار بیمار کرونایی دیگر در کهگیلویه و بویراحمد جان باختند.
 

دهم آبان و آخرین اخبار کرونایی استان ها

ضمنا  شمار فوتی ها در شبانه روز گذشته در لرستان براساس گفته  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان ، سه تن بود . البته ۲۶۸ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ طی شبانه روز گذشته در این استان شناسایی شده و تعداد مبتلایان به ۱۹۱ هزار و ۸۰۸ نفر رسیده است.

درست است که رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز امروز اعلام کرده است که طی ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در استان ثبت نشده اما طی همین مدت ۱۲۱ ابتلای جدید کرونا شناسایی شد و مجموع مبتلایان استان به ۶۳ هزار و ۹۷۵ نفر افزایش یافت.

از زنجان نیز امروز خبر رسید که ۲۰۶ بیمار مثبت کرونا در زنجان شناسایی شده اند .

گزارش های روز دهم آبان برای کرونا از استان ها بدین شرح است :

کرونا و تئاتر خیابانی مریوان

اجرای برنامه‌های فرهنگی زعفران در سایه کرونا

اینفوگرافی / آخرین وضعیت کرونا در استان اردبیل

شمار فوتی های کرونا در شبانه روز گذشته ۱۵۳ نفر

براساس اعلام امروز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۱۵۳ نفر دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته جان خود را بر اثر کرونا از دست دادند، این درحالیست تعداد موارد بستری جدید در این بازه زمانی نسبت به روز گذشته(یکشنبه) ۱۷۳ نفر افزایش یافته است.

به گزارش برگزیده های ایران، تعداد موارد بستری جدید طی روز گذشته هزار و ۱۰۸ نفر اعلام شد اما امروز ۱۷۳ مورد بستری جدید به این رقم اضافه شد به رقم هزار و ۲۸۱  مورد رسید.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۱۰ آبان ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۹ هزار و ۸۵۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۲۸۱ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به پنج میلیون و ۹۳۴ هزار و ۴۹۵ نفر رسید.

همچنین تا کنون ۵۲ میلیون و ۸۶۰ هزار و ۴۹ نفر دُز اول، ۳۵ میلیون و ۲۸۳ هزار و ۶۱۷ نفر دُز دوم و ۹۲ هزار و ۸۸۶ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۸۸ میلیون و ۲۳۶ هزار و ۵۵۲ دُز رسید.

در حال حاضر ۲۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۴ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۰۱ شهر در وضعیت زرد و ۱۱۱ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا