قزوین

دهیاری‌ها و بخشداری‌ها برای استفاده از مدارس قدیمی طرح ارائه دهند/برای خرید تبلت دانش‌آموزی اعتبار کافی نداریم

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از قزوین، هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین در جلسه شورای آموزش و پرورش با اشاره به وضعیت نامناسب اعتباری عنوان کرد: امسال قادر به تأمین تبلت برای دانش‌آموزان بیستیم و باید با استفاده از جذب مشارکت خیرین و کمک دولت این تجهیزات آموزشی را تهیه کنیم.

وی عنوان کرد: ضروری است برای تأمین این نیازها با تشکیل یک کمیته، در قالب ارزش افزوده و سایر منابع و همچنین به کمک شهرداری قزوین، ظرفیت استان سنجیده شود و این نیازهای آموزشی دانش آموزان تأمین گردد.

جمالی‌پور تأکید کرد: در سال گذشته اعتبارات خوبی توسط استان جذب شد و ما موفق شدیم در قالب وام ۴درصدی به برخی واحدهای آموزشی پرداخت کردیم، لذا در سال جاری هم تلاش می‌کنیم تا به همین شیوه از مرکز چند میلیارد تومان تسهیلات برای تهیه تبلت دانش آموزان نیازمند در اختیار استان قزوین قرار دهیم.

این مسؤول به ضرورت توسعه و جدی گرفتن ورزش در مدارس اشاره کرد و گفت: باید ورزش از مدارس و از دوران کودکی فرهنگ‌سازی شود و بچه‌ها را از سنین پایین‌تر با ورزش آشنا کنیم، لذا ضروری است که مدیران مدارس اجرای ورزش صبحگاهی را در برنامه کاری خودشان قرار بدهند و نقش صداوسیما و شبکه شاد هم در این امر مؤثر است. ما از والدین دانش‌آموزان هم می‌خواهیم به ورزش کودکان‌شان حساس باشند.

وی افزود: بحران کرونا، خطر کم تحرکی و چاقی را در دانش آموزان ما افزایش داده است و باید نگران این موضوع بود.

استاندار قزوین اظهار کرد: بی توجهی به فرهنگ تغذیه سالم که جزئی از سنت و فرهنگ ما ایرانی‌ها است، متأسفانه اثرات نامطلوبی را در پی دارد و فرهنگ تغذیه در حال تغییر است.

جمالی‌پور ادامه داد: رواج مصرف بیش از پیش فست فودها به سلامت فرزندان ما آسیب وارد می‌کند و باید مصرف غذا و تغذیه دانش آموزان در مدارس با حساسیت کنترل شود، برای مثال دانش آموزی که هفته‌ای چند نوبت غذای ناسالم می‌خورد نمرۀ منفی بگیرد و به‌تدریج بچه‌ها را به سمت مصرف الگوی غذای سالم هدایت کنیم.

این مسؤول با اشاره به اینکه در شرایط نامطلوب اقتصادی با انباشت اماول مازاد دولت مواجه هستیم اظهار کرد: امروز لازم است تا با فروش سریع این اموال مازاد، بتوانیم بخشی از نیاز اعتباری خود را تأمین کنیم.

وی افزود: به نظر می‌رسد، نیمی از اموال و املاک مازاد و بلااستفادۀ دولت می‌تواند در اختیار مردم قرار گیرد، لذا این دست از اموال و املاک باید سریعاً شناسایی شده و به مردم فروخته شود، و یا به‌صورت تهاتر در اختیار شهرداری‌ها قرار گیرد.

جمالی‌پور عنوان کرد: ما این آمادگی را داریم تا درصورتی که دهیاری‌ها و بخشداری‌ها برای استفاده از املاک مازاد و بلااستفادۀ دولت مانند مدارس قدیمی، طرحی ارائه کنند، مثل دایر کردن بازارچۀ فروش صنایع دستی و محصولات محلی و یا ایجاد یک مرکز گردشگری از آن استقبال کنیم، چرا که نگاه‌مان این است که املاک مازاد دولت باید در اختیار بخش خصوصی باشد.

وی در خصوص برگزاری مراسم۱۳ آبان هم گفت: باید مراقب وضعیت کرونا در استان باشیم تا وارد پیک ششم نشویم زیرا متاسفانه در حال حاضر ضریب رعایت پروتکلها به کمتر از ۵۰ درصد رسیده و شهرستان آبیک امروز قرمز شد که نگران کننده است.

استاندار قزوین همچنین پیرامون برگزاری مراسم سیزدهم آبان هم عنوان کرد: در این باره باید منتظر دستورالعمل ستاد ملی کرونا بود، چرا که با توجه به امکان بروز پیک ششم و اوج گرفتن دوبارۀ کرونا، پروتکل‌های مربوط به برگزاری این مراسم و شیوه‌های آن از ستاد ملی ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا