چهارمحال و بختیاری

«دورهمی کتاب» برای شناساندن نویسندگان چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود

سید مهدی میراحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: ما در چهارمحال و بختیاری با حجم زیادی از مردم کتابخوان مواجهیم اما طبق آمارها سرانه مطالعه این استان کم است که از دلایل آن نبود کتاب‌فروشی‌های جدید و به‌روز در ۹ شهرستان این استان و تمرکز همه کتاب‌فروشی‌ها در مرکز استان است.

مدیر مجموعه کتاب شهر شهرکرد ادامه داد: هر روزه شاهدیم که بسیاری از مردم شهرستان‌ها و روستاهای این استان برای تهیه کتاب جدید مسافت طولانی را طی کرده و به مرکز استان می‌آیند لذا باید در سایر شهرستان‌ها نیز کتابفروشی‌های مدرنی تاسیس شود.

وی اضافه کرد: ما همچنین در استان نویسندگان و شاعران توانایی داریم که متاسفانه به دلایل گوناگون شناخته شده نیستند که لازم است رسانه‌ها آن‌ها را به مردم معرفی کنند و کتاب‌های ارزشمند این نویسندگان مورد بازدید قرار گیرد.

میراحمدی تصریح کرد: ما در مجموعه کتاب‌شهر برای شناساندن این فرهیختگان هر سه‌شنبه برنامه دورهی کتاب را ترتیب دادیم و از نویسندگان استان دعوت می‌کنیم حضوریافته و کتاب‌های خود را به حاضرین معرفی کنند که از فعالان رسانه‌ای استان نیز دعوت می‌کنیم در برنامه‌های این مجموعه حضور یابند.

وی تصریح کرد: برای افزایش میزان مطالعه نیز ۲۰ میز کتاب در ۱۰ شهرستان چهارمحال و بختیاری فعال شده و در تلاشیم شعبه‌ دیگری از کتاب شهر را در شهرستان لردگان تاسیس کنیم که در این راستا لازم است از کتابفروشی‌ها حمایت‌های جدی صورت پذیرد تا بتوانند در بحث افزایش کتابخوانی که از دغدغه‌های جدی جامعه است فعالیت‌های مثمرثمری داشته باشند.

مدیر مجموعه کتاب شهر شهرکرد ادامه داد: از جمله حمایت‌های موثری که باید از کتابفروشی‌ها صورت پذیرد  حمایت ناشران است که با یکسان‌سازی تخفیفات فروش بین همه کتابفروشی‌های کوچک و بزرگ و همچنین عدم فروش مستقیم کتاب با تخفیف کتابفروشی به مردم است که باعث دلگرمی کتابفروشی و افزایش ویترین‌های کتابفروشی در سطح استان می‌شود.

انتهای پیام/۶۸۰۳۳


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا