مرکزی

دولت، کارآمدسازی «سیستم کنترلی و نظارتی» را در دستور کار قرار دهد

خبرگزاری برگزیده های ایران ـ اراک؛ احمدرضا هدایتی  در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در اراک اظهار کرد: بی‌شک در بسیاری از امور از جمله موضوع مقابله با ناهنجاری‌های اقتصادی و اجتماعی و یا فساد اداری، اقدامات بازدارنده و پیشگیری کننده در اولویت قرار دارند.

وی افزود: این مهم با اقداماتی مانند تعلیم و تربیت اصولی و فرهنگ سازی درست، قانونگذاری و ضابطه‌مندسازی دقیق،  اصلاح ساختارها و سیستم‌ها و یا شفاف سازی و آگاه سازی عمومی میسور و ممکن است.

  کارشناس ارشد مسائل مدیریتی استان مرکزی بیان کرد:در بهترین شرایط نمی‌توانیم وسوسه‌های شیطانی را نادیده بگیریم و همه افراد را در برابر وسوسه‌های شیاطین و جاذبه‌های فریبنده دنیوی، مقاوم و نفوذناپذیر بپنداریم.

هدایتی با بیان اینکه مسئولین باید در اسرع وقت و همزمان با اقدام برای بهبود و اصلاح موارد فوق (به خصوص اصلاح نظام تربیتی)، موضوع بهینه‌سازی و کارآمدسازی  «سیستم بسیار مهم کنترلی و نظارتی» و در صورت لزوم توسعه و گسترش و یا حتی ادغام و تجمیع  «سیستم‌های کنترلی و نظارتی» را نیز در دستور کار قرار دهند، گفت: متأسفانه امروز در سایه ضعف سیستم کنترلی و نظارتی، در پاره‌ای از موارد کار به جایی رسیده که در برخی از بخش‌ها، پاکسازی سیستم اداری از لوث وجود عناصر فاسد و نامطلوب اجتناب‌ناپذیر است.

وی تصریح کرد: در واقع به نظر می‌رسد اکنون سیستم اداری ما واقعا نیاز به پاکسازی از آفت وجود افراد نفوذی و اخلالگری دارد که سال‌هاست در دستگاه‌های اداری کشور جا خوش کرده و با اقدامات ناجوانمردانه‌ای که در حق هموطنانشان مرتکب شده‌اند، آبرو و اعتبار نظام اسلامی را مخدوش نموده و در معرض خطر قرار داده‌اند که امید است، این موضوع مجددا در این دولت هم مورد غفلت قرار نگیرد.

انتهای پیام/ 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا