اصفهان

دولت از حمل و نقل بین‌شهری و شهری حمایت کند

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اصفهان، محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در بیست و دومین جلسه علنی شورای شهر اصفهان با تبریم روز حمل و نقل اظهار داشت: دلیل نامگذاری این روز به سال ۱۳۶۱ اوج درگیری کشور در جنگ تحمیلی و روزهای سخت تامین مایحتاج کشور برمی‌گردد؛ زمانی که حدود یکصد کشتی حامل کالاهای اساسی در بنادر جنوبی کشور در انتظار تخلیه بار بودند و در داخل کشور با کمبود کالاهای اساسی و بحران ناشی از آن مواجه بودیم و از طرفی خطر حمله به کشتی‌ها از طرف دشمن و نیز شمول بیمه‌های جنگی و نگرانی‌هایی که برای مسؤولان کشور فراهم شده بود؛ رهبر کبیر انقلاب در بیانی تاریخی کامیون‌داران کشور را به مشارکت در تخلیه هرچه سریع‌تر کشتی‌ها فراخواندند.

وی افزود: با توجه به نقش، جایگاه و اهمیت این حوزه در اشتغال و اقتصاد کشور انتظار می‌رود، توجه به بهبود معیشت راهبران حوزه حمل و نقل در تمامی مودهای حمل و نقلی هم از درون شهری و برون شهری مدنظر مسؤولان کشوری و شهری قرار گیرد.

نورصالحی بیان داشت:  با توجه به جایگاه و نقش موثر حمل و نقل عمومی در آسایش و رفاه مردم، کاهش آلودگی هوا، کاهش مصرف انرژی و صرفه جویی در آن ایجاد بستر رشد اقتصادی و رفاه عمومی و اشتغالزایی انتظار می‌رود دولت محترم توجه ویژه به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری و برون شهری، ارائه تسهیلات و کمک‌های بلاعوض برای نوسازی و جایگزین کردن ناوگان فرسوده عمومی از تاکسی و اتوبوس را فراهم و در بودجه ۱۴۰۱ پیش‌بینی نمایند. 

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اهمیت حمل و نقل ریلی در شهرها، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود دولت محترم کمک‌ها و ردیف‌های بودجه‌ای در این حوزه را افزایش دهد؛ یادآور می‌شود سال ۹۹ و ۱۴۰۰، هشت هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت درنظر گرفته شد که دولت بازپرداخت ۵۰ درصد آن را انجام می‌داد. شاهدیم در بودجه تقدیمی دولت برای سال ۱۴۰۱، این رقم حذف شده است.

وی اظهار داشت: درخواست ما از نمایندگان همه شهرها این است که اجازه ندهند این عدد حذف شود، بلکه تلاش کنند تا افزایش پیدا کند. البته اضافه شدن یک درصد به سهم شهرداری‌ها در بودجه سال آینده مطرح شده اما این میزان هم کمبودهای شهرداری‌ها را جبران نمی‌کند.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/آ/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا