آذربایجان شرقی

دولت برنامه نویس نیست!/ ضرورت بازگشایی مرز خداآفرین و سامان دهی مرز نوردوز

به گزارش برگزیده های ایران از تبریز، محمد کلامی در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان، با تاکید بر جذب اعتبار و حمایت از شرکت های دانش بنیان، اظهار داشت: با حمایت از این شرکت ها، نخبگان و دانش آموختگان دانشگاهی در مسیر اشتغال قرار می گیرند.

وی ادامه داد: در سال های گذشته صنایع اولویت دار آذربایجان شرقی احصا شده که براساس آن ۱۴ صنعت در استان شناسایی شده که باید مورد حمایت قرار گیرند.  

کلامی اضافه کرد: دولت برنامه نویس نیست؛ بخش خصوصی باید برنامه ریزی کرده و دولت تسهیل گری و روان سازی کند.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه افزایش صادرات و مراودات اقتصادی استان های مرزی با کشورهای پیرامون از برنامه های اولویت دار دولت است، افزود: مدیریت ارشد استان از برنامه های بخش خصوصی در راستای افزایش تولید و صادرات حمایت می کند.
 
وی اضافه کرد: سامان دهی موقت و بلندمدت مرز نوردوز در اولویت برنامه های استانی قرار دارد و پیمانکار آن نیز مشخص شده و بازگشایی مرز خداآفرین نیز مورد تاکید است.
 
کلامی با اشاره به اینکه متاسفانه وضعیت تولید ناخالص داخلی استان قابل قبول نیست، گفت: ارتقای ارزش آفرینی صنایع استان بسیار مهم است و نباید فقط به دنبال ایجاد اشتغال بیشتر صنایع بود، بلکه باید افزایش تولید ناخالص داخلی، ارزش افزوده و صادرات هم به طور جدی دنبال شود.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا