خراسان شمالی

دولت تکلیف استانداری خراسان‌شمالی را مشخص کند/استاندار آینده باید شناخت کافی از استان داشته باشد

امان‌الله حسین پور، نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در بجنورد اظهار کرد: متأسفانه تغییرات در بدنه دولت در استان به‌کندی پیش می‌رود که باید سریع‌تر تعیین تکلیف شود تا مدیران بدانند که می‌مانند یا تغییر می‌کنند.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: در موضوع خراسان‌شمالی این گلایه‌مندی جدی است چراکه استان خراسان‌شمالی که یکی از استان‌های محروم کشور است و باید دولت، استاندار این استان را جزو اولین‌ها تعیین تکلیف کند تا مسئولین استانی تکلیف خود را بدانند و کار عقب نیفتد، در چنین حالتی طبیعی است که بخشی از مدیران فقط به کارهای روزمره‌ای مشغول‌اند و برنامه‌ای ندارند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: استان خراسان‌شمالی جز آخرین استان‌های کشور در این موضوع شده است و تأکیدبراین است که دولت هر چه سریع‌تر استانداری خراسان‌شمالی را تعیین تکلیف کند.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر بخواهیم استان از وضعیتی که الآن در آن است خارج شود و به رشد قابل‌توجهی برسد و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند استان خراسان‌شمالی ظرفیت این را دارد که جز ۱۰ استان برتر شود باید هرچه سریع‌تر دولت وضعیت این استان را مشخص کند.

 وی گفت: انتخاب استانداران، فرآیندی دارد که طبیعتاً دولت تعیین می‌کند که چه کسانی استاندار بشود، گاهی اوقات با گروه‌های سیاسی و نمایندگان مردم مشورت می‌کنند اما این به این معنی نیست که تماماً در اختیار آنان باشد.

حسین پور افزود: حق قانونی دولت است که استانداران را خود مشخص و معرفی کند اما شاخص‌هایی که برای استاندار خراسان‌شمالی مطرح است، اول همان توانمندی و داشتن شناخت کافی از استان است.

وی در ادامه گفت: گزینه انتخابی باید فردی جهادی باشد و پشت‌میزنشین نباشد و بین مردم برود و گره‌گشایی کند، استان‌های محروم معمولاً یک فرد جهادی لازم دارند و شناخت در کنار جهادی و توانمند بودن می‌تواند معیار اصلی باشد حالا فرد می‌تواند بومی و غیربومی باشد که  اگر کسانی در این شاخص‌ها یکسان باشند اولویت با فرد بومی است.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: ده‌ها گزینه تاکنون برای این استان مطرح‌شده ولی متأسفانه هنوز قطعیت کامل وجود ندارد که کدام‌یک استاندار می‌شود و منتظر تصمیم دولت هستیم.

انتهای پیام/ز

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا