هرمزگان

دولت جدید با روحیه جهادی در عمل نشان داد که دولت میدان است

به گزارش برگزیده های ایران از پارسیان، حجت‌الاسلام محمد بارانی ظهر امروز در نماز جمعه این هفته پارسیان در ارزیابی عملکرد صد روزه دولت سیزدهم با اشاره به رویکردهای دولت اظهار داشت: امتیاز مهم دولت سیزدهم بر خلاف دولت سابق نگاه انقلابی در عرصه سیاست خارجی است که جایگزین تجربه تلخِ  نگاه تعامل افراطی با غرب شده است که کشور را به طمع تعامل با آمریکا گروگان برجام نگه داشت.

خطیب جمعه شهرستان پارسیان، جنبه دوم ارزیابی دولت را سنجش انگیزه دولت برای کار و خدمت دانست و بیان کرد: دولت جدید با روحیه جهادی در عمل نشان داد که دولت میدان است و شخص رئیس جمهور میدان‌دار و در خط مقدم است.

حجت‌الاسلام بارانی ضمن بیان اینکه عملکرد را باید با رویکردها ببینیم، گفت: قطعا سه ماه زمان مناسبی برای ارزیابی عملکرد دولت نیست اما نمی‌توان توقع تغییرات اساسی داشت اما وقتی به رویکردها نویدبخش آینده روشن است و تلاش دولت در تسریع واکسیناسیون، جلوگیری از خلق پول و استقراض، تامین کالاهای اساسی، حرکت جدی در ساخت مسکن و تعامل با خارج و آزادسازی اموال بلوکه‌شده ملت، عضویت در سازمان همکاری شانگهای و… گوشه‌ای از تلاش دولت در ماه‌های اخیر است که قابل دفاع و تقدیر است.

وی با اشاره به توقعات و انتظارات مردم از دولت جدید گفت: به دلیل همین رویکردهای جدید حس امید در مردم  زنده‌تر از قبل است و توقع دارند هرچه زودتر نتیجه اقدامات دولت را در زندگی و معیشت خود احساس کنند زیرا رفع گرانی‌ها انتظار مردم است و برخی اقدامات احساسی مانند کاهش قیمت اقلام لبنی نتیجه درستی نداشته است.

حجت‌الاسلام بارانی شنیدن سخن واحد از تیم اقتصادی دولت؛ تعیین جدول زمانی برای تحقق وعده‌ها و بیان نتایج سفرهای استانی را از دیگر انتظارات مردم بیان و تاکید کرد: مردم انتظار دارند ثمره این اقدامات را در معیشت و سفره خود مشاهده کنند و البته امیدوار به اصلاح امور و آینده روشن هستند و قطعا دولت محترم هم با تدوین برنامه‌های کارشناسی و علمی در جهت تحقق وعده‌ها گام خواهد برداشت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی پارسیان ضمن گرامیداشت هفته بسیج، تشکیل این نهاد انقلابی را گام مهم و ابتکار امام راحل معرفی کرد و با اشاره به کلامی از رهبر کبیر انقلاب اسلامی گفت: بسیج فتح‌الفتوح و شجره طیبه انقلاب اسلامی است که در چهار دهه انقلاب ما برکات و آثار وجودی این مدرسه عشق و دانشگاه ایثار و فداکاری و بصیرت را مشاهده می‌کنیم.

حجت‌الاسلام بارانی اجرای طرح تحول محلات و گره‌گشایی از مشکلات مردم و حرکت به سمت تحقق محله اسلامی را از برکات بسیج در استان هرمزگان معرفی کرد و ضمن تشکر از طراح اندیشمند این طرح وزین عنوان داشت: اجرای دقیق و کامل این طرح نیازمند همدلی و همراهی اقشار مختلف مردم مؤمن و بسیجی است و قطعا در آینده برکات این طرح فرهنگی که برگرفته از مبانی و اصول اسلامی است را در جامعه مشاهده خواهیم کرد.

امام جمعه شهرستان پارسیان با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با نخبگان علمی، حمایت از پیشرفت علمی را یک اصل دینی و ملی معرفی کرد و گفت: رهبر حکیم و عالیقدر انقلاب با غیرت دینی و تعصب ملی همواره از جامعه نخبگان کشور حمایت کرده‌اند اما متاسفانه گاهی مشاهده می‌شود برخی افراد در صدد مایوس کردن جوانان و سیاه‌نمایی علیه کشور هستند.

وی با انتقاد از حضور افراد خودفروخته و و نفوذی در بدنه علمی کشور، گفت: عده‌ای در مدارس و دانشگاه‌ها مدام در حال پمپاژ یاس و ناامیدی و لجن‌پراکنی علیه کشور و انقلاب و تبلیغ حضور جوانان نخبه در خارج هستند که رهبر انقلاب اسلامی آنها را خائن به ملت و کشور نامیدند لذا دستگاه‌های مسؤول باید آن را دنبال کنند و فضای علمی کشور را پاکسازی نمایند چراکه در مراکز حساس علمی که جای تعلیم و تربیت است و جای افراد خائن و خودفروخته نیست.

انتهای پیام/۳۲۶۴


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا