سیاسی

دولت حکم انتصاب رئیس سازمان امور اداری استخدامی را قانونی تلقی می‌کند

دولت حکم انتصاب رئیس سازمان امور اداری استخدامی را قانونی تلقی می‌کند

– اخبار سیاسی –

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری برگزیده های ایران، علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه امروز دولت در جمع خبرنگاران درخصوص مباحث مطرح‌شده پیرامون حکم انتصاب میثم لطیفی رئیس سازمان اداری استخدامی عنوان کرد: فردی ثبت شکایتی در دیوان عدالت اداری داشت و نظرش این بود که فرآیند بکارگیری آقای لطیفی از نظر شکلی به درستی طی نشده است. نگاه دولت در این زمینه تفاوت داشت و معتقد بود که روال کاملا به درستی طی شده است.

حکم انتصاب رئیس سازمان اداری استخدامی کشور باطل شد! + تصویر رأی دیوان عدالت
وی افزود: روال گسترده‌ای هم در بکارگیری  از نیروهای خارج از مجموعه کارمندان  دولت، یعنی به‌طور مثال بکارگیری اساتید دانشگاه آزاد به تواتر داریم در قوه مقننه و قوه قضاییه داریم که بکارگیری در مناصب شدند. دانشگاه غیر انتفاعی، مراکز غیردولتی و بخش خصوصی که بکارگیری شدند. یک اختلاف نظری گویا حاصل شده و شکایتی ثبت شده بود، دولت نظرش این بود که منع قانونی ندارد منتها دیوان عدالت اداری در رأیی که صادر کرد این نگاه را پذیرفته که روال‌های گذشته که ما در طول سالیان گذشته داشتیم و بر اساس آن بکارگیری‌‌هایی داشتیم تفسیری که از این رای می‌شود این است که مجوز قانونی نداشته است.

سخنگوی دولت گفت: نگاه دولت این است که ماده ۴۷ در باب استخدام نیروی انسانی است و صحبتی در رابطه با انتصابات نکرده است. در رابطه با معاون امور استخدامی اصلا استخدام ایشان مطرح نبوده و  ایشان در مجموعه دانشگاه غیرانتفاعی همکاری می‌کند و در دولت مامور شده است و از منبع حقوق می‌گیرد و در یک محل هم فعالیت داشته است.

بهادری‌جهرمی تصریح کرد: طبق آیین نامه‌ای هم بوده که در سال ۱۴۰۰ هیئت وزیران رسیده و اتفاقا همین آیین نامه هم در پیش از این مورد شکایت قرار گرفته بوده که نه هیئت تطبیق قوانین مجلس و نه دیوان عدالت اداری ایرادی به آن گرفته بود.

وی خاطر نشان کرد: من در شکل ورود نمی‌کنم چون در محل اصل صلاحیت هیئت عمومی دیوان عدالت اداری نسبت به این موضوع یا فرآیندها اختلاف دیدگاه است. به‌عنوان مثال از حکم انتصابی که رئیس‌جمهور صادر کرده شکایت صورت گرفته طبیعتا باید معاون حقوقی ریاست‌جمهوری در جریان قرار گیرد و برای دفاع دعوت شود ولی از کسی که به او حکم داده شده دعوت شده است در صورتی که باید از صادرکننده حکم شما دعوت به حضور کنید.

سخنگوی دولت اظهار داشت: اعتراض دولت در راستای اجرای ماده ۹۱ قانون دیوان به قوه قضاییه تقدیم شده و ما منتظریم خواهیم بود که مراتب قانونی طی شود و در نهایت روش‌های متعددی برای به کارگیری نیروی انسانی است و اگر از این روش بین دولت و دیوان عدالت اداری تفاهم حاصل نشد، می‌توان از روش‌های دیگر بکارگیری نیروی انسانی مدنظر را دنبال کرد.

بهادری‌جهرمی هم‌چنین درباره مصوبات جلسه روز یکشنبه و امروز هیئت وزیران بیان کرد: مطابق مصوبه هیات دولت، وزارت صمت مسئول اجرایی غرفه ایران در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۵ ژاپن انتخاب شد و وزارت ارشاد نیز امور محتوایی غرفه خواهد بود.

وی ادامه داد: طبق مصوبه دولت عوارضی بر صادرات مواد خام معدنی و صنایع معدنی فلزی و غیر فلزی مقرر شد که از مواد خام صادراتی أخذ و ۱۰۰ درصدِ آن می‌تواند در دست همان مجموعه‌ها قرار بگیرد؛ به شرطی که در حوزه‌های تحقیق و توسعه قرار باشد. این عوارض برای جلوگیری از خام فروشی است و کمک خوبی برای این مجموعه‌ها خواهد بود.

سخنگوی دولت گفت: هم‌چنین آیین‌نامه اجرایی واردات انواع کامیون و کشنده با عمر کمتر از پنج سال به تصویب رسید. این به کاهش آلودگی هوا و مصرف سوخت کمک می‌کند.

بهادری‌جهرمی تصریح کرد: در جلسه امروز آیین‌نامه اجرایی کاهش هدررفت گازهای مشعل و گازهای طبیعی در شبکه سراسری گاز طبیعی داشتیم تا منابعی داشته باشیم که این گازهای مشعل هدایت شوند تا بخاری‌ها و آبگرمکن‌هایی برای دهک‌های پایین جامعه تامین شود تا مصرف بهینه گاز را در پی داشته باشد.

وی هم‌چنین خاطر نشان کرد: امروز خبر خوب برای جوانان و کارکنان وظیفه داشتیم که با تصویب لایحه‌ای حمایت موثری از مهارت‌آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه نیروهای مسلح انجام خواهد گرفت. این امر به اشتغال بعد از خدمت آنها کمک خواهد کرد و برای اجرای آن نیز صندوق ویژه‌ای ایجاد می‌شود.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا