اصفهان

دولت زمین رایگان و تسهیلات بلاعوض به محرومان پرداخت کند

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اصفهان به نقل از پایگاه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد امام جمعه اصفهان در دیدار نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور اظهار کرد: مشکلی که در زمینه مسکن‌سازی وجود دارد این است که آمار نیازمندان واقعی را در اختیار نداریم که نسبت به آن انتقادهایی وجود دارد.

وی با بیان اینکه دولت باید به فکر تأمین مسکن نیازمندان باشد، گفت: حداکثر حدود ۲۰ میلیون نیازمند در کشور وجود دارد که حکومت اسلامی وظیفه دارد تمامی نیازمندی‌‌های این افراد را تأمین کند.

طباطبایی‌نژاد ادامه داد: دولت نباید برای خانه‌سازی این افراد نیازمند، بیمه ساختمان، عوارض ساخت و ساز، مبلغ انشعابات آب، برق و گاز از محرومان اخذ کند.

امام جمعه اصفهان همچنین مطرح کرد: در صورتی که تسهیلات لازم با سود مناسب ارائه شود، خود مردم نسبت به احداث این واحدها اقدام خواهند کرد.

وی با بیان اینکه احداث خانه برای مردم و نیازمندان در این دولت باید با سرعت بیشتری انجام شود، افزود: با رونق ساخت و ساز در کشور علاوه بر اشتغال‌زایی، بسیاری از مردم صاحب خانه می‌شوند.

طباطبایی‌نژاد خاطرنشان کرد: با توجه به دستور اکید امام خمینی(ره) و فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی، مبنی بر تأمین مسکن محرومان، تاکنون این توصیه به طور دقیق عملی نشده است.

امام جمعه اصفهان در ادامه بیان کرد: اگر مردم و دولت در کنار یکدیگر به دستور امام(ره) در زمینه تأمین مسکن عمل می‌کردند و دولت علاوه بر زمین رایگان، حق انشعاب آب، برق و دیگر مسایل مربوط به تفکیک زمین را از مردم دریافت نمی‌کرد بسیاری از مشکلات حل می‌شد.

حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور نیز در این دیدار گفت: بنیاد مسکن دو وظیفه اصلی دارد که لازم است در استان‌‌ها با جدیت پیگیری شود.

وی افزود: این مأموریت‌ها در حوزه ساخت مسکن محرومان و اقشار کم درآمد و دومین مأموریت، بازسازی مکان‌هایی است که براثر حوادث مختلف تخریب شده است.

روحانی‌نژاد اضافه کرد: بنیاد مسکن مأموریت دارد ۱۰۰ هزار واحد مسکونی ویژه محرومان احداث کند که ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض، ۵۰ میلیون تومان قرض‌الحسنه و مابقی کمک‌های نهادهای حمایتی است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور ادامه داد: سهم استان اصفهان در احداث خانه محرومان ۳ هزار واحد بوده که سهم قابل توجهی از آنها ساخته شده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف دولت سیزدهم ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی برای نیازمندان و روستاییان بوده که ۴۰۰ هزار واحد مسکونی آن سهم بنیاد مسکن است.

روحانی‌نژاد همچنین عنوان کرد: نگرانی بنیاد مسکن در خصوص سکونت‌های غیررسمی، بافت‌های فرسوده و حاشیه‌نشینی است که آسیب جدی در حوزه حوادث دارد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور خاطرنشان کرد: با کمک بنیاد مسکن ۷۲ درصد از خانه‌های روستایی کشور مقاوم‌سازی شده است.

وی یادآور شد: از بدو تأسیس بنیاد مسکن اقدامات بسیار خوبی برای ساخت مسکن محرومان در کشور شده است که اکثر روستاهای بالای ۲۰ خانوار در کشور طرح هادی دارند و در خیلی از آن‌ها طرح هادی اجرایی شده است.

روحانی‌نژاد افزود: مقاوم‌سازی سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در برنامه بنیاد مسکن قرار دارد زیرا حوادث و بلایای طبیعی مختلف در کشور به ‌نوعی مسکن مردم در شهر و روستا را تخریب و تهدید می‌کند که مقابله با آن جزو برنامه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در پایان ابراز کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تلاش‌های جدی و بسیاری داشته که از این دست می‌توان به طرح‌های هادی روستایی، سنددار کردن اراضی این مناطق و بهسازی و مقاوم‌سازی و احداث مسکن بادوام روستاها با تسهیلات بلاعوض اشاره کرد.

انتهای پیام/۶۳۰۸۸/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا