اجتماعی

دولت سیزدهم از توقف قانون جهش تولید دانش‌بنیان جلوگیری کرد/ ارائه محصولات دانش‌بنیان در سفرهای خارجی رئیس جمهور

دولت سیزدهم از توقف قانون جهش تولید دانش‌بنیان جلوگیری کرد/ ارائه محصولات دانش‌بنیان در سفرهای خارجی رئیس جمهور

– اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، سی‌و‌هشتمین رویداد صندوق نوآوری در حوزه همکاری فناورانه در خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی صبح امروز با حضور ۵۰ شرکت دانش‌بنیان برگزار شد.

دکتر‌ محمدصادق خیاطیان؛ رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: این اولین رویداد در حوزه اربعین حسینی در حوزه دانش‌بنیان‌ها است. برای بنده که از آغاز اکوسیستم دانش‌بنیان حضور داشتم امروز روز بسیار جذابی است که این زیست‌بوم آنقدر بالغ شده است که امروز در یک رویداد فرهنگی نقش‌آفرینی می‌کند.

فروش شرکت‌های دانش‌بنیان به ۴۳۵ همت رسید/ امضای ۵ هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه در ۳۷ رویداد صندوق نوآوری

وی گفت: قانون جهش دانش‌بنیان یک‌جهش خوبی در اکوسیستم دانش‌بنیان کشور ایجاد کرد و همچنین نقش‌آفرینی شرکت‌های دانش‌بنیان در کرونا بسیار جدی بود و اگر دانش‌بنیان‌ها نبودند یک بحران جدی داشتیم. در حوزه تحریم، شرکت‌هایی که در حوزه نفت و گاز، سلامت و تجهیزات و دفاعی و … فعالیت کردند کشور را از محصولات وارداتی بی‌نیاز کردند که به‌زعم بنده نقش‌آفرینی در حل مسئله کردند‌.

خیاطیان افزود: نقش‌آفرینی شرکت‌های دانش‌بنیان طوری شده که مردم طعم آن را می‌چشند که این اثرگذاری قابل لمس شده است. رویداد بزرگ اربعین حسینی کاملاً مردمی است که نیازهای خودش را دارد و دانش‌بنیان‌ها می‌توانند متناسب با نیازها پاسخ‌های فناورانه ارائه کنند و این رویداد به همین منظور شکل گرفته است‌.

وی ادامه داد: مواکب، بهتر نیازهای مردمی را می‌دادند و باید این نیازها را اعلام کنند. خواهش بنده این است که از این زیست‌بوم مراقبت کنیم، زحمات زیادی برای آن کشیده شده است؛ بعضی از افراد از سر بی‌اطلاعی حرف‌هایی می‌زنند که برای این زیست‌بوم نگران‌کننده است و نباید سخنی بگوییم که برای این زیست‌بوم ایجاد یاس و ناامیدی کند.

خیاطیان گفت: تمرکز بدخواهان، بر روی نخبگان است و با برنامه‌ریزی سعی می‌کنند نخبگان را جذب کرده و یأس و ناامیدی القا کنند که البته دانش‌بنیان‌ها نشان دادند که اینگونه نیست و موضع دولت نیز این نیست. در سال گذشته زمانی که می‌خواستند قانون جهش را متوقف کنند، دولت اعلام کرد که من حامی آن هستم! در بسیاری از سفرهای خارجی به حوزه‌های سیاسی پرداخته می‌شود، اما امروز اولین دوره است که در سفرهای خارجی محصولات دانش‌بنیان از جمله ربات جراح، داروهای ضد سرطان و … ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: دانش‌بنیان‌ها قائل و مقید به قانون جمهوری اسلامی هستند و البته ممکن است درون شرکت‌ها به صورت محدود عده‌ای پایبند نباشند. این رویداد حرکت نویی است و تمام ابزارهای مالی خود را برای این رویداد خواهیم گذاشت.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا