قزوین

دولت متولی حل مسائل شهر مهرگان می‌شود

دولت متولی حل مسائل شهر مهرگان می‌شود

به گزارش خبرگزاری برگزیده از قزوین؛ محمدمهدی اعلایی، استاندار قزوین در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده استان قزوین اظهارکرد: مباحث مربوط به معضلات اجتماعی در سطح کشور، استان و شهر جدید مهرگان بر کسی پنهان نیست و تمامی مراکز جمعیتی که در قالب‌های مشابه احداث شده‌اند با مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی مشابهی مواجه هستند.

او افزود: باید در زمان طراحی این مناطق اتفاقاتی رقم می‌خورد که جلوی این مسائل گرفته می‌شد، مانند برخی از استان‌ها که شاهد مشکلات کمتری در آن‌ها هستیم و مسئولان وقت در این حوزه تدبیر کرده بودند.

اعلایی با بیان اینکه طبیعی است که احداث این مراکز جمعیتی با صرف نگاه سکونتی چنین مشکلاتی را به وجود بیاورد، گفت: آن چیزی که به نظر می‌رسد در مسیر بهبود به مهرگان کمک کند تبدیل این منطقه به شهرجدید بود که با سختی مجوزهای آن صادر شد و فرآیند اجرایی آن در حال حاضر با تمام توان دنبال و به زودی ساختار این منطقه مشخص می‌شود.

این مسئول ادامه داد: در صورت استقرار شهر جدید مهرگان دولت متولی حل مسائل این منطقه می‌شود و حل مشکلات با سهولت و امکانات بیشتری دنبال می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه یکسری از موضوعات و مسائل مهرگان باید در قالب سیاست‌های استانی برنامه‌ریزی شود تا بدین‌وسیله شاهد اثرگذاری بیشتری در این منطقه باشیم، اظهار کرد: دفتر تحول اجتماعی به دلیل تمرکز تخصصی بر موضوعات اجتماعی و اعتباراتی که از سازمان اجتماعی کشور می‌گیرد می‌تواند در این منطقه اثرگذاری زیادی داشته باشد و مهرگان باید تبدیل به یکی از موضوعات اساسی این دفتر شود.

او افزود: اعتیاد به عنوان یک بلای خانمان‌سوز که منشا مفاسد دیگر است باید به شکل ویژه‌ای در این منطقه مورد توجه قرار گیرد و به همین منظور باید کارگروهی با حضور مدیران کل دستگاه‌های ذی‌ربط برای پیشگیری از اعتیاد مهرگان شکل بگیرد.

اعلایی گفت: تغییر کاربری زمین‌هایی که با موضوع فرهنگی، آموزشی و ورزشی به تصویب رسیده است به کاربری تجاری ممنوع است و باید اجازه چنین اقدامی در مهرگان صادر نشود.

استاندار قزوین اظهارکرد: دستگاه‌های دخیل فرهنگی و اجتماعی باید پیوست ویژه‌ای را در زمینه مهرگان داشته باشند، البته با شکل‌گیری ساختار شهر جدید مهرگان ارتباطات با مدیران استانی بیشتر می‌شود ولی تا زمان استقرار ساختار جدید، مدیران دستگاه‌ها باید پیگیری لازم را داشته باشند.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا