کهگیلویه و بویراحمد

دولت و بخش خصوصی، شورایی که کمتر جدی گرفته می‌شود/ رنج سرمایه‌گذاران از فرآیند صدور مجوزها

به گزارش برگزیده های ایران از یاسوج جبار کیانی در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با تسلیت شهادت حضرت زهرا و دومین سالگرد شهدای مقاومت گقت: اولین نشست شورا در دولت جدید است، در برگزاری جلسات شورا از متوسط کشوری پایین هستیم و باید تا پایان سال جلسات منظم باشد تا به میانگین برسیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن یاسوج با بیان اینکه جلسات شورای دولت و بخش خصوصی کمتر جدی گرفته می‌شود، گفت: نیاز است دیگر اعضای جلسه از جمله دادگستری، شهرداری و رئیس شورای اسلامی شهر به عنوان اعضا در جلسه حاضر شوند اما تاکنون در جلسات شورا حاضر نشدند.

کیانی با بیان اینکه نشست‌های شورای دولت و بخش خصوصی به صورت فصلی ارزیابی می‌شود، افزود: شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی بهمن سال ۹۱ توسط مجلس مصوب شد و اسفندماه به  دولت ابلاغ شد که طی این مدت ۵۰ مصوبه ملی، ۲۷۰ مصوبه استانی، ۳۰۰ مصوبه انجام شده و ۲۰ اقدام انجام نشده است داشته است.

کیانی بیان کرد: شورا طی این مدت به مباحث مختلفی از جمله فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش میراث فرهنگی صنایع دستی توسط بخشی خصوصی، تاثیر تسهیلات صندوق توسعه بر بهبود فضای کسب و کار، تاثیر صادرات غیرنفتی، تاثیر مشکلات صنعت مرغداری و راهکاری مناسب در این حوزه و آسیب‌شناسی توسعه نیافتگی استان پرداخته و اقدامات خوبی هم انجام داده است.

وی بیان کرد: شورا دو سال گذشته اعضای کمیسیون برنامه و بودجه را به استان دعوت کرد و پروژه مهم راه‌آهن یا سوج_ اقلید در دستور کار قرار گرفت اما متاسفانه علی‌رغم همه تلاش‌ها کار عملیاتی نشد و این پروژه مغفول ماند.

 وی در ادامه از فرآیند صدور مجوزهای کسب و کار ابراز نگرانی کرد و گفت: در حال حاضر فرآیند صدور مجوز یکسال تا یک و نیم سال به طول می‌انجامد و باعث دلسردی سرمایه‌گذار و از دست رفتن انگیزه می‌شود که نیاز به پنجره واحد در حوزه اقتصادی داریم و انتظار می‌رود دوباره تشکیل و عملیاتی شود.

کیانی با بیان اینکه دست درازی به منابع طبیعی بیشتر از سرمایه‌گذاری در استان خودنمایی می‌‌کند، گفت: امیدوارم این مشکل با همکاری متولیان رفع شود.

در ادامه غضنفر آرام با اشاره به ۷ میلیارد تهاتر مالیاتی و باز شدن سامانه تهاتر بانکی گفت: اعتبارات خوبی از محل اسناد خزانه به استان ابلاغ شده که تاکنون ۲۰۰ میلیارد جذب شده و در صورت همکاری بخش خصوصی و پیمانکاران ۵۰۰ میلیارد دیگر قبل از پایان سال جذب می‌شود.

مدیرکل اقتصاد و دارایی از موافقت استانداری با تشکیل پنجره واحد در استانداری خبر داد و گفت: بیشترین و مهمترین مشکلات سرمایه‌گذاران فرآیند طولانی صدور مجوزها است که با تشکیل این پنجره گام‌های مهمی در این زمینه برداشته شود و فرآیند صدور مجوزها به کمتر از سه ماه به طول انجامد.

در ادامه هم سالار حسین‌زاده با اشاره به اینکه پتروشیمی‌های استان روند رشد خوبی داشتند، گفت: فاز اول پتروشیمی گچساران که تولید اتیلن است تا خرداد ماه سال آینده به همراه سایر واحدهای زیرمجموعه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از پیشرفت ۳۵ درصدی پتروشیمی دهدشت خبر داد و گفت: قبل از سال ۹۸ تنها یک درصد از پهنای اکتشافی معدن انجام شده بود اما طی دو سه سال اخیر ۱۵ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از پهنای سرزمین معدن انجام شد.

عسگری معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم با بیان اینکه تهدیدهای گذشته در دوره جدید به فرصت تبدیل شود، گفت: شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی باید ارتقاء یابد.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد بخش خصوصی را موتور محرکه اقتصاد دانست و افزود: دولت در این زمینه تسهیل‌گر است و اگر وظیفه تسهیل‌گری خود خارج شود هر دو آسیب می‌بینند.

وی ضمن قدردانی از اقدامات خوب صورت گرفته توسط بخش خصوصی استان گفت: بخش خصوصی ابعاد مختلف توسعه تا آسیب و مواردی که مانع توسعه استان هستند را احصاء کرده است.

این مسئول بیان کرد: فرایند صدور مجوزها در استان یک تا یک و نیم سال به طول می‌انجامد که قرار بود به یک ماه کاهش پیدا کند این موضوع را در استانداری فراموش نکردیم اما به دلیل نبود فضا و امکانات و استقرار تیمی در این خصوص فعلا از دسترس خارج شده است.

وی بیان کرد: در سال‌های گذشته فرآیند صدور مجوزها را در دوماه انجام می‌دادیم که تلاش می‌کنیم با افتتاح ساختمان جدید استانداری و استقرار تیمی در این زمینه فرآیند صدور مجوزها کوتاه شود.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا