اخبار روز

دومینوی مجازات کشورهای غربی در بحبوحه چراغ سبز جهان ورزش به روس‌ها

دومینوی مجازات کشورهای غربی در بحبوحه چراغ سبز جهان ورزش به روس‌ها

– اخبار ورزشی –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران، پس از شروع جنگ در اوکراین بیشتر  سازمان‌های جهانی رشته‌های مختلف ورزشی ورزشکاران روسیه و بلاروس را از شرکت در مسابقات بین‌المللی محروم کردند، تلخ‌ترین نمونه این محرومیت بازماندن تیم ملی فوتبال روسیه از شرکت در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر بود.

چند ماه قبل بود که کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) با تغییر رویه خود خواهان پذیرش ورزشکاران روسیه و بلاروس در مسابقات بین‌المللی و حتی المپیک ۲۰۲۴ در قالب شرایط خاصی شد، تصمیمی که مخالفت شدید اوکراین را به‌دنبال داشت.

 در دو سال گذشته، ورزشکاران روسی بیشتر مسابقات بین‌المللی را از دست دادند و با موانع بسیار زیادی مواجه شدند، هم IOC و هم فدراسیون‌های جهانی انواع محدودیت‌ها و تحریم‌ها را تجویز کرده‌اند، حتی زمانی که چنین تحریم‌هایی وجود ندارد و روس‌ها می‌توانند در وضعیت بی‌طرف به مسابقات بیایند، برخی از کشورهای میزبان مسابقات به‌سادگی اجازه ورود به آنها نمی‌دهند.

نگرانی‌ها درباره یک پیست خطرناک؛ گرندپری دوازدهم فرمول یک حادثه‌ساز می‌شود؟

به‌نظر می‌رسد اوضاع کمی به‌سمت بهتر شدن تغییر می‌کنند  و کشورهای برگزارکننده مسابقاتی که نمی‌خواهند روس‌ها را بپذیرند، به‌سادگی از فرصت برگزاری همین تورنمنت‌ها محروم می‌شوند. مدتی قبل IOC انگلیس را به‌دلیل عدم پذیرش ورزشکاران روسیه و بلاروس از میزبانی مسابقات چندین رشته در مسیر انتخابی المپیک ۲۰۲۴ محروم کرد. اخیراً حق میزبانی مسابقات جهانی کشتی نیز از لهستان و فنلاند سلب شد.

المپیک ,

لهستان و فنلاند به‌دلیل امتناع از صدور ویزا برای ورزشکاران روسیه و بلاروس از حق میزبانی مسابقات محروم شدند، در واقع این کشورها طبق اساسنامه و قرارداد به تعهدات خود عمل نکردند و تصمیم‌شان کاملاً سیاسی بود، به همین دلیل مسابقات کشتی فرنگی جوانان جهان از لهستان به اردن منتقل شد.

وقتی از لندن صحبت می‌کنیم، باید گرنداسلم تنیس ویمبلدون ۲۰۲۲ را به‌یاد بیاوریم، یک سال پیش که روس‌ها اجازه حضور در مسابقات را نداشتند، سازمان برگزاری تورنمنت در مجموع بیش از ۲ میلیون دلار جریمه شد و هیچ امتیازی هم به آن تعلق نگرفت.

لهستان به‌عنوان ناآرام‌ترین همسایه روسیه عمل می‌کند و همچنان حاضر نیست به ورزشکاران روسیه و بلاروس اجازه ورود بدهد. تنیس چلنجر ۱۰۰ ماه آینده در آنجا برگزار می‌شود و سازمان برگزاری این تورنمنت اعلام کرده است که بازیکنان روسیه و بلاروس اجازه حضور در مسابقات را نخواهند داشت. شمیل تارپیشچف، رئیس فدراسیون تنیس روسیه می‌گوید: تنیسورهای روسیه نباید از شرکت در مسابقات لهستان خودداری کنند، این یک سیاست است، ما نباید به آن توجه کنیم، بلکه باید بازی کنیم و کار خود را انجام دهیم، اگر ویزا دارید باید بروید، آنها به من اجازه ورود نمی‌دهند و یک فاجعه برای آنها رخ خواهد داد.

/+

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا