اخبار روز

دومین حمله طی ۴۸ ساعت؛ چرا رژیم صهیونیستی بار دیگر به فرودگاه حلب حمله کرد؟

دومین حمله طی ۴۸ ساعت؛ چرا رژیم صهیونیستی بار دیگر به فرودگاه حلب حمله کرد؟

– اخبار بین الملل –

به گزارش سایت عربی برگزیده های ایران، تنها چند ساعت بعد از اعلام رسمی بازگشایی فعالیت فرودگاه حلب از سوی وزارت حمل‌ونقل سوریه، صدای سه انفجار بزرگ، شهر را لرزاند، رژیم صهیونیستی به‌فاصله کم‌تر از ۴۸ ساعت، دو بار فرودگاه حلب را هدف حملات هوایی و موشکی قرار داد تا فعالیت فرودگاه پایتخت اقتصادی سوریه را متوقف سازد.

این انفجارها باعث شد بار دیگر این پرسش مطرح شود؛ چرا اسرائیل فرودگاه حلب را هدف قرار داد؟

در این خصوص رضا الباشا، خبرنگار میدانی مشهور سوریه اظهار داشت: «اخیراً اسرائیل تمرکز ویژه‌ای دارد تا فرودگاه حلب از فعالیت بازایستد، علت این کار (حملات اسرائیل به فرودگاه حلب) از یک طرف به اهمیت شهر حلب ـ از نظر جغرافیایی، اقتصادی و… ـ برمی‌گردد و از طرف دیگر باید به نقش و جایگاه حلب در جنگ سوریه توجه کرد، حلب کلید طلایی برای شکست پروژه تجزیه نهایی سوریه بود، به این جهت، اسرائیل تلاش بی‌وقفه‌ای دارد تا راه‌های ارتباطی حلب را مختل سازد.»

دومین حمله طی ۴۸ ساعت؛ چرا رژیم صهیونیستی بار دیگر به فرودگاه حلب حمله کرد؟

این دومین حمله اسرائیل به فرودگاه حلب طی کم‌تر از ۴۸ ساعت است، به‌راستی چرا اسرائیل تا این حد بر ممانعت از فعالیت این فرودگاه تأکید دارد، در حالی که حلب پایتخت اقتصادی سوریه به‌شمار می‌رود و کارکرد اصلی این فرودگاه، امور اقتصادی و تجاری است و شهروندان عادی و غیرنظامی در آن تردد می‌کنند؟!!

رضا الباشا، در پاسخ به این پرسش اظهار داشت: «دو بار حمله طی کم‌تر از ۴۸ ساعت، نشان می‌دهد اسرائیل می‌خواهد پیام هشدارآمیز به رهبران سوریه بدهد، به‌تعبیر دقیق‌تر باید گفت اسرائیل می‌ترسد سوریه جبهه نبرد جدیدی علیه آن بگشاید، این در حالی است که همزمان نبرد مهمی در فلسطین اشغالی جاری است و صهیونیست‌ها در آن‌جا به‌شکل نامشروعی در حال ارتکاب جنایت و ریختن خون غیرنظامیان هستند، طبعاً ارتکاب جنایت، برای محور مقاومت تحریک‌آمیز است.»

در مجموع می‌توان گفت ترس و وحشت رژیم صهیونیستی باعث اقدامات پیش‌دستانه آنان شده است. رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند ارتش رژیم صهیونیستی، کوچک‌ترین تحرکات میدانی در جنوب سوریه را به‌صورت دقیق رصد می‌کند. این میزان حساسیت، نگرانی مقامات تل‌آویو را نشان می‌دهد. چندی قبل نیز خمپاره‌هایی به سرزمین‌های اشغالی اصابت کرد که صهیونیست‌ها مدعی شدند از جنوب سوریه شلیک شده بود.

دومین حمله طی ۴۸ ساعت؛ چرا رژیم صهیونیستی بار دیگر به فرودگاه حلب حمله کرد؟

در پایان باید گفت رژیم صهیونیستی از موضع‌گیری رئیس جمهور سوریه احساس خطر کرده و به‌طور جدی نگران گشوده شدن جبهه عملیاتی در منطقه جولان اشغالی است. بشار اسد اخیراً رژیم اشغالگر صهیونیستی را مسئول تمام بحران‌های فلسطین و این منطقه خوانده بود.

/+

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا