کرمانشاه

دُز سوم واکسن کرونا برای همه ضروری نیست

سارا شاه‌آبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در کرمانشاه، در خصوص تزریق نوبت سوم واکسیناسیون، اظهار داشت: در حال حاضر همه افراد نیاز به تزریق دُز سوم ندارند.

وی ادامه داد: براساس دستورالعمل وزارت بهداشت فقط کادر بهداشت و درمان و افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند به شرط اینکه فاصله بین نوبت دوم و سوم ۶ ماه باشد برای تزریق دُز سوم اقدام خواهند کرد.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: براساس دستورالعمل اخیر وزارت بهداشت برای مسافران بالای ۶۰ سال که واکسن سینوفارم، بهارات و کووبرکت تزریق کرده و قصد مسافرت به خارج کشور دارند نوبت سوم هم تزریق می‌شود.

وی افزود: هر فردی که علائم سرماخوردگی مبنی بر گلودرد، عطسه، سرفه، آبریزش بینی دارد باید واکسیناسیون خود را تا ۶ هفته پس از بهبود علائم به تعویق بیاندازد.

شاه‌آبادی دانش‌آموزان را یکی از گروه‌های هدفی دانست که باید حتما علیه بیماری کرونا ایمن شوند و در این رابطه، گفت: با توجه به اینکه مقرر شده از ۱۵ آبان‌ماه مدارس به صورت حضوری دایر شود، بنابراین واکسیناسیون دانش‌آموزان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی اضافه کرد: هم‌اینک واکسن سینوفارم و پاستوکووک برای دانش‌آموزان تزریق می‌شود، بنابراین توصیه می‌شود والدین بدون هیچگونه تهدیدی در اولین فرصت دانش‌آموزان را برای تزریق واکسن به پایگاه‌های تجمیع ببرند.

انتهای پیام/پ


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا