کرمانشاه

دیدارهای بانوان با هدف حل مشکلات آن‌ها است  

دیدارهای بانوان با هدف حل مشکلات آن‌ها است  

به گزارش خبرنگار برگزیده کرمانشاه، سکینه‌السادات پاد ظهر امروز سه‌شنبه (دهم بهمن ماه) در نشست هم‌اندیشی با مدیرکل امور بانوان و مشاورین امور بانوان دستگاه‌های اجرایی که در سالن جلسات دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه رازی برگزار شد، اظهار کرد: کرمانشاه با وجود تنوع زیاد فرهنگی اعتقادی به نوعی دروازه تمدن ایران در غرب کشور است.

وی افزود: زنان به دفاع و مرزداری در طی جنگ تحمیلی هشت سال دفاع مقدس همچنان در کنار مردان درخشیده‌اند.

دستیار رئیس جمهور تصریح کرد: گاهی فهم مدیران و مسئولان از مسائل با واقعیت آن فرق می‌کند و دیدار با بانوان در مأموریت‌ها با هدف حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی متناسب با زیست‌بوم است تا مشکلات در گفتمان‌ها بیان و در سطح کلان پیگیری شود.

جنگ تحمیلی اقتصاد را تحت‌الشعاع قرار داد

زهرا جانجانی مدیرکل بانوان استانداری کرمانشاه در این نشست اظهار کرد: طی هشت سال درگیری جنگ تحمیلی برای کرمانشاه مشکلات فرهنگی و اقتصادی در برداشت و باعث آمار بالایی از شهدا و جانبازان خانم شد.

وی افزود: جنگ دلیلی شد که مشکلات فرهنگی در پی مهاجرت و در هم آمیختگی فرهنگی باعث شد مشکلات اقتصادی کرمانشاه مورد غفلت قرار گیرد.

مدیرکل امور بانوان استانداری کرمانشاه تصریح کرد: کرمانشاه بیشترین مناطق حاشیه‌نشین و کم‌برخوردار را در سطح کشور دارد که سبب خیلی از آسیب‌های نگران‌کننده برای این استان شده است.

وی عنوان کرد: به آمار بالای بیکاری، طلاق، خودکشی، خشونت‌های خانوادگی، اعتیاد در استان رفاهیات و امکانات تفریحی در شهر کرمانشاه به خصوص شهرستان‌ها بسیار کم و اصلا قابل ذکر نیست.

به گزارش برگزیده در این دیدار مدیرکل امور بانوان و مشاوران دستگاه‌های اجرایی استان کرمانشاه هر کدام با طرح موضوعاتی همچون حضور بانوان در سمت مدیریتی، مشکلات زنان سرپرست خانوار همکاران فرهنگی، مشکلات و آسیب‌های اجتماعی زنان در مناطق حاشیه‌نشین، فقر فرهنگی و اجتماعی، طلاق، اعتیاد، بدسرپرست دانش‌آموز، خشونت خانوادگی، توجه به ورزش بانوان، حجاب را به سمع و نظر پاد دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی رسانند.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا