هرمزگان

دیدار اعضای دیده‌بان شفافیت با شهردار بندرعباس/ سالاری: نمی‌توان با دستمال کثیف با فساد در جامعه مبارزه کرد

به گزارش برگزیده های ایران از بندرعباس، پرویز سالاری در نشست جمعی از اعضای دیده بان شفافیت و عدالت هرمزگان با مهدی نوبانی شهردار بندرعباس اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین بخش‌های در معرض فساد و آلودگی، شهرداری‌ها هستند و عدم توجه به مقوله نظارت در شهرداری‌ها سبب از دست رفتن نیروی انسانی شده است.

وی با بیان این که مردم امید زیادی به دوره جدید شهرداری‌ها و شوراها بخصوص با توجه به همزمانی آنها با آغاز کار دولت جدید بسته‌اند، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مسأله در بدنه شهرداری‌ها، موضوع شفافیت است به طوری که دیگر لازم نباشد تا افراد برای مسائل و موضوعات خود درگیر یک یا دو مسؤول در بدنه شهرداری باشند.

رییس دفتر دیده بان شفافیت و عدالت هرمزگان همچنین تصریح کرد: دقت در انتصابات نه فقط در شهرداری که در بخش‌های مختلف حوزه مدیریتی امری ضروری و لازم است و باید بپذیریم که با دستمال آلوده و کثیف نمی‌توان در برابر فساد مبارزه کرد.

سالاری با اشاره به اقدامات دیده بان شفافیت در زمینه توسعه آموزش، پیگیری مسائل مهم گزارش شده از سوی مردم، مباحث مرتبط با مطالبات عمومی در جامعه و تلاش برای تقویت شفافیت بخصوص در کانون‌های فسادزا، بیان داشت: بسیاری از کارمندان ما در حوزه‌های مختلف به آموزش نیاز دارند و آموزش نیروی انسانی و گوشزد ساختن تبعات پرخطر گرفتار شدن در دامان فساد می‌تواند مانع از غلتیدن افراد شود.

وی افزود: بندرعباس شهری رو به توسعه و پیشرفت است و لذا کارکرد مطلوب شهرداری در زمینه‌های مختلف می‌تواند در رقم زدن آینده‌ای مطلوب برای زندگی شهروندان موثر باشد.

رییس دفتر دیده بان شفافیت و عدالت گفت: پرهیز از نگاه‌های سلیقه‌ای و گروهی به شهرداری، ممانعت از دخالت‌های بی‌جا، پرهیز از بوجود آمدن رانت و … در شهرداری تنها با شفافیت امکان پذیر است و ضروری است تا شهرداری نسبت به تکمیل و توسعه سیستم‌های ارتباط با مردم و گزارش گیری از رضایت مردم جدی‌‌تر عمل کند.

سالاری ادامه داد: دفتر دیده بان شفافیت و عدالت در هرمزگان نیز آمادگی دارد تا در زمینه آموزش و توسعه راهکارهای مدیریتی به شهرداری کمک کند.

به گزارش فارس، ارائه گزارش از وضعیت مدیریت شهری به مردم، روشن شدن میزان بدهی‌ها و درآمدهای شهرداری برای مردم، در جریان قرارگرفتن مردم از آخرین وضعیت توسعه شهر و اعتبارات مورد نیاز برای آنها، ایجاد روزشمار برای انجام پروژه‌ها، مبارزه بنیادی با فساد در بدنه شهرداری، انتصاب مدیرانی کاردان و سالم در مناصب مختلف، پرهیز از اسراف و تجمل‌گرایی در ساختار شهرداری و تلاش برای افزایش رضایتمندی مردم از جمله دیگر مباحث مطرح شده از سوی دیگر اعضای دفتر دیده بان شفافیت و عدالت در هرمزگان در نشست با شهردار بندرعباس بود.

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۵

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا