اخبار روز

دیده‌بان حقوق بشر: اسرائیل هیچ مدرکی درباره استفاده حماس از بیمارستان‌‌ها ندارد/ تل‌آویو در غزه جنایت جنگی انجام می‌دهد

دیده‌بان حقوق بشر: اسرائیل هیچ مدرکی درباره استفاده حماس از بیمارستان‌‌ها ندارد/ تل‌آویو در غزه جنایت جنگی انجام می‌دهد

– اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برگزیده های ایران، در پی تداوم تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مراکز غیرنظامی و به ویژه بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی و بهداشتی نوار غزه، سازمان دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد که ناامن کردن بیمارستان‌ها و آمبولانس‌ها تحت هیچ شرایطی قابل توجیه نیست.

این سازمان در بیانیه‌ای تاکید کرد، اسرائیل هیچ مدرکی دال بر استفاده حماس از مراکز پزشکی و بیمارستان‌ها در نوار غزه ارائه نداده و ما خواستار تحقیق درباره حملات اسرائیل به بیمارستان‌ها و زیرساخت‌های پزشکی غزه هستیم و این حملات را جنایات جنگی می‌دانیم.

دیده بان حقوق بشر تصریح کرد، اسرائیل با حملات مکرر به مراکز درمانی و تیم‌های پزشکی و آمبولانس‌ها و … درحال نابودی سیستم بهداشت غزه بوده و باید تحقیقات فوری درباره این جنایت‌های جنگی انجام شود.

در ادامه این بیانیه آمده است، ما حملاتی را که از ۷ اکتبر تا ۷ نوامبر اسرائیل علیه بیمارستان‌های غزه انجام داده است بررسی کردیم و با شاهدان عینی و ۱۶ پرسنل پزشکی و تعدادی از مسئولان بیمارستان‌ها گفت‌وگو کردیم. همچنین ما در تحقیقات خود از اطلاعات صادر شده توسط منابع موثق، فیلم‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی و تصاویر ماهواره‌ای و نیز اطلاعات سازمان جهانی بهداشت استفاده کردیم.

این سازمان بین‌المللی در ادامه تاکید کرد، نتایج تحقیقات ما نشان می‌دهد که ادعاهای اسرائیل (درباره استفاده مقاومت فلسطین از بیمارستان‌ها برای اهداف نظامی) درست نیست و نمی‌توان آنها را تایید کرد. ما مجددا تاکید می‌کنیم که بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی جزء مکان‌های غیرنظامی هستند که طبق قوانین بین‌المللی و قوانین جنگی باید تحت محافظت باشند.

عفو بین‌الملل: اسرائیل در غزه مرتکب جنایت جنگی و کشتارجمعی می‌شود/ هشدار درباره تعطیلی بیمارستان‌ها
گورهای جمعی در بیمارستان‌های غزه برای شهدا/ شهادت ۴۰ تن از مجروحان در بیمارستان الشفاء
یونیسف: غزه به گورستان کودکان تبدیل شده است

دیده بان حقوق بشر با تاکید بر اینکه اسرائیل باید به حملات غیرقانونی خود و همچنین محاصره نوار غزه که در قالب جنایت جنگی و مجازات دسته جمعی است پایان دهد، از ایالات متحده، انگلیس، آلمان و سایر کشورها خواست تا زمانی که اسرائیلی‌ها به ارتکاب جنایات گسترده علیه غیرنظامیان فلسطینی ادامه می‌دهند، کمک های نظامی خود به اسرائیل را متوقف کنند.

درحالی که صهیونیست‌ها هیچ مدرکی برای اثبات ادعاهای واهی خود درباره استفاده مقاومت فلسطین از بیمارستان‌های غزه ندارند و درحالی که بمباران بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و پزشکی در سراسر نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی ادامه دارد، بامداد امروز منابع رسانه‌ای از حمله وحشیانه نظامیان رژیم اشغالگر به بیمارستان الشفاء خبر دادند.

شاهدان عینی در این بیمارستان گزارش دادند که خودروهای نظامی ارتش صهیونیستی به بخش غربی مجتمع پزشکی الشفاء حمله کردند و ده‌ها نظامی ارتش دشمن وارد ساختمان اورژانس این بیمارستان شدند و به سمت بیماران و کادر پزشکی و آوارگان حمله کردند.

دفتر رسانه‌ای دولتی در نوار غزه با تکذیب ادعاهای رژیم صهیونیستی مبنی بر استفاده مقاومت از بیمارستان‌ها برای اهداف نظامی تاکید کرد این دروغ‌ها در چارچوب کمپین تحریک و آماده‌سازی برای تخریب بیمارستان‌ها بر سر بیماران، کادر درمان و آوارگان است. کمپین‌های گمراه‌کننده و ترویج روایات دروغین بیانگر آن است که مقامات ارتش صهیونیستی در بحران به سر می‌برند و تلاش دارند جنایات خود ضد غیرنظامیان غزه را در عرصه جهانی توجیه کنند.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا