قزوین

دیدگاه| آزمون سخت اعلایی

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از قزوین، جابر خرم‌نیا در یادداشتی نوشت: یکصدوبیست‌ویک روز قبل، سید ابراهیم رئیسی سکان دولت را در دست گرفت؛ شاید انتظار ما این بود که قزوین با تمام چالش‌هایش، سرعتی بیش از سایر کشور در تحولات دولت داشته باشد. استانی که مردمش از ویژه‌خواری، تبعیض، بی‌عدالتی و ناروایی رنج دیده‌اند.

امروز محمدمهدی اعلایی در برابر آزمونی سخت قرار دارد. او باید از یک سو به شناسایی «باندهای فاسد اقتصادی که در قالب گروه‌های سیاسی خون مردم را می‌مکند» بپردازد و آن‌ها را حذف کند و از یک سو نیروهای توانمند را شناسایی کرده و به کار گیرد.

اما توقع مردم و نیز جریان ارزشی و انقلابی از استاندار قزوین چیست؟

نخست: کاخ نشینان سوداگر و منفعت‌طلبان چندزیست، از کرسی‌های مسئولیت و مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی حساس کنار بروند و تازه نفسان باورمند به سیاست‌های دولت و توانمند در نجات اقتصادی بر کرسی بنشینند.

دوم: مردم شاید بتوانند مشکلات اقتصادی را تحمل کنند، اما تبعیض و بی‌عدالتی را هرگز بر نمی‌تابند. لذا این انتظار جدی وجود دارد که آقای استاندار موضوع تعارض منافع را در امر گزینش مدیرانش به دقت و حساسیت مورد توجه قرار دهد. مدیری که دل در گرو سوداگری زمین و مسکن، یا صنعت خاص و یا فعالیت خویش در بخش خصوصی دارد(چه به نام خودش چه به نام اعوان و انصارش)، کرسی و میز بیت المال را واگذار کند. هفت‌سنگان از پس همین ماجرای تعارض منافع بیرون آمد و آنهایی تصمیمش را گرفتند که نفع مشخص و مستقیم داشتند.

سوم: مدیران نخبه، جوانگرا، متخصص، توانمند و بومی مورد توجه قرار گیرند. مدیران ترمینالی!(قزوین فرودگاه ندارد) که حتی قزوین را شایسته سکونت خانواده خویش نمی‌دانند، چگونه با دلسوزی برای این مردم تصمیم خواهند گرفت. وضعیت موجود در صنعت ما، در سرمایه‌گذاری و بازار ما و دیگر حوزه‌ها نتیجه و کارنامه چنین مدیرانی است.

چهارم: کار سخت اعلایی جلب اعتماد نخبگان قزوین است. بازگشت جوانان توانمند و نخبهٔ قزوین که امروز در وزارتخانه‌ها و نهادهای انقلابی و جاهای دیگر مشغول خدمتند و می‌توانند برای توسعه و پیشرفت استان منشأ برکت باشند مطالبه‌ای جدی است.
توجه به نخبگان توانمند و جوانی که در این استان به دست باندبازان منفعت‌طلب به حاشیه رانده شده و نادیده گرفته شده‌اند، می‌تواند در صنعت، کشاورزی، گردشگری، اقتصاد، فرهنگ و غیره منشأ تحول و اثر باشد.

استاندار قزوین امروز آزمون سخت گام دوم را در پیش دارد و دیدگان مردم و خروجی رسانه‌ها به شکلی حساس او را دنبال می‌کنند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا