اخبار روز

دیپلمات آمریکایی: اسرائیل مقابل فلسطینی‌ها کاملاً شکست خورد/ اکنون همه نگاه‌ها به حزب‌الله است

دیپلمات آمریکایی: اسرائیل مقابل فلسطینی‌ها کاملاً شکست خورد/ اکنون همه نگاه‌ها به حزب‌الله است

– اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برگزیده های ایران، در میان اعترافات محافل و کارشناسان و رسانه‌های رژیم صهیونیستی به ناتوانی این رژیم در مقابله با گروه‌های مقاومت فلسطین و عملیات بزرگ «طوفان الاقصی»، «مارتین ایندیک» دیپلمات آمریکایی که برای دو دوره سفیر کشورش در فلسطین اشغالی بوده طی گفت‌وگو با نشریه آمریکایی فارن افرز اعلام کرد که اسرائیل در مقابله با عملیات طوفان الاقصی به طور کامل شکست خورد و هدف حماس گسترش این عملیات به یک جنگ همه‌جانبه است.

این دیپلمات آمریکایی افزود: این عملیات بزرگ فلسطینی‌ها بیانگر شکست کامل مقامات اسرائیلی است. اسرائیلی‌ها عادت کرده‌اند که از طریق ابزارهای جاسوسی پیشرفته خود دقیقاً بدانند فلسطینی‌ها چه می‌کنند و یک دیوار حائل بسیار پرهزینه بین غزه و شهرک‌های اسرائیلی ایجاد کرده و تصور می‌کردند که حماس هرگز چنین حمله بزرگی انجام نمی‌دهد. اما مشخص شد که این یک فریب بزرگ بود.

حزب‌الله: عملیات «طوفان الاقصی» حامل پیام مهمی برای سازشکاران است/ با رهبران مقاومت در تماس هستیم
حمایت گسترده دولت و احزاب لبنانی از عملیات «طوفان الاقصی»
سخنگوی حماس: نبرد «طوفان الاقصی» ادامه خواهد یافت

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چه عاملی جنبش حماس را وادار به انجام این عملیات کرد گفت: من از این عملیات واقعاً غافلگیر شدم اما فکر می‌کنم در شرایطی که آمریکا به عنوان بخشی از توافق احتمالی عادی‌سازی روابط میان عربستان و اسرائیل، تل‌آویو را برای دادن امتیاز به تشکیلات خودگردان فلسطین تحت فشار قرار داده، این عملیات فرصتی برای حماس جهت مانع‌تراشی در روند این توافق است.

سفیر سابق ایالات متحده در فلسطین اشغالی تصریح کرد: در این میان طرفی که باید به شدت مراقب آن بود حزب‌الله است و همه نگاه‌ها به این حزب است که در صورت افزایش تعداد شهدای فلسطینی ممکن است به میدان بیاید. حزب‌الله ۱۵۰ هزار موشک دارد که می‌تواند به شهرهای اصلی اسرائیل (فلسطین اشغالی) شلیک کند و این منجر به وقوع یک جنگ همه‌جانبه خواهد شد.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا