آذربایجان غربی

ذخایر خونی آذربایجان‌غربی در وضعیت سبز قرار دارد / نیازمند اهدای خون مستمر هستیم

مجتبی قهرمان رضائیه در گفتگو با خبرنگار برگزیده های ایران اظهارداشت: سازمان انتقال خون استان آذربایجان غربی در وضعیت سبز قرار دارد یعنی ذخیره خونی در استان بیش از یک هفته است.

وی با بیان اینکه ذخیره خونی استان آذربایجان‌غربی نسبت به سال گذشته صعودی است، گفت: متاسفانه در شرایط کرونایی به سر می بریم برخی از اهدا کنندگان خون به خاطر ترس از کرونا و به دلیل مبتلا شدن به کرونا از حضور در مراکز انتقال خون خودداری می‌کنند این در حالی است که روند اهدا خون بصورت کاملاً بهداشتی انجام می گیرد.

قهرمان بیان کرد: در کل آمار اهدای خون نسبت به سال های قبل از کرونا یعنی شرایط عادی، کاهش یافته است اما نسبت به سال گذشته که شرایط کرونایی بر جامعه حاکم بود روند اهدای خون صعودی است.

این مقام مسئول تصریح کرد: نیاز خون و فرآورده های خونی براساس شرایط خاص استان و نیاز های بیمارستانی و سایر موضوعات تنظیم میشود.

وی تاکید کرد: هم اکنون در تامین تمامی رده های خونی و فرآورده های خونی مشکلی نداریم، لذا نباید این موضوع را فراموش کرد که نیازمند اهدای مستمر خون در سطح کشور هستیم.

مجتبی قهرمان ادامه داد: یکی از وظایف اصلی ما این است که ذخایر خونی استان را در وضعیت سبز نگه داریم.

وی با اشاره به شبکه های ملی خون رسانی گفت: یکی از رسالت های ما این است که از ذخایر خون بصورت درست استفاده کنیم و اگر ذخایر استانی در وضعیت قرمز قرار بگیرد بتوانیم از طریق این شبکه خون رسانی به آنها کمک کنیم.

قهرمان رضائیه خاطر نشان کرد: در شرایط مناسب و مطلوب، زمان نگهداری خون بین ۲۸ تا ۳۰ روز و پلاکت بین ۳ الی ۴ روز است.

وی یادآور شد: آقایان هر سه ماه یکبار و بانوان هر چهار ماه یک بار می توانند خون اهدا کنند.

این مقام مسئول در پایان اظهار داشت: حتی اگر وضعیت ذخایر خون، سبز باشد همچنان نیازمند اهدای مستمر خون در مراکز انتقال خون هستیم. 

انتهای پیام/ 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا