چهارمحال و بختیاری

ذخیره گندم در وضع مطلوبی است/ ۲۶ هزار تن در سیلوها ذخیره شده

به گزارش برگزیده های ایران از شهرکرد به نقل از روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری، الله‌کرم نصیری روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به سفر ریاست جمهوری و هیات دولت به این استان در آینده‌ای نزدیک، گفت: تعدادی طرح و پروژه دارای اولویت در استان که پیشرفت و توسعه این استان را تسریع خواهد کرد در این سفر ارائه می‌شود.

وی افزود: پروژه آبرسانی بن- بروجن برای تامین آب شرب نیمی از جمعیت چهارمحال و بختیاری، پروژه راه‌آهن مبارکه- سفیددشت به شهرکرد، تعدادی از محورهای مواصلاتی مانند جاده شهرکرد- شلمزار، پارک علم و فناوری، طرح‌های راکد و … در این سفر برای جذب اعتبار مطرح خواهد شد، این پروژه‌ها پیشران توسعه استان هستند.

نصیری با اشاره به مشکل خشکسالی در چهارمحال و بختیاری، توضیح داد: این مسئله بیش از یک دهه گذشته گریبانگیر استان شده است، به‌همین علت تخصیص آب به پروژه‌های سرمایه‌گذاری و طرح‌های کشاورزی توسط وزارت نیرو وجود ندارد، اکنون ۳۳ طرح سرمایه‌گذاری در حوضه زاینده‌رود معطل تخصیص آب هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ذخیره گندم استان در وضعیت مطلوبی است، عنوان کرد: ۵ هزار تن گندم در آذرماه توزیع شده است و ۱۰ هزار تن نیز آماده حمل به استان بوده و حدود ۲۶ هزار تن گندم نیز در سیلوها ذخیره شده است.

وی در پایان تاکید کرد: سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری باید بر بحث توزیع نهاده‌های دامی کنترل و نظارت بیش‌تری داشته باشد، در خصوص قیمت آرد نیز تا حدودی نگرانی وجود دارد، برخی استان‌ها قیمت را افزایش داده‌اند، اما در استان قیمت تغییری نداشته است.

انتهای پیام/۳۳۳۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا