قم

ذوالنوری: مرگ بر آمریکا عملی «خدمت به مردم» است/ هر مشکلی در کشور بخاطر سرپیچی از فرمان رهبری است

به گزارش برگزیده های ایران از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری امروز در مراسم بزرگداشت ۱۳ آبان‌ماه که در صحن امام رضا (ع) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، اظهار کرد: بعد از تصویب کاپیتولاسیون در ایران، امام خمینی(ره) با قامت رشید خود مقابل جنایت ناشی از تصویب این قانون ایستادند و بیانیه‌ای را در سال ۱۳۴۳ بیان کردند که لرزه بر تن رژیم وابسته افتاد.

ذوالنوری خاطرنشان کرد: امام فرمودند اگر یک آشپز امریکایی شاه ایران و یا مرجع تقلید را با ماشین زیر بگیرد کسی حق تعرض به او را ندارد و نه دستگاه امنیتی و نه دستگاه قضایی نمی‌تواند با مجرم آمریکایی برخورد کند.

 

* دزدی ناموفق نفت ایران موجب فضاحت‌ و سرشکستگی آمریکا شد

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز دزدان آمریکایی حمله کردن تا نفت ایران را سرقت کنند اما رزمندگان ایرانی سینه دریا را شکافتند و خودشان را در منطقه حاضر کردند و هلی‌کوپترها، ناو و ناوچه‌های آمریکایی آمدند تا کشتی را از دست نیروهای ایران خارج کنند اما نتوانسته و مجبور شدند با فضاحت و سرشکستگی منطقه را ترک کنند.

وی عنوان کرد: عزت، اقتدار، عظمت و آبرو ایران اسلامی از دیروز تا امروز مورد تجلیل همه رسانه‌های دنیا و تحلیلگران قرار گرفته چراکه این عظمت هیمنه پوشالی رأس استکبار جهانی را به چالش کشدیده است.

ذوالنوری با بیان اینکه امروز عزت و عظمت خود را مرهون قیام عزت‌مندانه امام در مقابله با قانون ننگین کاپیتولاسیون هستیم، عنوان کرد: مردم به این قیام لبیک گفتند و شاخ استکبار جهانی را شکستند

وی با اشاره به اینکه در چنین روزی، دانش آموزان ارزش‌های خود را فریاد زده و اعتراض خود را اعلام کردند، گفت: دژخیمان رژیم منحوس پهلوی نتوانستند این فریاد را تحمل کنند و چند دانش‌آموز را به گلوله بستند که چندین دانش‌آموز به شهادت رسیده و صدها دانش‌آموز هم مصدوم و مجروح شدند؛ اگر چه نماندند تا طعم شیرین پیروزی انقلاب را بچشند اما یک پیروزی به تاریخ در ذائقه آزاد مردان به جا گذاشتند و این عزت و اقتدار ما در اثر همان حماسه و ایثار است.

ذوالنوری با تاکید بر اینکه بعد از پیروزی انقلاب آمریکا شاه را پناه داد و اموال و پول ایران را توقیف کرد، عنوان کرد: در حادثه ۱۷ شهریور تهران حضور داشتم که نزدیک به چهار هزار نفر را ظرف چند ساعت به رگبار بستند و به شهادت رساندند.

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمریکا به چنین جنایتکاری که خون مردم خود را به زمین ریخته بود پناه داد و هر چه مردم در راهپیمایی‌ها نسبت به برگرداندن این جنایتکار فریاد سر دادند هیچ فایده‌ای نداشت و آمریکایی‌ها به حق این ملت اعتنا نکرد و حقوق این ملت را زیر پا گذاشت و سفارت خانه خود را به مرکز و لانه جاسوسی تبدیل کرد و توطئه‌ها را آنجا رقم زد.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها بقایای رژیم پهلوی را تقویت کرده و سعی در بازسازی ساواک داشتند، اظهار کرد: اقوام و ادیان را علیه جمهوری اسلامی تحریک می‌کردند یا گروه‌ها و اقوام را وادار به جنگ‌های قومی و گروهی می‌کردند که از جمله این توطئه‌ها می‌توان به وضعیت سیستان و بلوچستان، خوزستان و کردستان اشاره کرد.

ذوالنوری از حمایت آمریکا از منافقین یاد کرد و گفت: منافقان هم کسانی بودند که مسئولان کشور را ترور می‌کرده و گروه گروه مردم ما را به گلوله می‌بستند.

وی با بیان اینکه آمریکا توطئه‌ها و کودتاهای متعدد را در لانه جاسوسی طراحی می‌کرد، گفت: در چنین وضعیتی غیرت انقلابی دانشجویان خط امام به جوش آمد و مقابل سفارت آمریکا شعار داده و حماسه‌آفرینی کردند ولی باز هم مورد تحقیر افراد مستقر در سفارت امریکا قرار گرفتند؛ بعد از آن واقعه اسنادی که قرار بود بسوزد منتشر شد که عمق این فاجعه را نشان داد و تشخیص درست و اقدام به موقع دانشجویان را تأیید کرد.

ذالنوری با اشاره به اینکه ۱۳ آبان از ایام الله انقلاب است، تصریح کرد: پیام ۱۳ آبان امروز هم باید در جامعه ترویج شود.

وی با تاکید بر اینکه عرصه‌ها و شیوه‌های مبارزه تغییر کرده است، اظهار کرد: آمریکا به دنبال شکستن وحدت ملی و ایجاد تفرقه در کشور است و در این مسیر از بین بردن آموزه‌های دینی و انگیزه ملت را دنبال می‌کند به همین علت امروز مبارزه با آمریکا موجب تقویت وحدت ملی و اتحاد و انسجام داخلی است.

 

*مبارزه با آمریکا اجتناب از هر عملی است که تدین مردم را تهدید می‌کند

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز رنگ مبارزه تغییر کرده ولی راهبرد مبارزه با آمریکا تغییر نکرده است، گفت: مبارزه با آمریکا در حقیقت تقویت پایه‌ها و باورهای دینی مردم و اجتناب از هر عملی است که تقید و تدین مردم را تهدید می‌کند.

ذوالنوری با اشاره به روش‌های تهاجم دشمن اظهار کرد: امروز مهم‌ترین شگرد دشمن برای دین‌زدایی و خارج کردن مردم از دایره باورها و اعتقاداتشان زنده کردن روش‌هایی است که در آندلس و سایر بلاد اسلامی استفاده کردند.

وی اضافه کرد: دشمنان با ترویج فرهنگ بی‌بندوباری، بی‌حیایی، بی‌حجابی و ابتذال‌، کاری می‌کنند که جوان را از درون تهی کنند و هویت اسلامی و شخصیت او را از بین ببرند و جوان از درون تهی شده مرده‌ای است که هیچ نگرانی از او ندارند.

 

*برخی از مسؤولان نسبت به وضعیت قم در خواب مرگبار قرار دارند

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز محل مبارزه با آمریکا در کوچه‌ها و خیابان‌های قم است، گفت: مسئولان مربوطه در خواب مرگبار قرار دارند و هیچ اقدام جدی در مقابل ترویج مظاهر بی‌دینی در قم نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه اوضاع قم نگران کننده است و هرچه کوتاه بیاییم عرصه بر متدینان تنگ‌تر خواهد شد، گفت: امروز در تلاش هستند تا سبک زندگی مردم را تغییر دهند؛ پس غیرت دینی مسئولان مربوطه کجا رفته؟ و دستگاه قضایی ما کجاست؟ اگر کسی سه پرتغال دزدید همه توان خود را صرف او می‌کنیم اما اختلاس‌گران و دزدان گردن کلفت راست راست می‌گردند و دین مردم را نابود می‌کنند.

ذوالنوری افزود: به نیروی انتظامی می‌گوییم برخورد کنید، می‌گویند ما اجازه برخورد نداریم؛ چه کسی باید اجازه برخورد بدهد؟ از خدا بالاتر؟ مگر خدا دستور نداده؟ پس حاکمیت دینی برای چیست؟.

وی تصریح کرد: امروز مبارزه با آمریکا زیر پا گذاشتن و نابود کردن نقشه‌های شومی است که آمریکا در خیابان‌های ما به راه انداخته و در این میان حرکت‌های خودجوش نیاز اصلی کشور است تا مردم با فساد برخورد کنند؛ ما از نظر قانونی چیزی کم نداریم و قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر وجود دارد و دستگاه قضایی، نیروهای امنیتی و جریان‌های آتش به اختیار اگر می‌خواهند برخورد کنند در اجرا اختیار دارند.

 

*مرگ بر آمریکای امروز خدمت به مردم است
ذوالنوری با بیان اینکه امروز شعار لفظی مرگ بر آمریکا کافی نیست، افزود: آمریکا تلاش می‌کند در کنار هجمه‌های فرهنگی مردم را نسبت به مسئولان و نظام دل‌سرد و ناامید کند بنابراین امید دادن به مردم و خدمت به این مردم مرگ بر آمریکا واقعی است.

وی با بیان اینکه مردم از شعار درمانی و حرف خسته‌اند، افزود: مردم باید خدمت‌گذاری را بر سفره‌شان و در خیابان‌ها ببینند و خدمت به مردم را در کاهش بار معیشت بر دوششان احساس کنند و صرف بیان شعارها هیچ فایده‌ای ندارد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز بعد از چهل سال دیگر هیچ بهانه‌ای برای رفع مشکلات نداریم، تصریح کرد: انبوه قوانین روی هم انباشته شده است و اجرا نمی‌شود و مجلس شورای اسلامی هم باید دویدن دنبال خنزر پنزر را رها کند و به امور اصلی جامعه بپردازد.

وی ادامه داد: اگر جامعه و نظام را به سه دسته تقسیم کنیم در لایه اول نظام رهبران و امامین انقلاب قرار دارند که در حمایت، هدایت و حل مشکلات مردم چیزی کم نگذاشتند؛ در لایه سوم هم مردم هستند که همه بار انقلاب را به دوش کشیدند و در اطاعت و حمایت رهبری چیزی کم نگذاشتند.

 

*مسؤولان باید به سمت آرمان‌های انقلابی برگردند

ذوالنوری با تأکید بر اینکه هرچه بدبختی و مشکل داریم در لایه دوم که مسئولان هستند، وجود دارد، گفت: امروز نیاز به حرکت انقلابی در لایه دوم است و ضرورت بازگشت به انقلاب و بازگشت به شعارها و آرمان‌های انقلاب در میان مسئولان است و شیاطین و دشمنان تلاش می‌کنند که مسئولان را به اشتباه بیندازند که این ناشی از تحریم آمریکا و بی‌توجهی به آرمان‌های انقلاب است.

وی با بیان اینکه هر مشکلی داریم از دوری از آرمان‌های انقلاب است، افزود: چطور می‌شود که در عرصه‌هایی که بیشترین تحریم را داریم بیشترین پیشرفت را داشته‌ایم و می‌توانیم کشتی انگلیسی را توقیف و نفتکش دزدیده شده خود را از آمریکا پس بگیریم و هر جا فرزندان ملت حضور پیدا می‌کنند انگلیسی‌ها تسلیم و آمریکایی‌ها پا به فرار می‌گذراند.

این شخصیت سیاسی با اشاره به خبرهایی که از خودکفایی ایران در عرصه‌های کشاورزی و امور دامی و … در گذشته به مردم داده شده است، گفت: به محض تحریم شدن ایران دم خروس این دروغ‌ها بیرون می‌زند و این سؤال مطرح می‌شود که چرا نتوانستیم در طول چهل سال خودروسازی را درست کنیم که مرکب مرگ زیر پای مردم نباشد.

 

*هر جا روحیه انقلابی نیست رانت و فساد وجود دارد 

وی با تأکید بر اینکه عقب ماندگی در برخی از عرصه‌ها مشکل انقلاب نیست، افزود: در عرصه‌های موشکی، نانوتکنولوژی، هوافضا و هسته‌ای چون شعار انقلاب و ارزش‌های انقلاب حاکم بود و کسانی که در آن حوزه کار می‌کنند صاحبان حقوق‌های نجومی نیستند و پارتی بازی و فامیل بازی نیست و بجای آن دلبستگی و تبعیت از ولایت است این پیشرفت‌ها حاصل شده ولی جایی که نگذاشتند روحیه انقلابی نفوذ کند رانت و فساد در آن وجود دارد.

ذوالنوری تصریح کرد: هرجا اهداف و آرمان‌های انقلاب در آن نفوذ کرده ما شاهد پیروزی و سربلندی هستیم و هرجا این روحیه سرکوب شده شاهد عقب افتادگی و شکست هستیم.

وی نیاز اصلی امروز کشور را بازگشت به انقلاب و شعارها، ارزش‌ها و آرمان‌ها انقلاب و تبعیت از ولایت دانست و گفت: آمریکا سعی می‌کند مردم را نسبت به ولایت فقیه و مرجعیت و دین بی‌تفاوت کند بنابراین هرجا مشکل داریم جایی است که اجتهاد مقابل نص اتفاق افتاده و از سیاست‌ها و هدایت‌های رهبری سر پیچی شده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به همت فرزندان این ملت در عرصه‌های مختلف ناممکن‌ها ممکن شده است، گفت: راهی که ما طی کرده‌ایم در این چهل سال نسبت به گذشته محیرالعقول است و با همه موانعی که سر راه ما است همه دنیا را به حیرت واداشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: نسبت به اهداف و آرمان‌های انقلاب راه نرفته طولانی داریم که با مستقر و مسلط شدن دولت ارزشی و انقلابی و بکارگیری نیروهای انقلابی شاهد پیشرفت‌های جدی خواهیم بود و با حول و قوه الهی روز به روز وضع مردم و مملکت بهتر خواهد شد و آینده درخشانی در انتظار این ملت ارزشی و انقلابی است.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا