Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
رئیس‌جمهوری، واگذاری کاروانسرای تاریخی سمنان به میراث فرهنگی را امضا کرد - خبرگزاری برگزیده های ایران
سمنان

رئیس‌جمهوری، واگذاری کاروانسرای تاریخی سمنان به میراث فرهنگی را امضا کرد

رئیس‌جمهوری، واگذاری کاروانسرای تاریخی سمنان به میراث فرهنگی را امضا کرد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران استان سمنان، سید محمدرضا هاشمی عصر چهارشنبه پنجم بهمن‌ماه ١۴٠١ در نشست انجمن میراث‌فرهنگی استان سمنان در سالن اجتماعات یادگار امام خمینی(ره) افزود: انتظار ۳۰ ساله سمنان برای آزادسازی کاروانسرای تاریخی سمنان با امضای رئیس‌جمهوری محقق شد.

استاندار سمنان بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در سفر به استان سمنان آبان سال ۸۵ به گردشگری به‌عنوان یکی از اولویت‌های توسعه استان اشاره کردند.

هاشمی به ٨٩۶ اثر ثبت‌شده، قرارگیری استان در مسیر جاده ابریشم، ۴۰ روستای نمونه و ۲ شهر نمونه گردشگری در استان سمنان اشاره کرد و گفت: بعد از صنعت خودرو، گردشگری دومین صنعت درآمدزا است.

استاندار سمنان گفت: ۱۵ درصد اعتبارات تملک دارایی شامل ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای گردشگری استان سمنان اختصاص یافت.

او تصریح کرد: نگاه به استان سمنان باید نگاه فراملی باشد چرا که استان سمنان به دلیل موقعیت جغرافیایی، معبر زائران امام رضا(ع) از کشورهای همسایه است و ازاین‌رو باید ویژه دیده شود.

او افزود: استان سمنان به دلیل بصیرت شهروندان و همراهی دستگاه‌های امنیتی سمنان جزو استان‌های آرام کشور در فراز و نشیب‌های ایام اخیر بود.

او تأکید کرد: تخصیص اعتبارات ملی برای ایجاد استراحتگاه‌های بین‌راهی باهدف کاهش تصادفات در محورهای استان موردتوجه باشد.

استاندار سمنان بیان کرد: ایجاد اقامتگاه بوم گردی در استان سمنان توسعه خوبی داشته و بیش از ۳۰ درصد افزایش‌یافته است.

او افزود: توانمندی و اشتغالزایی هنرمندان صنایع‌دستی و روستاییان نکته مهمی است که باید بیش‌ از پیش موردتوجه باشد.

استاندار سمنان بیان کرد: رونق گردشگری در استان سمنان نیازمند عزم ملی برای تأمین زیرساخت است.

هاشمی تأکید کرد: محرومیت، جمعیت و وسعت در تخصیص اعتبارات استانی باید موردتوجه باشد

همچنین در این نشست مسئولین کشوری و استان سمنان نیز سخنانی را به شرح زیر بیان کردند

***محمد کریمی مدیرکل امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی:

استان سمنان به دلیل تنوع اقلیمی، تنوع آثار گردشگری و تاریخی ظرفیت خوبی برای رونق گردشگری دارد.

مدیرکل امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: استان سمنان به دلیل تنوع اقلیمی، تنوع آثار گردشگری و تاریخی، موقعیت جغرافیایی و قرارگیری در مسیر زائران امام رضا(ع) ظرفیت خوبی برای رونق گردشگری دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، محمد کریمی عصر چهارشنبه پنجم بهمن‌ماه ١۴٠١ در نشست انجمن میراث‌فرهنگی استان سمنان در سالن اجتماعات یادگار امام خمینی(ره) افزود: باید از این ظرفیت‌ها، برای توسعه استان استفاده شود.

مدیرکل امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: فعالیت تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد در رونق گردشگری مؤثر است.

کریمی ادامه داد: هر میزان نقش تشکل‌ها درزمینه نظر و اجرا در حوزه گردشگری پررنگ‌تر باشد به همان میزان نشاط نیز افزایش می‌یابد.

او خواستار همراهی مسئولان در افزایش بودجه ملی و استانی میراث فرهنگی شد.

مدیرکل امور مجلس در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ابراز امیدواری کرد: با همراهی کمیسیون تلفیق بتوان اعتبارات در حوزه میراث فرهنگی را بهبود بخشید.

 رئیس‌جمهوری، واگذاری کاروانسرای تاریخی سمنان به میراث فرهنگی را امضا کرد

*** محمدرضا دشتی ،رییس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی:

تخصیص بودجه و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری ضروری است

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی گفت:تخصیص بودجه و تقویت زیرساخت‌های گردشگری یک ضرورت برای رونق این صنعت است و باید این مقوله مهم مورد توجه باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، محمدرضا دشتی اردکانی عصر چهارشنبه پنجم بهمن ماه ١۴٠١ در نشست انجمن میراث‌فرهنگی استان سمنان در سالن اجتماعات یادگار امام خمینی(ره) افزود:بازسازی آثار فاخر و خانه‌های قدیمی و تاریخی کمک کننده در توسعه گردشگری است و باید مردمی‌سازی در حفاظت از آثار تاریخی و رونق گردشگری مورد توجه باشد.

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایجاد فرودگاه‌های کوچک در هر شهر برای رونق گردشگری خارجی به عنوان یک ضرورت مورد توجه باشد.

دشتی اردکانی افزود:استفاده از ظرفیت بخش خصوصی کمک کننده در تامین و تقویت زیرساخت‌های گردشگری است و باید استفاده از این ظرفیت مورد توجه باشد.

او بیان کرد: نمایشگاهی از ظرفیت‌های استان سمنان در محل مجلس شورای اسلامی به منظور آشنایی و آگاهی اعضای مجلس شورای اسلامی از ظرفیت‌های استان مورد توجه باشد.

دشتی از استان سمنان به عنوان گنج پنهان نام برد، افزود: در مجلس شورای تلاش می‌کنیم تا ظرفیت نهفته این استان شکوفا شود.

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی گفت: اعطای وام ۱۰۰ میلیون تومانی بدون بهره برای رونق صنایع‌دستی پیش بینی شده است که به زودی جزئیات اعلام می‌شود.

 رئیس‌جمهوری، واگذاری کاروانسرای تاریخی سمنان به میراث فرهنگی را امضا کرد

*** کرم زاده :افزایش بودجه ملی گردشگری استان سمنان در دستور کار قرار گیرد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان خواستار افزایش بودجه ملی گردشگری استان سمنان شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، امیر کرم زاده عصر چهارشنبه پنجم بهمن‌ماه ١۴٠١در جلسه انجمن میراث فرهنگی استان سمنان، با اشاره به ظرفیت‌های متنوع طبیعی، تاریخی و معنوی استان و بودجه اندک برای رونق این صنعت گفت: افزایش بودجه ملی گردشگری استان سمنان در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان ضمن اعلام برائت و محکومیت اقدام سخیف اروپا در برابر سپاه پاسداران افزود: با همراهی استاندار سمنان اعتبار استانی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزایش ۵۰۰ تا ۷۰۰ درصدی داشته است، اما لازم است اعتبارات ملی نیز متناسب با اعتبارات استانی افزایش یابد.

کرم زاده ادامه داد: سال گذشته ۵.۷ میلیارد تومان و امسال ۵۰ میلیارد تومان مبادلات استانی در حوزه میراث فرهنگی انجام شد و بودجه ملی در مقایسه با اعتبارات استانی اندک است.

کرم‌زاده تصریح کرد: گردشگری با ایجاد شغل، نقشی مهم در نشاط افزایی دارد و انتظار می‌رود اعتبارات این بخش با توجه با تأکیدات و منویات رهبر معظم انقلاب افزایش یابد.

او با اشاره به اهمیت فرهنگ، بیان کرد: اکنون فرهنگ ۲ درصد بودجه را به خود اختصاص می‌دهد و در جهاد تبیین باید بودجه درزمینه حوزه فرهنگی افزایش یابد.

کرم‌زاده افزود: تعطیلی پنجشنبه، ایجاد نظام صنایع‌دستی و گردشگری و ایجاد شرکت خدماتی بورس نقشی مؤثر در رونق گردشگری دارد و انتظار می‌رود عملیاتی شدن این پیشنهادات موردتوجه باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: واردات خودروهای باکیفیت و استاندارد که موردتوجه گردشگران خارجی است از ضرورت‌ها و نیازمند تصویب در مجلس شورای اسلامی است.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا