اخبار روز

رئیسی: دولت سیزدهم رکورد صادرات نفتی و غیرنفتی ۴۰ سال گذشته را شکست/ مدیران خسته برکنار شوند

رئیسی: دولت سیزدهم رکورد صادرات نفتی و غیرنفتی ۴۰ سال گذشته را شکست/ مدیران خسته برکنار شوند

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از دماوند، آیت‌الله رئیسی در جمع مردم دماوند اظهار داشت: آمدن من به مناطق مختلف و شهرهای اطراف تهران که هر بخشی از آن در شرق یا غرب تهران یک سفر استانی تلقی می شود زیرا که مسائل و جمعیت این شهرها بسیار قابل توجه است.

رئیس جمهور با بیان اینکه ‌تمام تلاش ما رفع مشکلات مردم دماوند است، افزود: ‌مسائل مربوط به شهرهای اطراف تهران، مسائل قابل توجهی است. رفع مشکلات کم آبی، ساخت‌وسازها، تهدیدهای زیست محیطی از مشکلاتی ست که باید در رفع آنها در منطقه دماوند تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه انجام خواسته‌های مردم محوری‌ترین دلیل برای سفر به شهرها است افزود: در حدود ۱۰ سفر تاکنون به شهرهای اطراف تهران داشتم که پیش از سفر مسائل آن شهر بررسی و رفع مشکلات و مسائل شهرستان اعم از مسائل مربوط به آب، برق، جاده‌های مواصلاتی و … در شورای اداری نیز پیگیری و بررسی خواهد شد.

رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به جذابیت بالای ساخت‌وسازها در دماوند گفت: توسعه شهری و روستایی که اگر به‌درستی اجرایی شود، فرصت است و اگر بر اساس مقررات و قوانین نباشد به‌عنوان یک تهدید تلقی می‌شود.

آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: توسعه شهری اگر با حفظ محیط‌زیست، جنگل و مراتع صورت نگیرد و با تخریب طبیعت و محیط‌زیست همراه باشد، زندگی را مختل می‌کند، مانند برخی توسعه‌های سطح دنیا که بدون توجه به محیط‌زیست، آبزیان و فضا و هوا انجام می‌شود و به‌جای توسعه، محدودیت ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: ما ساخت‌وسازهای مخرب طبیعت ولو از ناحیه افراد متصل به قدرت یا دستگاه‌های اداری و حکومتی را غیرمجاز میدانیم لذا با کسانی که به سازمان‌های اداری اتصال دارند و افراد متصل به قدرت، بدون اغماض باید برخورد شود.

وی افزود: باید با هرگونه ساخت‌وساز غیرمجاز برخورد شود و این قابل‌قبول نیست که به دلیل اتصال به یک اداره یا دستگاه تخریب محیط‌زیست را داشته باشیم.

رئیس‌جمهور ابراز داشت: توسعه این شهرستان پذیرفتنی است اما توسعه باید با حفظ قوانین، زیرساخت‌ها، توجه به حریم روستا و … باشد که اگر رعایت نشود برای زندگی مردم مشکلاتی ایجاد می‌کند.

آیت‌الله رئیسی گفت: مقررات موضوع جمعیت و بارگذاری ساخت‌وسازها که در توسعه شهرها باید داشته باشیم، حتماً در شورای عالی شهرسازی باید بازنگری و به‌روز شود زیرا که ساخت‌وسازها ضمن اینکه ضروری است باید با قوانین و مقررات همراه باشد اما در برخی مناطق بین دستگاه‌ها نیز هماهنگی نیست و گاهاً دستگاه‌هایی توسعه را مجاز نمی‌دانند.

وی اضافه کرد: به همکارانم تاکید کرده‌ام اگر مدیری روحیه جهادی و کاری نداشت باید کنار گذاشته شود و جوانان باهمت جایگزین آنها شوند.

دولت سیزدهم رکورد صادرات نفتی و غیرنفتی در چهل سال اخیر را شکست

رئیس‌جمهور اظهار داشت: انجام کار مردم با کار و تلاش معمولی امکان‌پذیر نیست، طبق فرموده رهبر انقلاب کار جهادی می‌خواهد. کشور ما عقب‌ماندگی‌هایی در حوزه‌های آب، برق، گاز و انرژی دارد که می‌توانست نداشته باشد و این بدین معناست که در زمان‌هایی باید کارهایی انجام می‌شده که نشده است.

رئیسی تصریح کرد: به‌رغم همه تحریم‌ها و تهدیدها، مردم و جونان ما تهدید و تحریم را به فرصت تبدیل کردند و گام‌های بلندی در بخش‌های مختلف برداشته شده و امروز ایران،‌کشوری پیشرفته و فن‌آور است.

وی ادامه داد: در حوزه علم و فناوری پیشرفت‌های خوبی داشتیم و جوانان ما توانستند با تلاش افتخارات بسیاری در این حوزه بیافرینند و همچنین در حوزه تولید و ماشین‌آلات و تجهیزات تولیدی رشد قابل توجهی داشتیم و هم نسبت به صادرات تولیدات اقدام شده که دولت سیزدهم رکورد صادرات نفتی و غیرنفتی در چهل سال اخیر را شکسته است و آن هم فقط به دست توانمند شما مردم عزیز اتفاق افتاده است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه باید با کار جهادی مشکلات را برطرف کرد ابراز داشت: دشمن نمی‌خواست تولید در کشور اتفاق بیفتد اما امروز بیش از۶۵۰۰ واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل در چرخه تولید قرار گرفته است و در بخش کشاورزی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به جایگاه والای شهیدان در توسعه و پیشرفت کشور ادامه داد: شهدا راه همواری پیش رو نداشتند، این طور نبود که حاج قاسم راه همواری پیش رو داشته باشد و بگویند از این راه بروید و منطقه را امن کنید، حاج قاسم بسیار تلاش کرد و با موانعی مواجهه بود، اما با توکل به خدا رفت و کارهای بزرگی انجام داد.
رئیس‌جمهور با اشاره به حضور خانواده‌های شهدا در مراسم تصریح کرد: مردان و زنان نامدار توانستند کارها را هموار کنند اما ممکن است که در برخی مواقع راه هموار نباشد اما به مدیران عرض می‌کنم ما اصحاب “ما می‌توانیم” هستیم.

آیت‌الله رئیسی ابراز داشت: پارک‌های علم و فناوری در پایتخت و استان‌ها بسیار پیشرفت داشته و روسای جمهور و نخست وزیران که از این پارک‌ها بازدید داشتند از پیشرفت این واحدها متعجب و شگفت‌زده می‌شوند.

وی تأکید کرد: ما از حرکت و کار جهادی بازنخواهیم ایستاد و معتقدیم با توکل به خدا و کار جهادی در تمامی عرصه‌ها به قله رسید.

رئیس‌جمهور افزود: خستگی و ناامیدی ممنوع است زیرا که به فرموده مقام معظم رهبری راهی تا قله نمانده است و با تلاش شبانه‌روزی می‌توان با کمک خداوند به پیشرفت‌های عظیمی دست پیدا کرد.

آیت‌الله رئیسی در پایان خاطرنشان کرد: تمام نکات و مواردی که مطرح شد مورد توجه و بررسی قرار خواهد گرفت و همچنین حتماً تمام نامه‌های مردمی را مورد توجه قرار می‌دهیم و نتایج را ارسال خواهیم کرد.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا