اخبار روز

رئیسی: متخصصان ایرانی در فاز ۱۱ پارس جنوبی افتخارآفرین شدند/ دیگر جایی برای مستشاران خارجی نمی‌بینیم

رئیسی: متخصصان ایرانی در فاز ۱۱ پارس جنوبی افتخارآفرین شدند/ دیگر جایی برای مستشاران خارجی نمی‌بینیم

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از عسلویه، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در مراسم افتتاح فاز ۱۱ پارس جنوبی با بیان اینکه کار بزرگی به دست توانای متخصصان ایرانی در حوزه نفت و گاز انجام شده است، اظهار داشت: افتتاح فاز ۱۱ پارس جنوبی در زمانی که قرارداد با شرکت‌های خارجی بسته شده بود و متعهد بودند کار را انجام دهند اما کار را رها کردند و می‌خواستند ایرانی‌ها را تحقیر کنند، اما متخصصان ایرانی با اراده فولادین افتخارآفرین شدند.

وی با بیان اینکه نکته مهم این کار جابه‌جایی سکوی نفتی از نقطه‌ای‌ به نقطه‌ای‌ دیگر است، افزود: این کار به دست متخصصان ایرانی به نتیجه رسیده و اگر کار می‌خواست روال معمول را طی کند باید ۴ سال دیگر بهر‌ه‌برد‌اری می‌شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه در حوزه پارس جنوبی کارهای متعددی انجام شده است که هر یک در خور تقدیر و تشکر است اما این کار از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار است، ادامه داد: قرارداد این پروژه با شرکت‌های خارجی منعقد شده بود اما آنها برخلاف تعهد کار را رها کردند و این نوعی تحقیر برای دست‌اندکاران ایرانی بود.

وی با بیان اینکه اراده پولادین جوانان ایرانی و متخصصان ما در این میدان افتخارآفرین شد، اضافه کرد: ویژگی مهم کار این است که انتقال سکو به فاز ۱۱ پارس جنوبی و کشور بی‌سابقه بود. یکی از افتخارات ما در میدان مشترک پارس جنوبی این است که بهره‌برداری این پروژه به دست متخصصان کشور انجام شده است.

رئیس‌جمهور در مراسم آغاز تولید گاز از فاز ۱۱ میدان مشترک گازی پارس جنوبی با بیان اینکه شخصاً به اینجا آمدم که هم از متخصصان تشکر کنم و هم از خانواده مکرم آنها تصریح کرد: کسانی که تا یک ماه خانواده را ترک می‌کنند و به میدان می‌روند برای انجام یک کار بزرگ؛ باید از خانواده صبور آنان صمیمانه تشکر کنم. رمز موفقیت بسیاری از آقایان در انجام کارهای بزرگ خانواده‌های صبور آنهاست. این فداکاری‌ها موجب شده که امروز در حوزه وزارت نفت، جایی برای مستشاران خارجی نمی‌بینید.

وی نقش مهم جوانان و متخصصان داخلی در دستیابی به فناوری‌های مختلف پیشرفته گفت: با وجود تحریم‌ها، جوانان متخصص و متعهد داخلی کاری بزرگ در تکمیل فاز ۱۱ پارس جنوبی انجام دادند.

رئیس جمهور اضافه کرد: فاز ۱۱ پارس جنوبی تماماً توسط متخصصان داخلی سه سال زودتر به بهره‌برداری رسیده است و صرفه‌جویی ارزی قابل توجهی در توسعه این فاز انجام شده است.

آیت‌الله رئیسی تولید اولیه فاز ۱۱ پارس جنوبی را تولید روزانه ۷ میلیون مترمکعب دانست و بیان کرد: تولید گاز از فاز ۱۱ پارس جنوبی به مرور تا ۵۰ میلیون مترمکعب در شبانه‌روز افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه توان اقتصادی و رشد اقتصادی اقتدارآفرین است گفت: همان‌گونه که توان نظامی ایران اسلامی عزت آفریده است تولید در کشور هم اقتدار و قدرت آفرین است و حرکت رو به جلو تسریع یافته است.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه باید افتخار کنیم که در مجموعه صنعت نفت ایرانی جایی برای مستشاران خارجی نیست خاطرنشان کرد: در سفر به آفریقای جنوبی خواستار به‌روزرسانی پنج پالایشگاه در استفاده از توانایی متخصصان شدند و وزیر نفت هم برای صدور خدمات فنی و مهندسی به کشور آفریقای جنوبی قول همکاری دادند.

رئیسی دستور حل مشکل آب شرب استان بوشهر را صادر کرد و گفت: نسبت به مسائل مردم این منطقه هم پیگیر هستیم. آب شرب یکی از مطالبات مهم مردم منطقه است که از استاندار می‌خواهم که کار را به جد دنبال کنند تا مشکل آب شرب حل شود و مردم گرفتار مشکل آب شرب نباشند.

وی رفع مشکلات لنج‌داران و واردات کالای همراه ملوان را یکی دیگر از مشکلات مهم در استان بوشهر دانست و اضافه کرد: باید واردات مورد نیاز کشور از طریق دریا به صورت جدی دنبال شود. ما مخالفتی با این موضوع نداریم و باید این کار توسط لنج‌داران و ملوانان انجام شود.

رئیس جمهور استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای جلوگیری از مشعل‌سوزی را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: این از طرح‌های اولویت‌دار است که در کشور دنبال می‌شود و در ماه‌ها و سال‌های آتی این مسئله حل می‌شود تا تبدیل به ثروت شود.

رئیس جمهور توسعه مرکز درمانی در استان بوشهر و شهرستان عسلویه را یک خواسته به حق دانست و بیان کرد: این موضوع در حوزه مسئولیت اجتماعی دیده می‌شود. ۶۵۰۰ میلیارد تومان برای مسئولیت‌های اجتماعی و توسعه‌یافتگی استان بوشهر در نظر گرفته شده است.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا