سیاسی

رئیسی و قالیباف درگذشت آیت‌الله سیدکاظم ارفع را تسلیت گفتند

رئیسی و قالیباف درگذشت آیت‌الله سیدکاظم ارفع را تسلیت گفتند

– اخبار سیاسی –

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری برگزیده های ایران، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با صدور پیام‌های جداگانه درگذشت عالم وارسته، مترجم و دین‌پژوه گرانقدر و استاد اخلاق آیت‌الله سید کاظم ارفع را تسلیت گفتند.

آیت‌الله ارفع از اساتید اخلاق تهران درگذشت

متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است؛

بسم‏الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

درگذشت عالم پارسا و استاد برجسته اخلاق، آیت‌الله ارفع (ره) موجب تأثر و تألم خاطر شد.

این روحانی وارسته پس از کسب فیض از محضر بزرگانی همچون آیات‌ عظام فاضل لنکرانی، سلطانی و شهید مفتح با سعه صدر و خلوص نیت، عمر پربرکت خود را صرف ترویج و تبیین معارف دینی و اخلاقی و انتشار آثار ارزشمند کرد و نامی نیک و ماندگار از خود بر جا گذاشت.

اینجانب این ضایعه را به حوزه‌های علمیه، شاگردان و علاقمندان و بیت مکرم ایشان تسلیت می‌گویم و از پروردگار بزرگ می‌خواهم آن فقید سعید را در جوار رحمت واسعه خود با اولیاء الهی محشور فرماید.

متن پیام رئیس مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إذا مات العالم ثُلم فی الإسلام ثَلمه لا یسدّها شیء إلی یوم القیامه

درگذشت عالم وارسته، مترجم و دین‌پژوه گرانقدر و استاد اخلاق آیت‌الله سید کاظم ارفع ‌موجب تاثر و تاسف گردید. آیت الله ارفع که در محضر اساتید و فضلای برجسته کسب فیض کرده بودند، در سال‌های عمر شریف خود در تالیف و نشر علوم و معارف اسلامی، ترویج فرهنگ اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) و همچنین در سال‌های پیش از انقلاب و پس از آن در امر وعظ و تبیین مواضع انقلاب اسلامی سعی بسیار داشتند و با بیان نکات اخلاقی برای عموم مردم در رسانه ملی خدمات درخشانی ارائه کردند. ضمن عرض تسلیت به حوزه‌های محترم علمیه‌، روحانیت معزز تهران، شاگردان، ارادتمندان و بیت شریف ایشان، برای آن عالم مهذب علو درجات و رضوان الهی و برای بازماندگان صبر و سلامتی از درگاه پروردگار مسالت می‌نمایم.

به گزارش برگزیده های ایران، آیت الله سید کاظم ارفع از اساتید اخلاق سرشناس تهران روز گذشته بعد از یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

استاد ارفع متولد سال ۱۳۲۳، در حوزه علمیه قم از محضر آیت‌الله فاضل لنکرانی ، آیت‌الله سلطانی و شهید مفتح کسب فیض کرده بود و در دوران انقلاب اسلامی به وعظ و تبلیغ متعهدانه و انقلابی اشتغال داشت؛ وی بیش از پنجاه کتاب در زمینه ی علوم و معارف اسلامی و نشر و ترویج فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت منتشر و ترجمه کرده بود و در برنامه‌های مختلف سیما به بیان نکات اخلاقی می‌پرداخت.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا