لرستان

رئیسی: ۵۰ سال پروژه نیمه‌تمام در کشور داریم/ نظام هماهنگ پرداخت پیگیری می‌شود

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از خرم‌آباد، سید ابراهیم رئیسی امشب در جلسه شورای اداری لرستان، با تبریک ولادت باسعادت حضرت زینب(س) و گرامی‌داشت یاد وخاطره همه شهدا، اظهار کرد: یاد مرحوم آیت‌الله صادقی را گرامی می‌داریم، مردم لرستان از مرحوم صادقی خاطرات بسیار ارزشمندی دارند و نام وی همواره در حوزه‌های علمیه می‌درخشد.

وی خاطرنشان کرد: نسبت به ما مدیران و مسوولان نکته‌ و پیامی که در ولادت بانوی صبر کربلا وجود دارد، مقاومت در برابر سختی‌ها است، همچنان‌که در آیات نورانی قرآن خداوند نسخه‌ای که برای رسالت همه انبیا و ائمه‌اطهار عنوان کرده است، صبر و تحمل در برابر سختی‌ها است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه کار مهمی امروز بر عهده ما به نسبت مسوولیت‌ها قرار دارد، افزود: رفع مشکلات نیازمند ظرفیتی است که باید آن را از خداوند متعال مسالت کرد.

آیت‌الله رئیسی بیان داشت: سختی‌ها، مشکلات، تهدید، تحریم و نبود امکانات نیازمند فرهنگ “ما می‌توانیم” و داشتن ظرفیت است.

وی با بیان اینکه مسائل لرستان باید حل شود با توجه به امکانات استانی و کشوری، افزود: باید بدانیم قریب به ۵۰ سال پروژه نیمه تمام در کشور داریم، از این‌رو هیچ راهی جز تعیین اولویت نداریم.

رئیس‌جمهور بیان داشت: سد معشوره باید کارش آغاز شود، چرا که مطالعات ان انجام شده و باید عقب‌ماندگی چندساله این سد را جبران کنیم و استاندار و وریر نیرو در همین سفر کارش را دنبال کنند.

وی با اشاره به صنایع نیمه تعطیل و تعطیل لرستان، احیای این واحدها را از اولویت‌های دولت خواند و افزود: کارگروهی برای این مهم با اولویت ایجاد شود تا بخشی از بیکاری استان را جبران کند.

آیت‌الله رئیسی با تاکید بر مدیریت درست آب در لرستان، این مهم را مسئله مهمی در سطح کشور عنوان و تصریح کرد: اشتغال دیگر مطالبه مردم لرستان است که رفع بیکاری و ایجاد اشتغال از دیگر اولویت‌ها خواهد بود.

رئیس جمهور مسئله اشتغال را مهمترین اولویت لرستان عنوان کرد و افزود: مسئله بیکاری استان محور بسیاری از مشکلات است که در اجرا و عمل باید حل شود.

وی با بیان اینکه زمان‌بندی اجرای فاز نخست راه‌آهن خرم‌آباد- دورود طی ۱۰ روز آینده توسط وزیر پیگیری شود، گفت: این مهم از مطالبات مردمی است که حتما باید انجام شود.

آیت الله رئیسی با اشاره به کلاس‌های درس فرسوده بر ترمیم این کلاس‌ها تاکید و خاطرنشان کرد: بازسازی مدارس فرسوده ضرورت و از اولویت‌ها است.

رئیس جمهور به ظرفیت گیاهان دارویی در لرستان اشاره و آن را بالاتر از منابع نفتی خواند و افزود: به جوانان در این زمینه اعتماد کنیم و به آن‌ها میدان داده شود، چرا که قادر به انجام کارهای موثری خواهند شد.

وی با بیان اینکه شغل محترمانه‌ای برای زنان سرپرست خانوار پیش‌بینی شود، افزود: مسئله دلفان و زنان کار به صورت پیگیری شود تا مشکل زندگی آن‌ها حل شود.

حجت الاسلام رئیسی بر تکمیل بیمارستان‌های نیمه‌تمام استان تاکید و تصریح کرد: برای در خصوص اقتصاد گردشگری لرستان باید کار جدی شود و در اولویت‌ها باید قرار گیرد، چرا که زیرساخت‌های قوی در این استان وجود دارد که مستلزم سرمایه‌گذاری است.

رئیس‌جمهور بر حمایت از روستاییان با خرید محصول و ارائه تسهیلات تاکید و این موضوع را زمینه‌ای برای کاهش مهاجرت روستاییان و حاشیه‌نشینی بیان کرد.

آیت‌الله رئیسی بیان داشت: نظام هماهنگ پرداخت در بودجه آماده و پیگیری خواهد شد.

وی در زمینه مطالبات شهرداری‌ها نیز اظهار داشت: متاسفانه شهرداری‌ها با رفاقت و پارتی بازی افرادی را جذب کردند که اکنون در تامین حقوق آن‌ها مانده‌اند.

رئیس‌جمهور این‌گونه جذب نیرو در شهرداری‌ها را محصول رابطه ناسالم بیان کرد و افزود: این مسئله باید حل شود، شوراهای شهر بر این موضوع باید نظارت کنند، بده بستون یکی از معضلات کشور است و این از بدترین روابطی است که در برخی سیستم‌‌های کشوری وجود دارد.

آیت الله رئیسی بیان داشت: معاونت اجرایی ریاست‌جمهوری پیگیر اجرای مصوبات سفر امروز شود، درخواست من از همه اعضای جلسه امشب این است که همه دنبال تحقق مصوبات با امکانات استان باشیم چرا که انجام امور گفته شده سخت نیست و کاملا قابل تحقق است.

انتهای پیام/ ق


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا