تهران

رئیس بیمارستان بقیه الله(عج): بیش از ۹۰ درصد بیماران کرونایی مرخص شده‌اند/ سردار فدوی: بیمارستان‌های جامع در همه استان‌ها باید تاسیس شود

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از تهران، امروز به مناسبت جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) و کسب درجه عالی اعتباربخشی بیمارستان بقیه الله اعظم(عج)، مراسم جشنی در حیاط بیمارستان با حضور علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، حسین صمدی‌نیا رئیس بیمارستان و حسن ابوالقاسمی رئیس دانشگاه بقیه الله(عج) برگزار شد.

در این مراسم ابتدا گروه موسیقی سپاه محمد رسول الله(ص) نواخته شد و سپس رئیس بیمارستان با دعوت مجری روی سن آمد و با اشاره افتخارات بیمارستان بقیه الله گفت: امسال برای سیزدهمین بار، بیمارستان بقیه الله توانست درجه عالی اعتبار سنجی را کسب کند، به نحوی که تنها ۸ بیمارستان در کشور توانستند سطح عالی را دریافت کنند.

وی درباره‌ی ایام کرونایی گفت: در ایام کرونا بیش از ۱۸ هزار بستری کرونایی داشتیم که حدود ۶۰۰ مراجعه کننده اورژانسی و سرپایی را پذیرا بوده‌ایم، این خدمات به نحوی بود که بیش از ۹۰ درصد افراد کرونایی مرخص شده‌اند، که نسبت به سایر بیمارستان‌ها آمار افتخارآمیزی است.

صمدی نیا در رابطه با امکانات و ظرفیت‌های بیمارستان تاکید کرد: براساس نیاز بیمارستان ۲۰ دستگاه دیالیز و مخازن ۲۰ و ۳۰ تنی اکسیژن تهیه کردیم، زیرا که روزانه ده تن اکسیژن مصرف می‌کردیم، همچنین با توانمندی‌های آزمایشگاهی و علمی توفیق داشتیم با بیش از ۳۰۰ پژوهش و تولید واکسن نورا، در حوزه پژوهشی رتبه نخست را کسب کنیم.

همچنین جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران به کمبود بیمارستان در مراکز استان‌ها اشاره کرد و گفت: تجربه اوج کرونا به ما اثبات کرد در مواقع حساس، نیازمند ظرفیت‌های پزشکی بیشتری در مراکز استان‌ها هستیم، به همین دلیل درنظر داریم در همه استان‌ها کمبودها را جبران و بیمارستان‌های جامع تاسیس کنیم.

وی با عنوان تاسیس بیمارستان‌های جدید در استان تهران خاطرنشان کرد: برای تاسیس بیمارستان جدید در استان تهران، زمین بزرگی درنظر گرفته شده است، که بخشی برای سپاه و قسمتی برای بنیاد مستضعفان است، که تصمیم داریم با هماهنگی بنیاد زمین را به ساخت دو بیمارستان، یکی فقط برای بانوان و دیگری با امکانات و خدمات جامع ایجاد کنیم.

همچنین در حین مراسم از کادر درمان برتر و جواد فروغی به عنوان پرستار نمونه و مدال آور مسابقات تیراندازی المپیک تقدیر شد؛ علاوه‌برآن گروه نمایشی پیرامید در مقابل حضار حرکات خود را به نمایش گذاشتند و مورد تقدیر قرار گرفتند.
در پایان با شعرخوانی و قرعه‌کشی سفر مشهد مراسم به پایان رسید.

گزارش تصویری این مراسم اینجا قابل مشاهده است.

انتهای پیام/پ


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا