آذربایجان غربی

رئیس جدید دانشگاه ارومیه معرفی شد

به گزارش برگزیده های ایران از ارومیه، عصر امروز مراسم تودیع و معارفه رییس دانشگاه ارومیه در سالن جلسات دانشگاه با حضور معاون وزیر علوم و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی در این مراسم اظهار داشت: منابع پژوهشی هر کشور دانشگاهیان هستند که با کار پژوهشی به توسعه کشور کمک می کنند باید برای توسعه به دانشگاه و دانشگاهیان توجه شود.

علی مصطفوی سابقه دانشگاه ارومیه را بیش از ۱۴۰سال دانست و اظهار کرد: آذربایجان‌غربی و به ویژه ارومیه مرکز علم و تمدن است و اساتید و دانشجویان مختلف را در جهت توسعه علم برداشته اند.

وی خاطر نشان کرد: وظیفه دانشگاهیان گسترش سرمایه اجتماعی است چرا که مهمترین سرمایه هر کشور سرمایه اجتماعی است که به وسیله این سرمایه گام های اساسی در کشور برادشته می شود.

وی با اشاره به اینکه تولید علم و دانش از دیگر وظایف دانشگاهیان است، یاد آور شد: تولید علم و دانش موجب می شود  یک کشور از سایر کشورها مستقل باشد و وابستگی نداشته باشد.

مصطفوی ادامه داد: در بحث کرونا،  تولید واکسن ، ماسک و انواع محصولات بهداشتی  نشان داد علم و دانش چگونه می تواند موجب استقلال یک کشور باشد و ما به همت دانشمندان از این بحران سر بلند شدیم.

انتهای پیام


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا